İçeriğe atla


     

Fotoğraf

Debriyaj baskı balata sorunları


  • Please log in to reply
44 cevap var

#1 Emre Gizlenci

Emre Gizlenci
  • Üye
  • 193 Mesaj
  • Şehir: Kocaeli
  • Araç: Volvo v40 ; Tipo1.6sx
  • Meslek: Öğretmen

Gönderim tarihi 30.07.2008 - 11:01

herkese merhaba

bir süredir aracımın debriyaj baskı balatasını değiştirmek istiyordum. araştırdığım parça fiyatlarını ve aracımdaki değişikleri paylaşmak istedim...

parça orjinal olsun diye servislerden fiyat alıyordum.
bursa daki servisler yaklaşık 900-1100 ytl fiyat verdiler. yalovadaki ışıldar servisi sadece parçaya 486 ytl fiyat verdi. kocaelide parçayı bilyesi dahil 400 ytl ye aldım. Ve körfez yarımca sanayide kendi ustama taktırdım. toplam 500 ytl ye geldi. (motorcraft-sachs)

aracım 147000 kmde ve üzerinden orjinal baskı balatası çıktı. Tabi iyice bitmişti artık.

ustamın çok uzun ve meşakatli bir çalışmasından sonra aracımın debriyajı yumuşadı. gidişi gerçekten çok farklı oldu... eve dönerken körfezden herekeye e-5 yolunda 4. vitesle hatta bazen 3. vitesle çıktığım rampaları 5. vitesle çıktım. hızlanması da oldukça iyi oldu.. eminim yakıtı da oldukça azalacaktır...

bu arada yalovadaki Ford Işıldar servisini de tavsiye ediyorum gerek parça, fiyat, gerekse ilgi alaka olarak. Daha önce yalovada anahtarım çalınmıştı. bir de bakım yaptırmıştım. çok memnun kaldığımı söylemek isterim...
hiç pamuk prenses olur mu?
prenses dediğin taş gibi olur...

     

#2 Hasan Basri Bayraktar

Hasan Basri Bayraktar
  • Kulüp Üyesi
  • 2,939 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Samsun
  • Araç: megane ııı sport
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Fizik Öğretmeni

Gönderim tarihi 30.07.2008 - 11:17

samsun otokoçta aynı işlemi yaptırmıştık.
debriyaj merkezi ayırma 76 ytl
baskı balata 345 ytl
işçilik 200 ytl

#3 Görkem Azizoğlu

Görkem Azizoğlu
  • Üye
  • 1,339 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: Fiesta 2005 1.4 TDCi
  • Doğum Yılı: 1990
  • Meslek: Gayri İradi İşsiz

Gönderim tarihi 30.07.2008 - 13:43

Güle güle kullanın. Bunuda eskitmek nasip olsun.
Ford Fiesta TDCİ 2005 LED fukarası...

BEKDİK

#4 Emre Gizlenci

Emre Gizlenci
  • Üye
  • 193 Mesaj
  • Şehir: Kocaeli
  • Araç: Volvo v40 ; Tipo1.6sx
  • Meslek: Öğretmen

Gönderim tarihi 30.07.2008 - 15:49

teşekkür ediyorum. herhalde bir daha baskı balata değiştirdiğimde bir üst kasadan almış olurum... :nazar:
hiç pamuk prenses olur mu?
prenses dediğin taş gibi olur...

#5 Nuri Güngör

Nuri Güngör
  • Kulüp Üyesi
  • 1,964 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Konya
  • Araç: İ30
  • Doğum Yılı: 1980
  • Meslek: Doktor

Gönderim tarihi 30.01.2009 - 17:44

herkese iyi aksamlar benim sormak istedigim ayagım debriyajda iken direksiyonu saga sola cevirdigimde debriyaj ayagımın altında oynuyor bu normal bi durum mu yoksa ustaya götürmek gerekli mi

#6 Yaşar Demirci

Yaşar Demirci
  • Kulüp Üyesi
  • 3,719 Mesaj
  • Şehir: Aksaray
  • Araç: 1978 mitsu
  • Doğum Yılı: 1974
  • Meslek: Oto Tamircisi

Gönderim tarihi 30.01.2009 - 23:39

taban paspasını kontrol edin
kim oldugun degil kiminle oldugun önemli

#7 Can Karacaer

Can Karacaer
  • Üye
  • 1,795 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Yaşadığınız şehri seçiniz
  • Araç: 2010 Fluence dci 105
  • Meslek: Satış Temsilcisi

Gönderim tarihi 30.01.2009 - 23:52

taban paspasını kontrol edin

Süpersin yaşar usta...
Aç kaldım zaman zaman, onursuz hiçbir zaman...

#8 Çağlar Bayur

Çağlar Bayur
  • Moderatör
  • 42,390 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 96 Mondeo 2.0 Glx
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Hasar Giderici

Gönderim tarihi 31.01.2009 - 00:14

Valla geçen hafta aynısı bana oldu, tabii debriyaj pedalım yok ama, direksiyonu çevirirken tabanda birşeyler hissetmeye başladım? Tabii ilk anda şaşkınlık, sonra paspası geri çekince tamir işlemim de sonuçlanmış oldu
herşeyden önce GÜVENLİK bunu unutmadan araç sürelim

#9 Nuri Güngör

Nuri Güngör
  • Kulüp Üyesi
  • 1,964 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Konya
  • Araç: İ30
  • Doğum Yılı: 1980
  • Meslek: Doktor

Gönderim tarihi 31.01.2009 - 00:39

taban paspasını kontrol edin


olur yasar usta yarın bi bakayım tesekkür ederim

#10 Mehmet Özyürek

Mehmet Özyürek
  • Yönetici
  • 42,768 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Nevşehir
  • Araç: 06 Tdci Ghia Jatco
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Sigorta Acentesi

Gönderim tarihi 16.02.2009 - 11:58

16 gün olmuş Nuri.. Bakmadın mı daha .. :blush:
Sevgili arkadaşlarım. Özel mesaj ile çok fazla teknik soru almaktayım. Bu durumdan şahsım olarak hiç bir şikayetim olmamasına rağmen forum adına ciddi rahatsızlık duymaktayım. Çünkü: Sorunlar foruma yazılmalıdır, Herkes özel mesajla çözüm arasaydı, bu forum olmaz, soru soracak kimse de bulunamazdı. Özel mesaj ile teknik soru sorarak foruma zarar veriyorsunuz, Sorunları foruma yazın lütfen.

#11 Sina Güran

Sina Güran
  • Üye
  • 477 Mesaj
  • Şehir: Yaşadığınız şehri seçiniz
  • Araç: 01 Fiesta Ghia
  • Meslek: Demirdöküm bayiliği

Gönderim tarihi 16.02.2009 - 12:09

16 gün olmuş Nuri.. Bakmadın mı daha .. :blush:


Pek görüşmüyorlar ford ile herhalde. :D
Who angers you, controls you

#12 İbrahim Uğurer

İbrahim Uğurer
  • Üye
  • 23 Mesaj
  • Şehir: Bilecik
  • Araç: 98 Mondeo 2.0 GLX
  • Meslek: Memur

Gönderim tarihi 27.08.2009 - 08:50

ya bu baskı balatayı değiştirmek bukadar pahalı birşey mi ya......

ben pek anlamam ama internette fiyatlara baktım da bu kadar pahalımı ya bir baskı balata setiiii........

baskı balatanın bittiğini nasıl anlarız.....

#13 Çağlar Bayur

Çağlar Bayur
  • Moderatör
  • 42,390 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 96 Mondeo 2.0 Glx
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Hasar Giderici

Gönderim tarihi 27.08.2009 - 15:49

Kontrollü bir alanda, el frenini çekin, aracı 4 e alın ve yarım gaz yaparak debriyajı bırakın, debriyaj dan ayağınız kalktığı halde araç stop etmemiş ise acilen değiştirin. Tümn bu test işlemi 2 saniye gibi sürer, tecrübe ile, devrin oynamasından fikir edinilir.
herşeyden önce GÜVENLİK bunu unutmadan araç sürelim

#14 Nuri Güngör

Nuri Güngör
  • Kulüp Üyesi
  • 1,964 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Konya
  • Araç: İ30
  • Doğum Yılı: 1980
  • Meslek: Doktor

Gönderim tarihi 28.10.2009 - 12:50

16 gün olmuş Nuri.. Bakmadın mı daha .. :nazar:


baktım abi baktım paspastanmış konuyu görmemişim :nazar: bugün tekrar bu konuya işim düşünce gördüm sorunum şöyle arabamda özellikle düşük devirde kalınca lpg de hızlanmasında bir kesiklik kaba tabirle kerkinme oluyordu ama devirlenince bu sorun ortadan kalkıyordu lpg ci buji kablolarından kaynaklandığını söylemişti bugün servise gittim buji ve kabloları değiştirmek üzere hatta mehmet abi ile de konuşmuştuk servis arabayı denedi buji kablolarında bir sorun olmadıgını arabanın baskı balatasının değişmesi gerektigini söyledi arabanın çekişinde falan bir sorun yok rampalarda falan tırmanmasında bir sorun yok sadece astraya göre biraz yukarıda kavrıyor onunda sanki fordlarda normal oldugunu okumuştum forumda bir de usta el frenini cekti arabaya yüklendi stop etme durumu falan olmadı ben baskı balata sorunlu olsa stop etmesi gerekmez miydi diye sordum gaza yüklendigim için stop etmedi dedi bunun bitip bitmediğini nasıl anlarız acaba araba 82000 de 42000 den beri bizde

bu arada çağlar abi nin dedigi testi yaptım araba tam kavrama noktasına gelir gelmez stop ediyor

Bu mesaj Nuri Gngr tarafından düzenlendi: 28.10.2009 - 13:04


#15 Yusuf Al

Yusuf Al
  • Üye
  • 42 Mesaj
  • Şehir: Bursa
  • Araç: 98 Mondeo 2.0 Ghia
  • Meslek: serbest

Gönderim tarihi 16.11.2009 - 01:25

Herkese merhabalar,
Benim otoyla (özellikle rampalarda) üçüncü vitese kadar devrini iyi alıyor fakat dördüncü vitese atınca araba sanki bayılıyor gibi devrini pek almıyor.Acaba debriyajdan kaynaklanıyor olabilirmi?Debriyaj biraz zayıf ilk kalkışlarda belli ediyor kendini.
Bide ilk kalkışlarda biraz gaza yüklendiğim zaman asr lambası yanıyor,az bi pati yapar gibi oluyor ve bi cızırtı gibi çok kısa ses duyuluyor bu normalmi??
Bide otom 98 mondeo ghia.Hangi marka debriyaj seti taktırmalıyım....
Şimdiden herkese teşekkürler...

Bu mesaj Yusuf Al tarafından düzenlendi: 16.11.2009 - 01:28


#16 Yusuf Al

Yusuf Al
  • Üye
  • 42 Mesaj
  • Şehir: Bursa
  • Araç: 98 Mondeo 2.0 Ghia
  • Meslek: serbest

Gönderim tarihi 16.11.2009 - 01:48

yukardaki iletiye ek olarak ;)
Son olarakda sormak istediğim yolda giderken hissedilir şekilde araba sanki kerkiniyor titriyor.Bu durum benzinle giderken daha cok yapıyor fakat gaza basınca titreme geciyor.Lpg de pek titreme olmuyor.Acaba neden kaynaklanıyor olabilir.
Bide son olarakda :D bazan gaza basıp vitesi boşa alınca devir kendi kendine yükseliyor ve belli bi zaman sonra normale dönüyor.Bu durumu özellikle takip ettim yağmurlu havalarda ve arabayı tazyikli suyla yıkattığım zamanlar oluyor her nedense anlamadım.
Şimdiden herkese teşekkürler...

Bu mesaj Yusuf Al tarafından düzenlendi: 16.11.2009 - 01:52


#17 Serkan Toker

Serkan Toker
  • Yönetici
  • 9,241 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: Focus Coll 90ps tdci
  • Doğum Yılı: 1975
  • Meslek: Teknisyen

Gönderim tarihi 16.11.2009 - 10:54

Herkese merhabalar,
Benim otoyla (özellikle rampalarda) üçüncü vitese kadar devrini iyi alıyor fakat dördüncü vitese atınca araba sanki bayılıyor gibi devrini pek almıyor.Acaba debriyajdan kaynaklanıyor olabilirmi?Debriyaj biraz zayıf ilk kalkışlarda belli ediyor kendini.
Bide ilk kalkışlarda biraz gaza yüklendiğim zaman asr lambası yanıyor,az bi pati yapar gibi oluyor ve bi cızırtı gibi çok kısa ses duyuluyor bu normalmi??
Bide otom 98 mondeo ghia.Hangi marka debriyaj seti taktırmalıyım....Şimdiden herkese teşekkürler...



Araba otomatik ve debriyajı setini değiştirmeyi düşünüyorsunuz ? :fiuw:

Doğruları konuşmak için iki kişi gereklidir. Biri doğruları söyleyen diğeri doğru anlayan....


#18 Yusuf Al

Yusuf Al
  • Üye
  • 42 Mesaj
  • Şehir: Bursa
  • Araç: 98 Mondeo 2.0 Ghia
  • Meslek: serbest

Gönderim tarihi 17.11.2009 - 20:39

Araba otomatik ve debriyajı setini değiştirmeyi düşünüyorsunuz ? :)

Arabam manuel vitesdir,evet baskı balatayı değiştirmeyi düşünüyordum.
saygılar...

Bu mesaj Yusuf Al tarafından düzenlendi: 17.11.2009 - 20:40


#19 Volkan Aydogdu

Volkan Aydogdu
  • Üye
  • 184 Mesaj
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 2006 Connect 90 Ps
  • Meslek: E-Elektronik Mhendisi

Gönderim tarihi 17.11.2009 - 21:54

En mantıklısını yapmışsınız..Orjinal parçayı alıp güvendiğiniz bir ustanıza özel servisinize yaptırmak kadar mantıklısı olamaz bence...5 bin km önce bende değiştirdim...Servis 1600 tl civarı fiyat çıkardı ben ön bilyalar-motor yağı-hava fitresi-yağ filtresi dahil orjinal baskı balata debriyaj set halinde 600-700 lira arasında(tam hatırlamıyorum) bi fiyata değiştirttim..Gayet memnum : ) En güzeli yetkili servisden uzak durmak : ) Geçende aksları değiştirdim servis 690 lira parça 60 lira işcilik toplam 750 lira fiyat çıkardı...ben orjinal ön iki aks z rotlar ve ön iki fren balatasını 360 lira parça 60 lira işciliğe toplam 420 liraya değiştirttim...Servisler işciliği düşük tutup yedek parçadan fiyatı yükseltiyorlar bence aldanmamak lazım...
ConNeCT TeaM !!!

#20 Sezgin Geridönmez

Sezgin Geridönmez
  • Üye
  • 507 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Eskişehir
  • Araç: 97 Mondeo Ghia HB
  • Doğum Yılı: 1976
  • Meslek: Mali Müşavir

Gönderim tarihi 17.11.2009 - 21:59

Arabam manuel vitesdir,evet baskı balatayı değiştirmeyi düşünüyordum.
saygılar...


O cızırtı çekiş kontrol sisteminin devreye girdiğine dair sestir.
FEEL THE DIFFERENCE




0 Kullanıcı bu konuyu okuyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli üye