İçeriğe atla


     

Akü bittiğinde ne, nasıl yapılmalı?


  • Please log in to reply
10 cevap var

#1 Misafir_Mehmet Boran Koca_*

Misafir_Mehmet Boran Koca_*
  • Misafir

Gönderim tarihi 01.09.2006 - 12:43

Gönderilen Resim

Farkında olmadan farları açık unuttuysanız veya başka bir nedenle otomobiliniz çalışmayabilir. Sorun aküden kaynaklanıyorsa, otomobili çalıştırmak için takviye işlemi yapılır. Takviye kablolarıyla başka bir aracın aküsünden güç alınarak otomobili çalıştırma yoluna gidilir. Bu işlem sırasında yanlış takviye yapıldığı da olur. Yanlış takviye yapılması, özellikle enjeksiyonlu otomobillerin elektronik kontrol ünitesinin ve çeşitli parçalarının arızalanmasına ve bir hayli kabarık tamir faturasına neden olur.


Doğru takviye nasıl yapılır?

Otomobilinizin aküsü boşaldığında yapmanız gereken başka bir aracın aküsünden takviye alarak çalıştırmaktır. Ancak bu işlemi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz gerekiyor.

- Otomobili takviye yoluyla çalıştırabilmek için her iki akünün de; 12V geriliminde, aynı kapasitede (Ah/Ampersaat) olması gerekiyor. (Bu bilgi akünün üzerinde yazılıdır.)

- Takviye alacağınız araçla aracınızın temas etmediğinden emin olun. Araçların birbirine temas etmesi durumunda, takviye kablolarının artı uçları bağlanır bağlanmaz araçlar üzerinde elektrik akımı oluşur. Bu da tehlikelere sebep olabilir.

- Başka bir otomobilden takviye alındığında, iki aracında gereksiz lamba ve aksesuarlarını kapatmalısınız.

- Takviye kablosunun pozitif (+) ucunu (kırmızı) boş akünün pozitif (+) ucuna, diğer ucuysa takviye alınan aracın pozitif (+) ucuna bağlayın. Kablonun negatif (-) ucunu da (siyah) yükleme aküsünün negatif (-) ucuna bağlayın. Siyah kablonun negatif (-) ucunuysa hareket etmeyen metal bir parçaya veya silindir blokuna tutturun. Kabloyu boş akünün eksi (-) terminaline bağlamayın. Çünkü aküden kıvılcım meydana gelmesine neden olabilirsiniz.

- Bağlantıların tamamlanmasından sonra elektrik veren aracın aküsü zayıfsa, o aracın motorunu çalıştırın ve motoru çalışır durumda bırakın.

- Motor hemen çalışmadığında, boşalmış olan akünün cereyan alabilmesini sağlamak için birkaç dakika bekleyin ve tekrar deneyin.

- Daha sonra şarj edilen aracın motorunu da çalıştırın. Motor çalıştıktan sonra, şarj kablolarının bağlantılarını hemen çözmeyin. Motorun 5 dakika 2000 devirde çalışmasını sağlayın.

- Takviye kablosunu dikkatle çözün. Bu işlem sırasında önce negatif (-), sonra da pozitif (+) kablo uçlarını çıkarın.

- Akünüzün şarjının bitme nedenini bilmiyorsanız (ışıkların açık kalması haricinde) yetkili servisinize gidip şarj sistemini kontrol ettirin.

Kaynak: http://www.netbul.com/

     

#2 Aydın Bengü

Aydın Bengü
  • Üye
  • 294 Mesaj
  • Şehir: Bingöl
  • Araç: 2011 F2+LPG
  • Doğum Yılı: 1975
  • Meslek: Eğitimci

Gönderim tarihi 04.01.2008 - 23:37

teşekkürler
Gerçekten çok faydalı bilgiler.
ben gauge testinden ölçtüğüm kadarıyla akünün voltajı motor çalışmazken 11,4 çalışınca 13,6 oluyor.
akücüye ülçüme 2 defa 1 er ay arayla gittim aküyü ölçelim dedim

sabahları tek marşta alıyormu dedi bende evet deyince 'hiç karışma ' dedi.

bende karışmadım.

şimdi siz ne dersiniz ? araç 2003 11. ay çıkışlı orjinal akü (43 ah)

#3 Tansel Yavuz

Tansel Yavuz
  • Üye
  • 1,612 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 05 Mondeo Trend TDCI
  • Doğum Yılı: 1978
  • Meslek: Hava Kontrol Sistemleri

Gönderim tarihi 05.01.2008 - 00:46

teşekkürler
Gerçekten çok faydalı bilgiler.
ben gauge testinden ölçtüğüm kadarıyla akünün voltajı motor çalışmazken 11,4 çalışınca 13,6 oluyor.
akücüye ülçüme 2 defa 1 er ay arayla gittim aküyü ölçelim dedim

sabahları tek marşta alıyormu dedi bende evet deyince 'hiç karışma ' dedi.

bende karışmadım.

şimdi siz ne dersiniz ? araç 2003 11. ay çıkışlı orjinal akü (43 ah)

Motor çalışmıyorken 11.4 demek akünüzün ömrü bitmiş demektir.
Ancak çalışırken 13.6 olması sizi yanıltmasın şarj dinamonuz 14.8 volt verebiliyor ama akünüzün şarj durumuna göre aracın konjektörü bunu alçaltıp-yükseltebiliyor.Yani akünüz dolu ise 13.6V vererek aşırı şarjı önlüyör,akünüz biraz boşaldığı zaman tekrar 14.4 ve üzerine çıkıyor.

--Satılık--

05 Mondeo Trend 2.0 TDCI OV
Bayrakları Bayrak Yapan Üstündeki Kandır,Eğer Uğruna Ölen Varsa Toprak Vatandır.


#4 Aydın Bengü

Aydın Bengü
  • Üye
  • 294 Mesaj
  • Şehir: Bingöl
  • Araç: 2011 F2+LPG
  • Doğum Yılı: 1975
  • Meslek: Eğitimci

Gönderim tarihi 05.01.2008 - 14:58

teşekkürler bitmesini bekleyecez demekki.
zaten evin 50m ilerisinde 3-4 çeşit akücü-lastikçi mevcut.

#5 Aydın Bengü

Aydın Bengü
  • Üye
  • 294 Mesaj
  • Şehir: Bingöl
  • Araç: 2011 F2+LPG
  • Doğum Yılı: 1975
  • Meslek: Eğitimci

Gönderim tarihi 06.01.2008 - 15:41

bende lpg nin ECUsunu akü kabına gizlemişler.
el mecbur aküyü değişince oraya sığacak akü alacaz bu ya 45 yada 55 ah olur kanımca.
daha büyüğü sığacağını zannetmiyorum zaten.

laf lpgden açılmışken lpg nin akü ömrüne etkisi varmı?(sıralıyı kastediyorum)

#6 Mehmet Göktürk

Mehmet Göktürk
  • Üye
  • 7,996 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 06 Fusion 1.6 TDCI
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Akademisyen

Gönderim tarihi 06.01.2008 - 19:00

Sayın arkadaşlarım,

Ben bir kez ışıkları açık unuttuğum için (kapı kilit sensörü VW lerin belası bozuk olduğundan) akü bitmiş. Benim ev garajlı olduğu için minik adaptörle (voltaj ayarlı koçyiğit 10W felan oto teybi çalıştırır en fazla) çakmak girişine 13.5 volt bagladım.
akımı da kontrol etmiştim ama hatırlamıyorum adaptörü kopartmayacak kadar düşük olmalıydı.

2 saat sonra geldim arabamı çalıştırdım.

kaputu açmadım bile.
---------------------------------------
74R12 94R9 86IsuzuIMARK 86Nissan200SX 89MustangLX 90Lebaron 93EscortLX 2001VWBora 2000FordKA 2006FordFusion 2010VWPassat
---------------------------------------

#7 Aydın Bengü

Aydın Bengü
  • Üye
  • 294 Mesaj
  • Şehir: Bingöl
  • Araç: 2011 F2+LPG
  • Doğum Yılı: 1975
  • Meslek: Eğitimci

Gönderim tarihi 06.01.2008 - 21:28

adaptörle akü sarjı vallahi bravo!
40 yıl düşünsem aklıma gelmez.

#8 Zafer Ofli

Zafer Ofli
  • Üye
  • 1,013 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 05mondeo2.0 ghiax AT
  • Doğum Yılı: 1974
  • Meslek: Makina Muhendisi

Gönderim tarihi 07.01.2008 - 09:44

E daha öncede yazdığımız gibi fordlardaki alternatör zaten ihtiyaç olduğunda şarj ediyor. Büyük kapasiteli aküyü şarj edebilmek için daha uzun süreli devrede kalmak zorunda kalacak.

Bana daha önceden 2000 motor araçlara 72 amper akü takılması gerektiğini söylemişlerdi. Bu ozaman yanlış bir düşüncemi oluyor. Kaç amperlik akü almak daha iyi olacaktır (malum 72 amperlik aküler daha pahalı) ve akü alırken marş basma gücünün önemli olduğunu söylemişlerdi( özellikle kışın soğuk havalarda)
Bu konularda bilgilendirebilirseniz memnun olurum

#9 Furkan Esgin

Furkan Esgin
  • Üye
  • 188 Mesaj
  • Şehir: Mersin
  • Araç: 2006 Focus Tdci
  • Meslek: Elektrik-Elektronik Müh.

Gönderim tarihi 10.10.2011 - 14:50

Arkadaşlar yeni konu açmak istemediğim için buraya yazıyorum. Şirket aracını sık kullanmamız nedeni ile 2006 model tdci focusumuzu pek nadir kullanıyorduk. En son 1 hafta kadar kullanılmayan focus çalışmaz oldu. Vurdurmayı denedik ama oda olmadı. Nihayetinde akü takviye kablosuyla aracı çalıştırdık. Yarım saat kadar rölantide çalıştı ancak motoru stop ettiğimizde yine çalışmadı. Şimdi yeni bir akü almak farz mı oldu, yoksa bunun başka bir çözümü var mıdır ?

#10 Ersen Tapan

Ersen Tapan
  • Yönetici
  • 10,954 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Bursa
  • Araç: 08 Fiesta Coll. 1.4i
  • Doğum Yılı: 1980
  • Meslek: Eczane Teknisyeni

Gönderim tarihi 10.10.2011 - 15:28

Arkadaşlar yeni konu açmak istemediğim için buraya yazıyorum. Şirket aracını sık kullanmamız nedeni ile 2006 model tdci focusumuzu pek nadir kullanıyorduk. En son 1 hafta kadar kullanılmayan focus çalışmaz oldu. Vurdurmayı denedik ama oda olmadı. Nihayetinde akü takviye kablosuyla aracı çalıştırdık. Yarım saat kadar rölantide çalıştı ancak motoru stop ettiğimizde yine çalışmadı. Şimdi yeni bir akü almak farz mı oldu, yoksa bunun başka bir çözümü var mıdır ?

Yeni alacağınız akü size daha ucuza gelecek .. Akünüz ömrünü tamamlamış artık; vurdurma işlemini yaparkenki aldığınız risklerin yanında akü bedava sayılır ;)

2008 Fiesta Collection 1.4i
2007 Clio 3 1.5 dci


#11 Serkan Toker

Serkan Toker
  • Yönetici
  • 9,241 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: Focus Coll 90ps tdci
  • Doğum Yılı: 1975
  • Meslek: Teknisyen

Gönderim tarihi 10.10.2011 - 15:39

Akü değişecek, çare yok..

Doğruları konuşmak için iki kişi gereklidir. Biri doğruları söyleyen diğeri doğru anlayan....





0 Kullanıcı bu konuyu okuyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli üye