İçeriğe atla


     

Fotoğraf
- - - - -

Connect Yakıt Tüketimi


En İyi Cevap Mehmet Özyürek , 15.10.2007 - 23:31

Arkadaşlar ben bu aracı almadan önce altımda kapalı kasa opel combo 1.7 cdti 100 beygirliği vardı. Ve şehir içi ortalama yaklaşık 15 ila 20 kuruş yakıyodu.

Sene kaçtı.. Mazot kaç liraydı.. Hangi ilden aldın. İstanbuldan alıyorsan anadoludan mı Avrupadan mı.. Euro mu alıyordun normal mazot mu.. gibi sorularla karşılaşmamak için;
Arkadaşlar yakıt tüketimi bilgisi veriken lütfen litre konuşalım.. En iyi cevaba git


  • Please log in to reply
880 cevap var

#41 Erdal Kopmaz

Erdal Kopmaz
  • Üye
  • 88 Mesaj
  • Araç: 2008 tourneo delux
  • Meslek: Ticaret

Gönderim tarihi 29.02.2008 - 16:24

depoyu 618 km kullandım 45,5lt mazot aldım nurol bey

     

#42 Uğur Aksoy

Uğur Aksoy
  • Üye
  • 802 Mesaj
  • Şehir: Yaşadığınız şehri seçiniz
  • Araç: yaya
  • Meslek: Elektronik Mühendisi

Gönderim tarihi 29.02.2008 - 20:47

sorun kullanım stili sorunu

istanbul - adapazarı gidiş dönüş 320 km 50 ytl euro diesel harcadım, bu rakamlara bakarsak 0.156 ytl yapar yani 100 km 5.7 lt
azami hızım 90 km kesinlikle geçmedim , vitesleri 3000 rpm üzerinde değiştirmedim , gereksiz fren yapmadım.efendi efendi kullandım,
sonuç bu : ))

#43 Erdal Kopmaz

Erdal Kopmaz
  • Üye
  • 88 Mesaj
  • Araç: 2008 tourneo delux
  • Meslek: Ticaret

Gönderim tarihi 29.02.2008 - 20:51

320 km yol da 90 km/h hizda cekilmez ugur bey 2500 devir 110 km hiz ii gider

#44 Uğur Aksoy

Uğur Aksoy
  • Üye
  • 802 Mesaj
  • Şehir: Yaşadığınız şehri seçiniz
  • Araç: yaya
  • Meslek: Elektronik Mühendisi

Gönderim tarihi 29.02.2008 - 21:04

Erdal bey haklısınız , cepte 50 ytl olunca :) birde bu araç ne kadar az yakar diye düşündüm , ulaşabileceğim rakam bu çıktı, evden çıkarken yakıt ışığı yanıyordu, eve gelmeye 2 - 3 km kala tekrar yandı , hesap bu : ))
120 km hızdadada : ) 6.5 lt tükettim

her aracın güvenli bir sürüş hızı vardır , connectin güvenli sürüş hızı azamı 130 km

daha hızlı gideceğim diye derdim olsaydı, spor araba alırdım : ))))))))))))))))))))


saygılar sevgiler

#45 Erdal Kopmaz

Erdal Kopmaz
  • Üye
  • 88 Mesaj
  • Araç: 2008 tourneo delux
  • Meslek: Ticaret

Gönderim tarihi 01.03.2008 - 08:18

eski arabam nissan vanetti 110 km den yukarı cıkmadım ve 230 bin km kullandım motor bile acılmadı simdi yeni sahibi kullanıyor 300 bine yaklasmıs maşallah diyor :)) ii kullanmak da böyle bişi olsa gerek

#46 Uğur Aksoy

Uğur Aksoy
  • Üye
  • 802 Mesaj
  • Şehir: Yaşadığınız şehri seçiniz
  • Araç: yaya
  • Meslek: Elektronik Mühendisi

Gönderim tarihi 02.03.2008 - 09:22

nissan ve isuzi çok kaliteli diesel makinalar yapar, zorlu arazi şartlarında bu tür araçlar tercih edilir
temiz yakıt ve düzenli bakım yapıldığında diesel makinalar benzinli makinalara göre çok verimli ve uzun ömürlüdür.

fakat esasında dieseller en iyi sonucu uzun yol yapan araçlarda randımanlı çalışır, kısa dur kalklar aracın ömrünü kısaltan etkenlerdir

#47 Barıs Akıncı

Barıs Akıncı
  • Üye
  • 116 Mesaj
  • Şehir: Manisa
  • Araç: 2008 GLX 110PS S?YAH
  • Meslek: ?renci

Gönderim tarihi 16.03.2008 - 01:53

Harun bey,

Aracım 3000 km'de ve şu an 0.18-0.20 ykr yakıyor.Sizinkininde düşeceğini umuyorum.Zaten genel kanaat bu yönde sanırım...sorun kullanım stili sorunu



ALINTI--Uğur Aksoy
istanbul - adapazarı gidiş dönüş 320 km 50 ytl euro diesel harcadım, bu rakamlara bakarsak 0.156 ytl yapar yani 100 km 5.7 lt
azami hızım 90 km kesinlikle geçmedim , vitesleri 3000 rpm üzerinde değiştirmedim , gereksiz fren yapmadım.efendi efendi kullandım,
sonuç bu : ))




Uğur bey bende yavaş kullanırım ama bu kadar yaktıramadım daha.Belki de zamanla azalır.Benim gördüğüm min. 0.187 ykr . O da galiba 6.8lt/100km ye denk geliyor.Aracınız 112hp yazıyor, fark burdan olabilir mi?

#48 Barıs Akıncı

Barıs Akıncı
  • Üye
  • 116 Mesaj
  • Şehir: Manisa
  • Araç: 2008 GLX 110PS S?YAH
  • Meslek: ?renci

Gönderim tarihi 26.03.2008 - 02:27

Connectler az yakıyo yakmasına da, Eurodizel olmuş 2.93 ytl/lt Hangi aracın ekonomikliği kaldı??? 3.5 - 4 lt/100 km de yakan araç ekonomiktir.O da ancak motosiklettir...!!!

Bu mesaj Bar?s Ak?nc? tarafından düzenlendi: 26.03.2008 - 02:29


#49 Mustafa Alemdar

Mustafa Alemdar
  • Üye
  • 395 Mesaj
  • Şehir: Trabzon
  • Araç: Connect 2008 (75PS)
  • Meslek: Jeoloji ?rencisi

Gönderim tarihi 26.03.2008 - 09:03

dikat ederseniz daha önce yollarda hep benzinli araçlar vardı. benzine zam vurdukça vuruyordu. şimdi ne var yollarda mazotlu araçlar. şimdide zammı vur allah vur mazota oluyor. kısacası devlet işini biliyor. :) şuan için mazotla benzinin bir farkı kalmadı.
Eğer yaşamında hiç başarısızlık yoksa, yeterli kadar risk almamışsın demektir.

#50 Uğur Aksoy

Uğur Aksoy
  • Üye
  • 802 Mesaj
  • Şehir: Yaşadığınız şehri seçiniz
  • Araç: yaya
  • Meslek: Elektronik Mühendisi

Gönderim tarihi 26.03.2008 - 22:17

Barış bey
aracım orijinal olarak 90 ps , fakat ecu daki problem yüzünden tekrar yeni yazılım yüklemek gerekti , bende tunning uygulaması yaptım, şu anda dinamometrede 112 ps olarak gördüm .
bu durumda gerçekten araçta bir rahatlama , eskiye göre daha istekli gaz yeme oldu , rolantide çalışırken sesi değişti, egzostan siyah duman atma sorunumda kalmadı , yakıt konusuna gelirsek , belli bir hıza gelmek için daha az güç harcadığım için yakıtta artmadıda , düşmedide :)
sürekli uzun yol yapan biri olarak , en sağlıklı ölçümler uzun yolda dur kalk az olan yollardır.
ben şahsım olarak bir buçuk tonluk bir araçtan bu ekonomiyi beklemiyordum.

Bu mesaj U?ur Aksoy tarafından düzenlendi: 26.03.2008 - 22:18


#51 Barıs Akıncı

Barıs Akıncı
  • Üye
  • 116 Mesaj
  • Şehir: Manisa
  • Araç: 2008 GLX 110PS S?YAH
  • Meslek: ?renci

Gönderim tarihi 27.03.2008 - 03:54

Gerçekten çok iyi bir değer bu...Umarım bende görebilirim:)

Saygılar...

#52 Barıs Akıncı

Barıs Akıncı
  • Üye
  • 116 Mesaj
  • Şehir: Manisa
  • Araç: 2008 GLX 110PS S?YAH
  • Meslek: ?renci

Gönderim tarihi 27.03.2008 - 04:06

Bende bir depo ile 800 km'yi gördüm.3000 km'de yakıtı baya bi düştü....Ortalama 6-7lt/100km'de.

#53 Mehmet Özyürek

Mehmet Özyürek
  • Yönetici
  • 44,095 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Nevşehir
  • Araç: 06 Tdci Ghia Jatco
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Sigorta Acentesi

Gönderim tarihi 04.04.2008 - 11:36

Uzun şasi ve yüksek tavan bir dezavantajdır.
Daha önce ne kadar yakıyordu ki.. (Litre olarak)
Sevgili arkadaşlarım. Özel mesaj ile çok fazla teknik soru almaktayım. Bu durumdan şahsım olarak hiç bir şikayetim olmamasına rağmen forum adına ciddi rahatsızlık duymaktayım. Çünkü: Sorunlar foruma yazılmalıdır, Herkes özel mesajla çözüm arasaydı, bu forum olmaz, soru soracak kimse de bulunamazdı. Özel mesaj ile teknik soru sorarak foruma zarar veriyorsunuz, Sorunları foruma yazın lütfen.

#54 Ömer Açay

Ömer Açay
  • Üye
  • 183 Mesaj
  • Şehir: Burdur
  • Araç: 2008 Connect DLX
  • Meslek: ?retmen

Gönderim tarihi 06.04.2008 - 16:16

benim arabam 90 lık 100 kmde 80/100 arası hızla 6 litre uzun yolda yakıyor.şehir içi ise 8 /8,5 litre yakıyor.arabam 3000 km de

#55 Ömer Açay

Ömer Açay
  • Üye
  • 183 Mesaj
  • Şehir: Burdur
  • Araç: 2008 Connect DLX
  • Meslek: ?retmen

Gönderim tarihi 07.04.2008 - 18:42

FORD Tourneo Connect Duratorq 1.8 TDCi (2003/04)
Genel Bilgiler

Ford Otosan'ın Gölcük fabrikasında üretilen Transit Ailesi'nin yeni üyesi Connect, ilk olarak 2002 yılı sonunda yollara çıktı. Binek versiyonu Tourneo Connect olarak adlandırılan araç, halen 1.8 litre 115 HP'lik benzinli ve 1.8 litre 90 HP'lik TDCi turbo dizel olmak üzere iki farklı motor ve iki farklı şasiyle üretiliyor. Benzinli motor seçeneği istek üzerine satılıyor. Donanım versiyonu bulunmayan aracın ekipman listesi, ekstra paketlerle zenginleştirilebiliyor.

Karoser, iç mekan
Tasarım çizgisi Ford'un Fiesta ve Fusion modelleriyle büyük benzerlik gösteren Tourneo Connect, 4278 mm'lik boyuyla kompakt ölçülerde bir araç. Standart versiyonda 2664 mm olan dingil mesafesi, uzun şasili versiyonda 2912 mm. Toplam 625 kg taşıma kapasitesine sahip olan aracın yüksekliğiyse 1739 mm. Aracın büyük kapılarından geçilen geniş ve ferah iç mekanında kokpit yapıSı, Ford Fiesta'yı anımsatan yalın çizgilerden oluşuyor. Hatta orta konsolun yapısını Mondeo'ya benzetmek bile mümkün. Üzerinde kullanışlı bir boşluk bulunan kokpitin plastik kalitesi Fiesta'yla neredeyse aynı hissi veriyor. Aracın üç kollu direksiyon simidi de Fiesta'dan alınmış. Kokpit ergonomisi başarılı olan otomobilin koltuk ayarları da zorlanmadan yapılabiliyor. Ancak sürücü koltuğunun yükselme/alçalma biçiminden herkes hoşlanmayabilir. Koltuk döşemeleriyle otomobilleri anımsatan otomobilin sunduğu, oturma, baş, diz ve omuz mesafeleri çok başarılı. Arka koltuklar gerektiğinde yatırılıp katlanabildiği gibi tamamen de çıkartılabiliyor. Böylece bagaj hacmi genişlerken araç binek otomobilden ticari vana dönüşebiliyor. Tourneo Connect'in 1800 litrelik bagaj hacmi, arka koltuklar çıkartıldığında 3100 litreye kadar genişletilebiliyor. Koltukların değişken özellikleri sayesinde kabini ihtiyaca göre farklı şekilde düzenlemek mümkün.

Motor, perfomans
Tourneo Connect, gücünü Focus'ta da kullanılan, 1.8 litrelik, Delphi direkt enjeksiyonlu, intercoolerlı turbo dizel motordan alıyor. Ancak turbo basıncı ve elektronik işletim sistemi farklılığına paralel olarak Focus'taki versiyona göre daha düşük güç ve tork üretiyor. Bununla birlikte, maksimum torkun elde edildiği devir 1.5 tonluk aracın kalkışlarını çevikleştirmek için 150 d/d aşağı çekilmiş. Focus TDCi'da 3800 d/d'de 115 HP güç, 1850 d/d'de 250 Nm tork üreten 1753 cc hacimli Duratorq motor, Tourneo Connect'te 4000 d/d'de 90 HP güç, 1700 d/d'de 220 Nm maksimum tork üretiyor. Hızlı kalkışlarda yüksek tork değerinin etkisiyle ıslak/kuru zemin fark etmeksizin kolayca patinaja düşebilen araç, elektronik çekiş kontrol sistemi sayesinde önemli kayıplar yaşamadan ilerlemeye başlıyor. 1750 d/d'de ulaşılan maksimum torkun etkisiyle kolayca devirlenen araç, motorun 4500 d/d'ye kadar ürettiği etkili güçle şaşırtıcı derecede dinamik sürüş özellikleri gösterebiliyor. Bu devirden sonra gücü tükenen otomobil, gerektiğinde 150 km/s düzeyine kadar hiçbir kesinti yaşamadan ulaşabiliyor. Sessiz ve sarsıntısız çalışan motor, performans konusunda kesinlikle tatmin ettiği kullanıcısı için en iyi sürpriziniyse en sona saklıyor. Bu sürpriz yakıt tüketimindeki cimriliği. 100 km'lik parkur sonunda 6.7 litre motorin tüketen Tourneo Connect, 60 litrelik deposu sayesinde 895 km'lik menzile ulaşabileceğini ilan ediyor. Sakin kullanımla bu otomobilin bir depo yakıtla 1000 km'yi aşması kimseyi şaşırtmamalı.

Kullanım, konfor
Kolay devirlenmesi ve dinamik sürüş karakterini övgüyle anlattığımız aracın bu gücünü yere güvenle aktardığını vurgulamalıyız. Önde MacPherson tipi, arkadaysa makaslı tabir edilen iki aşamalı çoklu yaprak yaylar ve denge çubuklarından oluşan süspansiyon sistemi, hem sürüş konforu hem yüksek taşıma kapasitesi hem de başarılı yol tutuş özelliklerini birarada sunabilecek kadar iyi tasarlanmış. Araç yüklü olduğunda ya da kaygan zeminlerde kalkış performansını korumak ve önden kaymaları kontrol altına almak için opsiyonel olarak sunulan elektronik çekiş kontrol sistemi zaman zaman virajlarda da aracın çizgisini korumaya destek oluyor. Virajlarda yanlara yatmayan araç, sert rüzgarlardan geniş yanal yüzeyleri nedeniyle huzur kaçıracak kadar değilse de biraz etkilenebiliyor. Ama genel olarak Tourneo Connect'in rakip araçlardan daha stabil yol tutuş özellikleri gösterdiği anlaşılıyor. Konfor düzeyi de yeterli olan süspansiyonun sessiz çalışması da bir diğer artı puan sebebi. Genel olarak ergonomik tasarlanmış iç mekanda sadece arka yan kapıların içerden kapanma zorluğu dikkat çekiyor. Çünkü kapı açıldığında iç kapı kolu, kapıyla karoser arasında kalıyor. Gerçi Ford mühendisleri kapı çerçevesine kapı kapatmak için bir uyarlama yapmışlar ama rakiplerinde kapıyı kapatmak için daha pratik çözümler sunuluyor. Kapıların hafifliği kullanımı kolaylaştırıyor. Karoserinde görüş açılarıyla ilgili sorun bulunmayan otomobilin her iki dış aynada ayrı açılı ayna sunulması görüşü iyileştiriyor. Ancak ortadaki arka koltuk başlığı geri görüşü biraz sınırlıyor. Tourneo Connect'in arka koltuk sırası 60:40 oranında yatırılıp katlanabildiği gibi gerektiğinde tamamen çıkartılabiliyor. Katlanma işlemleri çok pratik olan koltuklar söküldüğünde ne kadar hafif oldukları da anlaşılıyor. 1.5 tonluk aracın gösterdiği fren performansı, birçok otomobili kıskandıracak kadar başarılı. Dozlama hassasiyetide çok başarılı olan otomobilin 100 km/s hızdaki panik frende saptadığımız 39 metrelik duruş mesafesi, üst üste yapılan frenlerde bile uzamıyor.

#56 Mehmet Özyürek

Mehmet Özyürek
  • Yönetici
  • 44,095 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Nevşehir
  • Araç: 06 Tdci Ghia Jatco
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Sigorta Acentesi

Gönderim tarihi 07.04.2008 - 18:46

alındığına göre sende sallayanlardansın galiba yalana gerekyok kardeşim gerek yok.

Çoğu insan araba kullanmayı bilmez bildiğini zanneder... Kendisi kasıp kasıp ta çok yaktıran, az yakanları duyunca yalan söylediğini zanneder...
Burada kimseyi yalancılıkla itham edemezsiniz..

Bu forumda herkesin her şeyi eleştirme hakkı vardır.. Ancak eleştiri dozu aşılıp hakaret ve karalama boyutuna ulaşması tehlikelidir..
Ayrıca Hiçbir şart altında küfür, hakaret ya da karşı tarafı rencide edici mesaj atamazsınız..

Üyeliğinizi geçici olarak askıya alıyorum..
Sevgili arkadaşlarım. Özel mesaj ile çok fazla teknik soru almaktayım. Bu durumdan şahsım olarak hiç bir şikayetim olmamasına rağmen forum adına ciddi rahatsızlık duymaktayım. Çünkü: Sorunlar foruma yazılmalıdır, Herkes özel mesajla çözüm arasaydı, bu forum olmaz, soru soracak kimse de bulunamazdı. Özel mesaj ile teknik soru sorarak foruma zarar veriyorsunuz, Sorunları foruma yazın lütfen.

#57 Mehmet Özyürek

Mehmet Özyürek
  • Yönetici
  • 44,095 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Nevşehir
  • Araç: 06 Tdci Ghia Jatco
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Sigorta Acentesi

Gönderim tarihi 07.04.2008 - 21:25

istemeyerek biraz gerginliğe sebep oldum, çok üzgünüm, herkesten özür dilerim.

İlhan Bey. sizin bir suçunuz yok ve özür dileyecek bişey de yok...
Aracınız çok yakıyor ve çözüm arıyorsunuz...
Sebep; Kötü yakıt, kötü kullanım şartları, deneyimsizlik, bakım noksanlığı yada arıza gibi nedenler olabilir...
Siz bunun sebebini ve çözümünü bulmak için sormuşsunuz, soracaksınızda, forumlar bunun içindir...
Sevgili arkadaşlarım. Özel mesaj ile çok fazla teknik soru almaktayım. Bu durumdan şahsım olarak hiç bir şikayetim olmamasına rağmen forum adına ciddi rahatsızlık duymaktayım. Çünkü: Sorunlar foruma yazılmalıdır, Herkes özel mesajla çözüm arasaydı, bu forum olmaz, soru soracak kimse de bulunamazdı. Özel mesaj ile teknik soru sorarak foruma zarar veriyorsunuz, Sorunları foruma yazın lütfen.

#58 Barıs Akıncı

Barıs Akıncı
  • Üye
  • 116 Mesaj
  • Şehir: Manisa
  • Araç: 2008 GLX 110PS S?YAH
  • Meslek: ?renci

Gönderim tarihi 09.04.2008 - 00:59

Merhaba

Özür dilenecek bir durum yok,sadece yılların verdiği deneyimle sezgisel bir tepki verdim.Çünki forumda bu aracı kullanan bir çok kişi bir çok mesaj yazıyor,yazmayada devam ediyor.Fazla yaktığını yazanda var 90km'yi geçmeden 800 görende.

Neyse...

Mesela benim bir çok yazım var bu konuda,kullanan bazı arkadaşlarında yazıları var.Ben sürekli Total Exellium alırım ve alışkanlık olarak aynı yerden ve depodan alırım (zorunlu hallerde sadece farklı istasyondan alıyorum) Dolayısı ile Total Card ile km kontrolu vs yapmak çok kolay oluyor.

3 ayda bir hava filtresini değiştiririm,yağını ise ilk bakımdan çok önce kendim değiştirttim zaten.Bu ilk yağdan ve hava filtresinden sonra gözle fark edilir bir fark oluyor zaten.3000Km'de iken 580Km anca gidiyordu,gittiğim yer ise şehir içi sürekli.Sabah rutin güzergah,oğlanı yuvaya bırakıyorum,hanımı işe sonrada ben gidiyorum.Akşamda tersine aynı işlem.Hafta sonları ise çoğunlukla alışveriş vs. uzak yerler olmuyor.

Size tavsiyem bir benzinli araç gibi gaza basmayın,nazik olun.Zaten bu araç 1.5 ton birde gaza ani hareket yaparsanız su gibi emer zaten yakıtı.

Onun haricinde ani hızlanmalardan kaçının yeter,zamanla her dizel gibi düşüş olacak zaten.

550Km şu an için iyi rakam,ancak araç yüksekliği sevgili Mehmet'inde yazdığı gibi dezavantaj,malum sürtünme :) Ama ne olursa olsun gittiğiniz yer vs. aynı ise sürüş stiliniz aynı ise ve bazı noktalara dikkat ederseniz kısa süre sonra 630-650 leri göreceksiniz.

Sevgiler


Bende de 110 ps connect var.3000 km'ye kadar yakıtı oldukça fazla gelmişti.Sonra bir uzun yol yapma fırsatım oldu.Aracı kendim kullandım.90'ı geçmedim desem yeridir.Hatta çoğu zaman 80'le yolculuk yaptım.Ve inanamadım 0.18 ykr yaktı connect.Baya azaldı yakıtı.Bülent bey'e kesinlikle katılıyorum.Yakıtınız yavaş kullanım sonucunda düşecektir.Ve ben daha ilk bakıma götürmedim.Henüz 5500'de araç ve daha da azalacağını düşünüyorum.Aldığım yerde biraz daha düşebilir de düşmeyebilir de dediler.Şu an ki bir depo ile aldığım yol 800 km.Aracınızın uzun ve yüksek olması etkileyebilir ki bu şaseden kullananlarla konuştum.Aynı şekilde daha fazla yaktığını söylediler.Ama verdikleri 6-6.5lt/100km de.Fazladan kastım bu miktar.Siz buna fazla derseniz bilemem ama bu araç için makul değerler...

#59 Ali Turhan Baş

Ali Turhan Baş
  • Üye
  • 102 Mesaj
  • Şehir: Antalya
  • Araç: Connect Dlx '06
  • Meslek: Mak. Mh. ?rencisi

Gönderim tarihi 09.04.2008 - 20:33

Aracı nazik kullanınca tüketim yüksek olmuyor.Ama yüksek devirlerde kullanınca inanılmaz tüketimlerle karşılaşabilirsiniz.Tek çözüm sağ ayağınıza hakim olmak.

#60 Erdal Kopmaz

Erdal Kopmaz
  • Üye
  • 88 Mesaj
  • Araç: 2008 tourneo delux
  • Meslek: Ticaret

Gönderim tarihi 13.04.2008 - 11:57

100 km de 7.8 litrenin altina dusemedim araba 9000km ye geldi 90ps delux daha dusukde olamaz heralde istanbulda




0 Kullanıcı bu konuyu okuyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli üye