İçeriğe atla


     

Fotoğraf

Rektefiye masrafı


  • Please log in to reply
31 cevap var

#1 Mümin Tutar

Mümin Tutar
  • Üye
  • 8 Mesaj
  • Şehir: Bursa
  • Araç: 99 escort clxi
  • Meslek: ara?t?rma grevlisi

Gönderim tarihi 20.04.2009 - 00:09

Aracımla seyir halindeyken hararet göstergesi normal'in l'sine dayandı. Ancak kırmızı bölgeye gelmemişti ve motor stop etti.
Zorla kenara geçebildim ve bir daha motor çalışmadı. Dumanlar filan çıkıyordu motordan. Bir kaç kez marşa bastım. Marşa basınca dumanın arttığını gördüm. Gece vakti bi arkadaşın aracıyla servise çekip bıraktık. Ben yağına suyuna bakamadım.
Sanıyorum silindir kapak contasını yaktım. Conta değişimi ne kadara patlar bana? Bir de tamamen motor revizyonu olsa ne kadara malolur?
ARaç 107.000 kmde


Araçla o gün 150 km kadar yol yaptım. Ama park etmiştim. Birkaç saat sonra hareket ettikten 15 dakika filan sonra bu olay oldu. Bir de o gün içinde rampada çekişin düştüğünü hissettim çok önemsememiştim.
Conta yanmasından başka birşey olabilir mi sizce?

Araç 99 escort clxi lpg li

Bu mesaj Mmin Tutar tarafından düzenlendi: 20.04.2009 - 00:10


     

#2 Cihan Tiftik

Cihan Tiftik
  • Üye
  • 6,340 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: Orion Mk7
  • Doğum Yılı: 1987
  • Meslek: Out-Roader

Gönderim tarihi 20.04.2009 - 00:16

Aynısı benim de başıma gelmişti. İşletim sistemi koruma yoluna gidip çalışmayı engellemiş demişti servis. Ne kadar doğru bilemem. Tek başına conta 45-50 lira gibi bişey. Komple rektefiye de 800-1200 arası fiyatlarla çıkar. O zaman benim iki piston değişmişti. Sene 2007 başı olması lazım. 1300 lira tutmuştu.

Bu mesaj Cihan Tiftik tarafından düzenlendi: 20.04.2009 - 00:16

Mutluluk beni de al yanına,para verecem çuvalla.

www.tfkmotoring.tr.cx


#3 Yaşar Demirci

Yaşar Demirci
  • Kulüp Üyesi
  • 3,705 Mesaj
  • Şehir: Aksaray
  • Araç: 1978 mitsu
  • Doğum Yılı: 1974
  • Meslek: Oto Tamircisi

Gönderim tarihi 20.04.2009 - 00:20

tek conta degişmez. kapak sökülünce subaplarada bakılır. 800 civarı gider. motor revizyon yapılırsa 1.5, 2 gibi masraf gider
kim oldugun degil kiminle oldugun önemli

#4 Cihan Tiftik

Cihan Tiftik
  • Üye
  • 6,340 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: Orion Mk7
  • Doğum Yılı: 1987
  • Meslek: Out-Roader

Gönderim tarihi 20.04.2009 - 00:21

tek conta degişmez. kapak sökülünce subaplarada bakılır. 800 civarı gider. motor revizyon yapılırsa 1.5, 2 gibi masraf gider

+900. Ama masraflar artmış. :seytan:

Bir de neden o hale geldiğini bulmak lazım motorun.

Mutluluk beni de al yanına,para verecem çuvalla.

www.tfkmotoring.tr.cx


#5 Karani Gülistan

Karani Gülistan
  • Üye
  • 497 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Konya
  • Araç: 90 Taunus 2.0 gls
  • Doğum Yılı: 1955
  • Meslek: Emekli

Gönderim tarihi 20.04.2009 - 00:23

Aracımla seyir halindeyken hararet göstergesi normal'in l'sine dayandı. Ancak kırmızı bölgeye gelmemişti ve motor stop etti.
Zorla kenara geçebildim ve bir daha motor çalışmadı. Dumanlar filan çıkıyordu motordan. Bir kaç kez marşa bastım. Marşa basınca dumanın arttığını gördüm. Gece vakti bi arkadaşın aracıyla servise çekip bıraktık. Ben yağına suyuna bakamadım.
Sanıyorum silindir kapak contasını yaktım. Conta değişimi ne kadara patlar bana? Bir de tamamen motor revizyonu olsa ne kadara malolur?
ARaç 107.000 kmde


Araçla o gün 150 km kadar yol yaptım. Ama park etmiştim. Birkaç saat sonra hareket ettikten 15 dakika filan sonra bu olay oldu. Bir de o gün içinde rampada çekişin düştüğünü hissettim çok önemsememiştim.
Conta yanmasından başka birşey olabilir mi sizce?

Araç 99 escort clxi lpg li


Bu olayın hemen hemen aynısı daha önceki escortumda benim başıma gelmişti.Motor komple rektefiye yapıldı .araçtan duman vs geldiğine göre büyük bir hararet yaşanmış.sanırım hararet göstergeside sağlıklı çalışmıyordu.Forumdaki teknik bilgisi yüksek arkadaşların dediği gibi zetec sınıfı motorlar hararete karşı çok hassas.inşallah büyük masraflar çıkarmaz.geçmiş olsun.

Bu mesaj Serkan Toker tarafından düzenlendi: 21.04.2009 - 13:41

Benim bir karınca ya ulu nazarım vardır. Yunus emre.k.s

#6 Yaşar Demirci

Yaşar Demirci
  • Kulüp Üyesi
  • 3,705 Mesaj
  • Şehir: Aksaray
  • Araç: 1978 mitsu
  • Doğum Yılı: 1974
  • Meslek: Oto Tamircisi

Gönderim tarihi 20.04.2009 - 00:24

+900. Ama masraflar artmış. :seytan:

Bir de neden o hale geldiğini bulmak lazım motorun.


+ 40 önemli nokta burası
kim oldugun degil kiminle oldugun önemli

#7 Çağlar Bayur

Çağlar Bayur
  • Moderatör
  • 42,939 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 96 Mondeo 2.0 Glx
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Hasar Giderici

Gönderim tarihi 20.04.2009 - 00:27

Motor kendi kendine stop etmiş ise, masraf maalesef yüksek çıkacak. Conta yanması sebep değil sonuçtur. Sebep giderilmeden sonuca etki etmez. Zetec motorlar susuz kaldığı an ağır masraf açar.
herşeyden önce GÜVENLİK bunu unutmadan araç sürelim

#8 Mümin Tutar

Mümin Tutar
  • Üye
  • 8 Mesaj
  • Şehir: Bursa
  • Araç: 99 escort clxi
  • Meslek: ara?t?rma grevlisi

Gönderim tarihi 20.04.2009 - 09:53

Evet gittiğim özel servis sadece silindir kapak contasına 1500, tamamen motor revizyonuna 5200 lira istedi ;)
Yetkili servis ise 4500-5000 arası bi fiyat verdi. Şaşırdım kaldım...
Bursa'da var mı bildiğiniz bi servis?

Bu arada gittim araca baktım. yağa su karışması yok. ama motor kompresyonu suya veriyor. malum bu da contadan kaynaklı. contada hafif bi kaçak vardı öncesinde. sanıyorum o kaçak büyüdü conta dayanamadı. conta yanınca da hararet yükseldi. zaten o arada motor stop etti.

Bu mesaj Mmin Tutar tarafından düzenlendi: 20.04.2009 - 10:06


#9 Süha Demirtaş

Süha Demirtaş
  • Kulüp Üyesi
  • 10,167 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: pd130 jatco Golf IV
  • Doğum Yılı: 1983
  • Meslek: LCD Teknolojileri

Gönderim tarihi 20.04.2009 - 21:59

Evet gittiğim özel servis sadece silindir kapak contasına 1500, tamamen motor revizyonuna 5200 lira istedi :)
Yetkili servis ise 4500-5000 arası bi fiyat verdi. Şaşırdım kaldım...
Bursa'da var mı bildiğiniz bi servis?

Bu arada gittim araca baktım. yağa su karışması yok. ama motor kompresyonu suya veriyor. malum bu da contadan kaynaklı. contada hafif bi kaçak vardı öncesinde. sanıyorum o kaçak büyüdü conta dayanamadı. conta yanınca da hararet yükseldi. zaten o arada motor stop etti.



Yaşar ustanın verdiği fiyat ile arasından inanılmaz fark var aracı oraya götürün belki daha iyi olur :D
2004 Seat ibiza Signo 1.4 Tdi ESP'siz 34 AY 8158 - 2006 Ford Focus Sport Stil 1.6 tdci ESP'siz 34 LK 455 - 2006 Ford Fiesta ST150 ESP'siz 34 EZ 5313 - 2006 Ford Fiesta 1.6 tdci Ghia ESP'siz 34 EH 3479 - 2003 VW Golf IV 1.9 tdi PD130 Jatco ESP'siz 34 VG 7763
TOPLUM İÇİNDE YAPILAN ARTİSLİK TENHADA ÖZÜR DİLEMEK İLE AFFEDİLMEZ

#10 Misafir_Ali Yazar_*

Misafir_Ali Yazar_*
  • Misafir

Gönderim tarihi 21.04.2009 - 02:28

Selam. 114.000Km. 1999 Clio HB için silindir kapak contası, sübaplar, termostat, trigger kayışı, rektefiye (yüzey düzeltme di mi bu?) vs. vs. 750 TL tutmuştu. 7-8 ay önce. Ankara iskitlerde özel servisti. Bilginiz olsun.

Bu mesaj Ali Yazar tarafından düzenlendi: 21.04.2009 - 02:37


#11 Şükrü Yıldızdal

Şükrü Yıldızdal
  • Üye
  • 716 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Adana
  • Araç: 91 230 E (W124)
  • Meslek: Bilgisiz Ziraat Mühendisi

Gönderim tarihi 21.04.2009 - 07:42

Evet gittiğim özel servis sadece silindir kapak contasına 1500, tamamen motor revizyonuna 5200 lira istedi :D
Yetkili servis ise 4500-5000 arası bi fiyat verdi. Şaşırdım kaldım...
Bursa'da var mı bildiğiniz bi servis?

Bu arada gittim araca baktım. yağa su karışması yok. ama motor kompresyonu suya veriyor. malum bu da contadan kaynaklı. contada hafif bi kaçak vardı öncesinde. sanıyorum o kaçak büyüdü conta dayanamadı. conta yanınca da hararet yükseldi. zaten o arada motor stop etti.


Ne bu ya yeni arabamı vereceklermiş?Tümden yeni motor alıp taksan bu fiyat olmaz.
Bu kavga ATATÜRK ilke ve devrimlerini sahiplenenlerle, sindiremeyenler arasındadır...''

Muhterem milletime şunu tavsiye ederimki sinesinde yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki,vicdanındaki asli cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden biran geri kalınmasın.

M.Kemal Atatürk

#12 Mümin Tutar

Mümin Tutar
  • Üye
  • 8 Mesaj
  • Şehir: Bursa
  • Araç: 99 escort clxi
  • Meslek: ara?t?rma grevlisi

Gönderim tarihi 21.04.2009 - 13:40

Selam. 114.000Km. 1999 Clio HB için silindir kapak contası, sübaplar, termostat, trigger kayışı, rektefiye (yüzey düzeltme di mi bu?) vs. vs. 750 TL tutmuştu. 7-8 ay önce. Ankara iskitlerde özel servisti. Bilginiz olsun.


rektefiye deyince silindirlerin ölçüye getirilmesi ya da kapak taşlaması anlaşılabilir. sizin dediğiniz kapak taşlama olayı. ama çok iyi fiyatmış buraya göre :)

Benim anladığım kadarıyla bursa piyasası böyle.
Bi ustaya verdim arabayı. Ona işçilik vereceğim sadece. Kapak işçiliğini filan ben yaptıracağım, parçaları ben alacağım. bakalım sonuç ne olacak. bugün motor kapağı açılıyor. ne çıktığını da yazarım belli olunca.

ben memleketten bi ustayla görüştüm. kendisi okul arkadaşımdı. o bu fiyatları duyunca arabayı kamyona bindir burda halledelim dedi :good1:
kapak contasına maksimum 150-200 tutar dedi.
tecrübe oldu bu bana. yine de bursada sağlam uygun yapan usta bilen varsa mesajlarını bekliyorum.

#13 Çağlar Bayur

Çağlar Bayur
  • Moderatör
  • 42,939 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 96 Mondeo 2.0 Glx
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Hasar Giderici

Gönderim tarihi 21.04.2009 - 16:03

Hararet sonucu piston sıkışık kendiliğinden stop eden bir araçta, sadece ''sonuç olan'' contayı değişmek için verilecek 1TL bile sokağa atılacak meblağdır, kapağı - silindiri ölçmeden işlem yaptırısanız, 2-3 ay sonra aynı arıza ile karşılaşırsınız.
herşeyden önce GÜVENLİK bunu unutmadan araç sürelim

#14 Mümin Tutar

Mümin Tutar
  • Üye
  • 8 Mesaj
  • Şehir: Bursa
  • Araç: 99 escort clxi
  • Meslek: ara?t?rma grevlisi

Gönderim tarihi 21.04.2009 - 19:37

Hararet sonucu piston sıkışık kendiliğinden stop eden bir araçta, sadece ''sonuç olan'' contayı değişmek için verilecek 1TL bile sokağa atılacak meblağdır, kapağı - silindiri ölçmeden işlem yaptırısanız, 2-3 ay sonra aynı arıza ile karşılaşırsınız.


Elbette ki kapak, motor ve pistonların ölçümleri yapılacak. Contanın yanık olduğunu bildiğimiz durumda alternatifler nedir?
kapak contasıyla kurtarırsınız. (kapak taşlanabilir, hararet müşürü, fan müşürü termostat vs kontrol edilir.)
motor revizyona girebilir. silindirlerden talaş alınır ve üst çapa genişletilip pistonlar yenilenir. vs vs öyle değil mi?
Ben de her ikisi durumunda karşılaşabileceklerimi merak ettim.
Pistonlarda sıkışma gibi bir durum söz konusu değildi.

Bugün kapak açıldı pistonlarda ve silindirlerde sorun yok. kapak taşlanacak ve conta takımı yenilenecek...

durum budur...

#15 Murat Akaloğlu

Murat Akaloğlu
  • Kulüp Üyesi
  • 636 Mesaj
  • Şehir: Bilecik
  • Araç: focusII07GhiaSedan
  • Doğum Yılı: 1980
  • Meslek: Mekatronik Teknikeri

Gönderim tarihi 21.04.2009 - 19:43

ucuz kurtarmışınız geçmiş olsun....
benmi dedim sevgiliye böyle zalim olmasını...nasıl taktın boynumuza bu felaket halkasını...

#16 Karani Gülistan

Karani Gülistan
  • Üye
  • 497 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Konya
  • Araç: 90 Taunus 2.0 gls
  • Doğum Yılı: 1955
  • Meslek: Emekli

Gönderim tarihi 21.04.2009 - 20:18

Siz genede Çağlar beyin tavsiyesini dikkate alın.Hararete sebeb olan arıza ortaya çıkmadıkça yeniden hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.Çok bilmiş ustacıklar yüzünden hararet yapmış escortuma önce sekman-conta değişimi vs. yaklaşık 3 ay sonrada komple motor yapıldığını hatırlatayım istedim.
Benim bir karınca ya ulu nazarım vardır. Yunus emre.k.s

#17 Ali Temizsoy

Ali Temizsoy
  • Üye
  • 59 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Hatay
  • Araç: 2005 C MAX Trend
  • Doğum Yılı: 1983
  • Meslek: �?retmen

Gönderim tarihi 21.04.2009 - 21:40

Siz genede Çağlar beyin tavsiyesini dikkate alın.Hararete sebeb olan arıza ortaya çıkmadıkça yeniden hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.Çok bilmiş ustacıklar yüzünden hararet yapmış escortuma önce sekman-conta değişimi vs. yaklaşık 3 ay sonrada komple motor yapıldığını hatırlatayım istedim.

Geçmiş olsun gelişmelerden bizide haberdar ederseniz bilgi sahibi olmuş oluruz..

#18 Mümin Tutar

Mümin Tutar
  • Üye
  • 8 Mesaj
  • Şehir: Bursa
  • Araç: 99 escort clxi
  • Meslek: ara?t?rma grevlisi

Gönderim tarihi 24.04.2009 - 21:03

Son durum:
Silindir kapağı taşlandı. conta takımı vs değişti.
hararetin sebebi de fan müşürüymüş. bazen açar bazen açmaz hale gelmiş.
bunlarda fan müşürleri farklı renklerde oluyormuş. benim arabadan çıkan sarı. yedek parçacıdan usta yeşil renklisini alıp takmış çalışmadı. kısadevre yaparak çalıştırarak bindik bugün. yarın orijinalini bulup takınca iş bitecek.

bu renklerin ne anlama geldiğini bilen varsa açıklayabilir mi?

#19 Çağlar Bayur

Çağlar Bayur
  • Moderatör
  • 42,939 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 96 Mondeo 2.0 Glx
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Hasar Giderici

Gönderim tarihi 24.04.2009 - 21:07

Rektifiye sonrası devamlı fan açık konumda binmeniz, işlemlerin sıhhati konusunda yanıltabilir. Müşürlerin üzerinde açma sıcaklıkları yazar, en düşük yani en erken fan açanı alıp taktırmanızda fayda var. Termostatı değiştirmedi mi?
herşeyden önce GÜVENLİK bunu unutmadan araç sürelim

#20 Özgür Temiz

Özgür Temiz
  • Üye
  • 287 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 2001 Fiesta
  • Doğum Yılı: 1988
  • Meslek: lojistik operasyon

Gönderim tarihi 24.04.2009 - 21:18

hararet göstergesinin doğru çalışıp çalısmadıgını nasıl anlayabiliriz...
k&n acik filtre, real son susturucu , 2 no film,landırenzo lpg, jvs teyp, jbl 8050 mid, sony anfi, jvc subwoofer , kenwood amfi, kenwood oval hoprlr...




0 Kullanıcı bu konuyu okuyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli üye