İçeriğe atla


     

Fotoğraf

Motor Sistem Arızası


  • Please log in to reply
41 cevap var

#1 Mehmet Mercan

Mehmet Mercan
  • Kulüp Üyesi
  • 1,609 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: Focus Titanium '10
  • Meslek: Bilgisayar Müh.

Gönderim tarihi 19.06.2006 - 07:20

Bu sabah Adapazarından dönerken Kocaeli civarında Motor Sistem Arızası mesajını aldım. Daha sonra Gaz kesmeye başladı. 120 Km/Hız kadar düştü ve artık o seviyeden yukarı çıkamadım. Motor koruma moduna geçti. 3K Devir'e gelmeden gaz otomatikmen kesiliyor. Sanırım yakıt kaynaklı bir problem çıkacak. OPET Euro Dizel kesinlikle alınmamalı artık. C-MAX'lere zararlı kesinlikle. Bugün numune alacağım. Yokuşlarda bayağı bir zorlandı çıkmaya. 3. Vites 70-80 den sonra kesme yapıyor. Şimdi Servise gidip Problemin kaynağını öğrenmeye gidiyorum. Dönünce detay bilgileri geçerim. Kanımca yakıt kaynaklı yada EGR ile MAF sensörüm değişmişti yeni. Onlarla ilgili bir problemde olabilir. Ya MAF sensörü kirlendi yada MAF Sensörü arızalı çıktı.

     

#2 Mehmet Mercan

Mehmet Mercan
  • Kulüp Üyesi
  • 1,609 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: Focus Titanium '10
  • Meslek: Bilgisayar Müh.

Gönderim tarihi 19.06.2006 - 09:06

Gerekli kontroller yapıldı. Hata mesajı için ekranda yazılı uzunca bir metin vardı. Aklımda kaldığı kadarı ile aşağıda aktarıyorum.

Turbo şarj'a aşırı yük binmesi veya hava tribünlerinde olaşan hava rezonans oluşum problemi sonucu ısınmaya dayalı Turbo şarjın devre dışı kalması gibi birşeydi.

Bana hatanın olduğu andaki paramatreleri sordular. 140 ile yarım saat boyunca devam ediyordum. Kocaeli'ye giriş rampasına girdiğimde 130 KM düşen hızla devam ettim. Arkasından bu hata mesajını aldım dedim. Ve sonrası korumalı modda Rampa bitiminde sağa çekip 1-2 dk. belki anlık bir mesajdır diye bekledim. Ancak değişen birşey olmadı yoluma devam ettim.

İşlem olarak Turbo kanatlarını dinleme yöntemi ile kontrol ettiler. Bir problem olmadığını gördüklerinde MAF sensörü ve Hava Filtresi temizlendi ve hata kodu resetlendi. Sonra tekrar teste çıkıldı herhangi bir hata kodu ile karşılaşılmadı.

Yani kısacası %80 yakıt kaynaklı %20'de MAF sensörünün Turbo motor ile bağlantılı olan T şeklindeki borunun dizaynından kaynaklı bir hata oluştuğunu düşünüyorum. MAF Sensörüne zaman zaman Turbo motordan yada motordan gelen yakıt-yağ sızıntıları oluşduğu zaten bilinen bir konu. MAF sensörüde bu yüzden çok baskı altında kalıyor görevini yerine getiriyor. ancak kirli hava moduna geçip motor arızası oluşturabiliyor. MOTOR SİSTEM ARIZASI kırmızı ışıklı uyarı.

Yolda kalmadım ama aklım arabada kalmsadı değil. Neyse ki küçük bir işlem sonucu 1 saat sonunda problem giderilmiş oldu.

#3 Mehmet Mercan

Mehmet Mercan
  • Kulüp Üyesi
  • 1,609 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: Focus Titanium '10
  • Meslek: Bilgisayar Müh.

Gönderim tarihi 19.06.2006 - 10:07

Bu MAF sensörü nerede Mehmet? Anladığım kadarı ile arada bir temizlemek lazım. Neyle temizliyorlar onu?

Turgay MAF Sensörünü sökmek kolay temizlemesi içiinde özel bir sprey lazım. Ama tavsiye etmem. Servislerden rica edersen zaten temizlerler. Çünkü çok hassas bir parçaymış. Fiyatıda 250 YTL :) Ben düzenli olarak 1.5 ayda bir temizletiyorum.


Mehmet Bey siz opete devam ediyorsunuz değilmi ?

Maalesef OPET'e devam. Kredi ve garanti bitene kadar devam edeceğim mecburen. Yada BP'ye yazı yazacağım beni bu çileden kurtarın nasıl bir yol bulabiliriz hesabı :)

#4 Aykut Gürkan

Aykut Gürkan
  • Üye
  • 289 Mesaj
  • Şehir: Yaşadığınız şehri seçiniz
  • Araç: 11 Focus HB A/T Tito
  • Meslek: Makina M�hendisi

Gönderim tarihi 19.06.2006 - 10:11

Bu MAF sensörü nerede Mehmet? Anladığım kadarı ile arada bir temizlemek lazım. Neyle temizliyorlar onu?

Hava filtresi bağlantı borusu üzerinde yanlış hatırlamıyorsam kibrit kutusundan biraz büyükçe bir parça.
Power is nothing without control.

#5 Mehmet Mercan

Mehmet Mercan
  • Kulüp Üyesi
  • 1,609 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: Focus Titanium '10
  • Meslek: Bilgisayar Müh.

Gönderim tarihi 19.06.2006 - 10:20

Deniz ozaman paylaşalım bilgileri. Ben araca o cihazı montaj ettirmek istemiyorum açıkcası. Başka ne gibi çözümler olabilir bakmak lazım.

#6 Mehmet Mercan

Mehmet Mercan
  • Kulüp Üyesi
  • 1,609 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: Focus Titanium '10
  • Meslek: Bilgisayar Müh.

Gönderim tarihi 19.06.2006 - 10:25

Bakım yapıldığı zaman mutlaka temizleniyordur. MAF Sensörünün yeri kırmızı ile işaretlediğim yerin içinde. O parça komple sökülüyor ve Temizleyici Spreyle sıvı bir şey sonra siyah siyah akıyor. Devre temizleme spreyleri gibi birşey.

#7 Mehmet Mercan

Mehmet Mercan
  • Kulüp Üyesi
  • 1,609 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: Focus Titanium '10
  • Meslek: Bilgisayar Müh.

Gönderim tarihi 19.06.2006 - 11:40

Çok gördüm. Hatta artık kendim bile temizlerim demiştim ustaya aman ha sen yapma dedi. Parçayı yerine oturturamazsan Turbo Motor zarar görebilir demişti. Hava kaçağı yüzünden. Ben o gün bugün madem kursağımda kaldı düzenli olarak temizletiyorum. Araç çekişden düştüğü zaman genelde MAF sensöründen kaynaklı oluyordu. Temizliyorlar sonra bir süre herşey iyi oluyor. :angry: Bu arada C-MAX'i olanlar bu bölgey iyi bilir. Gerçi Motor kapağı olanları bilemem :) Bazen aşırı yük yada ısınma olayı gerçekleşmeden önce Turbo motordan sıçrayan yada motor'a giden hava borusu tarafından yakıt-yağ karışımı kaçırma olayı mevcutmuş. Biliyorsunuzdur belki ama 2004-2005 arasında bu boru servis çağrısı ile değiştirildi. Ancak yeni nesil olan biraz daha iyileştirilmiş hali tam çözüm üretmiyor demekki. Böylece MAF Sensörü Hava bazlı kirlenmeye maruz kalmıyor sadece. Ayrıca yakıt-yağ kaynaklı yağlanıyor gelen tozlarda onun üzerine iyice yapışarak sensörün hata mesajı üretmesine sebep oluyor. Ayrıca bazen hava filtresini kontrol ederseniz yağlandığını göreceksiniz. Bu sebepten dolayı yağlanıyor. Aşağıda ilgili parçaların görüntüsü mevcut. Bundan fazla bilgi benide aşar. :) Uğur üzülme o parça zaten elinle çek çıkıyor. Bir gün Serivse gittiğinde sıfırlardan al çek birtane :angry: Mertol maşallah Allah nazardan saklasın demekki senin Otosan'a c-MAX alacağın bilgisi gidince sana el yapımı özel üretim gönderildi aman ne olur olmaz diye:) Bu arada benim arka kapını ses yalıtımını gördünmü :angry: Buna uygun bir ata sözü var ama forumdaşlara yıp olur :) Birde bir forum gurubu var bizim forum dışında Turgay da biliyor inşallah o arkdaşalr bu yazıalrı okurda utanır :)

#8 Mehmet Mercan

Mehmet Mercan
  • Kulüp Üyesi
  • 1,609 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: Focus Titanium '10
  • Meslek: Bilgisayar Müh.

Gönderim tarihi 21.06.2006 - 13:48

Bugün OPET'ten aradılar. Yarın sabah Doğan Oto'da buluşup araçtan yakıt numunesi alacaklar :kafa:. Bu arada Altunizade OPET'in Euro Dizel Görünür Kalite filtreleri değiştirilmiş. Baskı yaradı ama yakıt kalitesizse ne yapabiliriz ki !

#9 Sinan Uzundumlu

Sinan Uzundumlu
  • Üye
  • 270 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Balıkesir
  • Araç: Citroen C3 1.4 HDI
  • Doğum Yılı: 1983
  • Meslek: Meslekli ama işsiz

Gönderim tarihi 07.03.2008 - 13:41

Arkadaşlar cümleten merhaba,

Focus II veya C-max ların yol bilgisayarında "motor sistem arızası" tabiri ile hangi durumlarda uyarılabiliriz?

Bi kaç defa başıma geldi. Örneğin bu sabah. Hava gayet güzel, +3 derece. Aracı sabah ilk çalıştırdım, 2 km boyunca 2500 deviri geçmeyecek şeklide kullandım. Işıklarda kalkışta motora biraz fazla yüklendiğimde (yüklenmekten kastım max 3500 devir ama dip gaz ile) daha 1. vitesteyken "motor sistem arızası" diye bi uyarı geldi. Uyarıya gayet alışkanım derhal aracı kenara çekip stop edip tekrardan çalıştırdım.Ve yoluma devam ettim.

Sizce bunun sebebi ne olabilir? yakıt: PO(eurodiesel V-max mı ne) Deponun 1/4 ü dolu ayrıca.

Bu arada Kışın da aynı şey -30 derecelerde ilk çalıştırmamda yürür haldeyken gaza ufacık basmam sonucunda bile başıma geliyordu. "motor sistem arızası" uyarısının yanında araç kendiliğinden stop ta ediyordu. Hatta birkere bu uyarı sonrasında 80-90 km/h süratte yolun ortasında aracımın stop ettiğini hatırlıyorum. öylece yolun ortasında kaldım. sağımdan arabalar vızır vızır geçiyordu.

Bu olayın soğuk memleketlerde sadece benim başıma gelmediğini biliyorum ama havalar az çok ısındı burda da. Tekrardan aynı uyarıyı görmek canımı epey bi sıktı açıkçası.. :)

Yardımlarınız ve önerileriniz için şimdiden teşekkürler.
Erzurumlover

#10 Yaşar Demirci

Yaşar Demirci
  • Kulüp Üyesi
  • 3,719 Mesaj
  • Şehir: Aksaray
  • Araç: 1978 mitsu
  • Doğum Yılı: 1974
  • Meslek: Oto Tamircisi

Gönderim tarihi 07.03.2008 - 21:18

test cihazı ile kontrol ettirin. sabaharı problem oluyorsa muhtemelen yakıt geri kaçıyordur.
kim oldugun degil kiminle oldugun önemli

#11 Ömer Yüce

Ömer Yüce
  • Üye
  • 432 Mesaj
  • Araç: 07 Focus HB
  • Meslek: ?renci / Sat?? Sorumlusu

Gönderim tarihi 08.03.2008 - 17:09

Aynı hata Trabzonda bi arkadaşımın aracını kullandığımda başıma geldi. Gündüz hava 5-6 derece Depoyu fulledik çıktık yola yaklaşık yarım saat bi saat 90-100 km hızla giderken bi düzlükte deneme yaptım. 120, 14o derken motor sistem arızası dedi. Aracın motoru yaklaşık 1 saatten fazladır çalışıyo. Normal dizel var. Dip gaz yapmadım. Sorun yakıtta mı acaba?
I love Focus and 306 GTI

#12 Sinan Uzundumlu

Sinan Uzundumlu
  • Üye
  • 270 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Balıkesir
  • Araç: Citroen C3 1.4 HDI
  • Doğum Yılı: 1983
  • Meslek: Meslekli ama işsiz

Gönderim tarihi 08.03.2008 - 21:36

Olay başıma ocak şubat aylarında (zemheri soğukları :) ) geldiğinde bende yakıttan kaynaklandığını düşünmüştüm. Çünkü o zamanlar servisin içi yakıttan kaynaklanan arızalı araçlarla doluydu. Çoğu, sabahları çalışmadığından servise giriş yapmıştı. Ne yalan söyliyim kışın o soğuklarda opetten normal motorin aldığım çok oldu. Çünkü eurodiesel alan bir çok araçta donma yapıyordu. Normal motorin almama rağmen aracım sabahları -20 -30 larda daime tek marş ile çalışabiliyordu. Fakat tek marş ile çalışmasına karşılık motor soğukken motora yüklendiğimde "motor sistem arızası" uyarısıyla karşılaşıyodum. Ondan sonrada motorin almaya tövbe ettim zaten :)

Benim derdim havalar ısınmasına rağmen bu uyarıyla tekrardan karşılaşmak. Pazartesi müsait bir zamanda aracı servise götüreceğim bakalım..
Erzurumlover

#13 Ömer Yüce

Ömer Yüce
  • Üye
  • 432 Mesaj
  • Araç: 07 Focus HB
  • Meslek: ?renci / Sat?? Sorumlusu

Gönderim tarihi 09.03.2008 - 23:51

Olay başıma ocak şubat aylarında (zemheri soğukları :) ) geldiğinde bende yakıttan kaynaklandığını düşünmüştüm. Çünkü o zamanlar servisin içi yakıttan kaynaklanan arızalı araçlarla doluydu. Çoğu, sabahları çalışmadığından servise giriş yapmıştı. Ne yalan söyliyim kışın o soğuklarda opetten normal motorin aldığım çok oldu. Çünkü eurodiesel alan bir çok araçta donma yapıyordu. Normal motorin almama rağmen aracım sabahları -20 -30 larda daime tek marş ile çalışabiliyordu. Fakat tek marş ile çalışmasına karşılık motor soğukken motora yüklendiğimde "motor sistem arızası" uyarısıyla karşılaşıyodum. Ondan sonrada motorin almaya tövbe ettim zaten :)

Benim derdim havalar ısınmasına rağmen bu uyarıyla tekrardan karşılaşmak. Pazartesi müsait bir zamanda aracı servise götüreceğim bakalım..

Çok soğukta arabayı çalıştırıp bi 5 dakka beklemeden gitmek arabaya çok zarar veriyor. Erzurumda bilinçli araba kullanmaya özen göstermek lazım. Çalıştırıp birden gitmek çok vahim durumlar gerektiriyo. Neyse ki daha soğuk ülkelerde değiliz :S Kanada vs..
I love Focus and 306 GTI

#14 Mehmet Özyürek

Mehmet Özyürek
  • Yönetici
  • 42,764 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Nevşehir
  • Araç: 06 Tdci Ghia Jatco
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Sigorta Acentesi

Gönderim tarihi 10.03.2008 - 00:13

Çok soğukta arabayı çalıştırıp bi 5 dakka beklemeden gitmek arabaya çok zarar veriyor. Erzurumda bilinçli araba kullanmaya özen göstermek lazım. Çalıştırıp birden gitmek çok vahim durumlar gerektiriyo. Neyse ki daha soğuk ülkelerde değiliz :) Kanada vs..

O zaman uzaktan kumanda ile araç çalıştırma yapmak şart :)
Sevgili arkadaşlarım. Özel mesaj ile çok fazla teknik soru almaktayım. Bu durumdan şahsım olarak hiç bir şikayetim olmamasına rağmen forum adına ciddi rahatsızlık duymaktayım. Çünkü: Sorunlar foruma yazılmalıdır, Herkes özel mesajla çözüm arasaydı, bu forum olmaz, soru soracak kimse de bulunamazdı. Özel mesaj ile teknik soru sorarak foruma zarar veriyorsunuz, Sorunları foruma yazın lütfen.

#15 Sinan Uzundumlu

Sinan Uzundumlu
  • Üye
  • 270 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Balıkesir
  • Araç: Citroen C3 1.4 HDI
  • Doğum Yılı: 1983
  • Meslek: Meslekli ama işsiz

Gönderim tarihi 10.03.2008 - 00:57

Çok soğukta arabayı çalıştırıp bi 5 dakka beklemeden gitmek arabaya çok zarar veriyor. Erzurumda bilinçli araba kullanmaya özen göstermek lazım. Çalıştırıp birden gitmek çok vahim durumlar gerektiriyo. Neyse ki daha soğuk ülkelerde değiliz :) Kanada vs..



Soğuk havalarda elbette aracı çalıştırır çalıştırmaz hareket edilmez. Motoru rolantide en az 5-10 dk çalıştırmama rağmen uyarı geliyordu zaten.
Erzurumlover

#16 Muhittin Kaplan

Muhittin Kaplan
  • Üye
  • 1,423 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İzmir
  • Araç: 2003 Fiesta TDCi
  • Doğum Yılı: 1977
  • Meslek: Memur

Gönderim tarihi 10.03.2008 - 01:20

O zaman uzaktan kumanda ile araç çalıştırma yapmak şart :)

Zamanlayıcı Yapsak
Şu Saatte Çalışmaya Başla....Şu Satte Dur..(Bu Olmaz Herhalde..)
www.muhittinkaplan.com
Olmaz dediğimiz iş bitmek üzere.

#17 Ömer Yüce

Ömer Yüce
  • Üye
  • 432 Mesaj
  • Araç: 07 Focus HB
  • Meslek: ?renci / Sat?? Sorumlusu

Gönderim tarihi 10.03.2008 - 11:58

Soğuk havalarda elbette aracı çalıştırır çalıştırmaz hareket edilmez. Motoru rolantide en az 5-10 dk çalıştırmama rağmen uyarı geliyordu zaten.

kronik bi sorun göstergesi olabilir mi?
I love Focus and 306 GTI

#18 Mert Can Üzger

Mert Can Üzger
  • Kulüp Üyesi
  • 2,421 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: Mercedes C180 K
  • Doğum Yılı: 2012
  • Meslek: Sigorta Hasar

Gönderim tarihi 10.03.2008 - 14:39

Zamanlayıcı Yapsak
Şu Saatte Çalışmaya Başla....Şu Satte Dur..(Bu Olmaz Herhalde..)

89 Model Mercedes 500 Sel aracımızda vardı. Sabah kliması deniyordu. Araç belli bir saatte çalışıyor. Motor ısınıyor ve sonra klima çalışıyor. Aracın içi de ısınıyor vs vs...

Kağnı spec... 


#19 Sinan Uzundumlu

Sinan Uzundumlu
  • Üye
  • 270 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Balıkesir
  • Araç: Citroen C3 1.4 HDI
  • Doğum Yılı: 1983
  • Meslek: Meslekli ama işsiz

Gönderim tarihi 10.03.2008 - 22:10

kronik bi sorun göstergesi olabilir mi?


"Kronik bir gösterge sorunu" mu demek istedin yoksa benmi anlayamadım Ömer? :)
Erzurumlover

#20 Murat Cerit

Murat Cerit
  • Üye
  • 16 Mesaj
  • Şehir: Kırklareli
  • Araç: 2006 Focus Dizel
  • Meslek: ?retmen

Gönderim tarihi 10.03.2008 - 22:10

slm..
bende de hava sıcaklığı eksi olduğu gecelerde ilk aldığımdan itibaren de aynı problem oldu:
http://www.fordclubt...howtopic=151937
http://www.fordclubt...howtopic=154181
en son tesisat değişiminden sonra bir müddet problemsiz gitti. Ancak bi sonraki kış kendini bir iki kez hatırlattı.
Sanırım süregelen bi arıza. galiba hala bulamadılar aslında...
Ve sanıyorum sizinkiyle aynı problem. Eğer arızayı verirse rölantideyken stop ediyor. Ama tekrar çalıştırdığında hemen gaz verirsen bida etmiyor.. motor biraz ısındımı bida problem olmuyor: isterse -20 derece olsun.

Bilmiyorum en azından benimki böyle.. İşinize yararsa...
Ateş-i suzan-ı firkat yaktı cismü canımı,
Olmaya ilaç sine-i sad pareme




0 Kullanıcı bu konuyu okuyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli üye