İçeriğe atla


     

Fotoğraf

Bor Power Yağ Katkı Maddesi


  • Please log in to reply
366 cevap var

#61 Çağlar Bayur

Çağlar Bayur
  • Yönetici
  • 44,050 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 96 Mondeo 2.0 Glx
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Hasar Giderici

Gönderim tarihi 03.06.2010 - 23:15

Ayhan Bey,
NNT Nanoteknolojinin tüm çalışmaları Bor madeni üzerine olup, özellikle bu madenimizi, buluşu tamamen NNT A.Ş. ye ait olan detanasyon-şoklama teknolojisiyle işleyerek nanoboyutlarında ve küresel yapıda Bor Elmas Kristalleri (MCDP) üretmektedir. Tüm araştırma geliştirme çalışmalarımız güvenlik nedeniyle çok gizli yürütülmekle birlikte, mümkün olduğunca kendi uzmanlık alanımıza ağırlık vermekteyiz. Kaldı ki zaten piyasada hazır halde bulunan motor yağları varken, mevcut önemli projeleri aksatacak bir konuda çalışma ve yatırım yapmamız sizce ne kadar doğru olur.

Saygılarımızla.

Bu yazınızda da belirttiğiniz üzere, Türkiye de çıkarılan Bor hammadesinin, 10nanometre altında ki parçaya indirgeme yöntem Know How ının, firmanızda, hatta Türkiye de var olduğunu mu söylüyor sunuz?

herşeyden önce GÜVENLİK bunu unutmadan araç sürelim


     

#62 Osman Acar

Osman Acar
  • Üye
  • 40 Mesaj
  • Araç: 2010 Mercedes
  • Meslek: Motor Uzman?

Gönderim tarihi 04.06.2010 - 08:22

Osman Bey, internet; bilginin, kolayca ulaşıldığı , ancak doğruluğunun da dikkatle sorgulanması gereken, yaşamımızın artık bir parçası olduğu sosyal bir alan. Bu yüzden, cevaben yazmış olduklarınızın doğru olmadığını, bu yazıyı okuyanlar için en başta yazmak, benim boynumun borcu.

1. TUV Nord linkiniz :

Sertifika tercümesi (tabi ki özet olarak) : Bu sertifika, üretici tarafından verilmiş olan ürünün test edildiği bilgisini taşımaktadır. Burada hareket ile; bu ürünün kalitesi hakkında hiçbir fikir yürütülemez..... demektedir.
Size bunu kim nasıl; '' Alınan olumlu sonuçlar karşısında verildiği...'' gibi tercüme etti onu bilemem.........
CO2 çıkışının ve yakıt tüketim değerinde düşüş olduğu yazılı olan belgede ki CO2 değeri hiçbir karşılaştırma kriteri değildir, zira havadaki nem ile alakalıdır, esas olan karşılaştırma değeri: CO dur. Bir aracınne kadar az-çok yakıt tükettiği bu değer ile karşılaştırılır, bunu her showroomdaki basit broşürde bile görebilirsiniz.
Daha az yakıt tüketiminin yazılı olduğu belgede:
1. CO oranı artmış gözükmektedir. Gaz emisyonu bu veri ile ölçülür, yani gaz emisyonu yükselmiştir , bu bilgiyi de kim nasıl tercüme etti, onu da bilemem... 0.162 den - 0.192 ye yükselmiştir.
2. CO artarken, daha az yakıt nasıl yanar, yanma art ürünü olan CO nasıl azalır, bunu bir kimyager bize açıklarsa ben ve tüm fizik alemi yeni bir şey daha öğrenmiş olur.
3. NNT vs. ismi bu belgede yoktur, sadece 1lt. katkı konmuştur ibaresi vardır. Bildiğim kadarı ile, ticari ürünleriniz 1lt. değil?

2. MIRA yazılı olan test linki hakkında: Sanırım daha çok araştırmam, öğrenmem gereken bilgiler var, zira akredite ön takısını taşıyan bir firmanın; Word kullanma yetisinin bile kafi olan birisinin bile, yazabileceği bir belge hazırlatması; bu belgede yakıt tüketim testinin sokaklarda yapılması; hiçbir yerde firma logosu kullanmaması , akreditasyon sıfatına yapılmış bir aşağılamadır.

Yakıt tüketim testinin, hele ki, referans bir bilgi olarak yayınlanmak üzere planlamasının, sokaklarda yapıldığına da başka hiçbir dökümanda rastlamamıştım.

Saygılarımla.


Merhaba Çağlar Bey,

Sertifika, yapılan testlerden eğer olumlu sonuç alınırsa verilebilir, aksi halde hiçbir kuruluş bunu sertifika adıyla vermez. O zaman bu yapılan işlem sadece bir test sonucu raporundan öteye gitmez. Bu test eksoz emisyonu ve yakıt tüketimi konusunda faydalı olup olmadığı konusunda yapılmıştır. Bu durumda nanoteknolojik olup olmadığı, aşındırma testleri, yağ ömrünü arttırması gibi konuları kapsamadığından doğal olarak ürünün kalitesi ile ilgili fikir yürütülemez. Zaten bu gibi testler de bu konuda uzman kuruluşlarda yaptırılmıştır.

Sertifika üzerinde NNT ünvanı olmadığını yazmışsınız... Sertifikanın tam ortasında Talep eden firmanın bilgileri ve adresi kısmında yazan "NNT Nanotechnology AG Potsdammer Strasse 4 Sony Center 10785 Berlin" yazısını nasıl olurda göremediniz. Bu adres Firmamızın Merkez ofisidir.

Yakıt tüketim sunuçlarına cevap verebilmek için öncelikle yakıt tüketimini gösteren verilerin tam olarak ne olduğunun ve yakıt tüketiminin nasıl ölçüldüğünün bilinmesi gerekir.

Yakıt tüketimi, AB yasası kapsamına giren Alman yasal düzenlemelerine uygun olarak ölçülüyordu.
1 Ocak 1997 tarihinden itibaren yeni araçların yakıt tüketim değerleri AB 93/116/EC Yönetmeliği kapsamında belirtilen gerekliliklere uygun olmak durumundaydı. Araçların yeni tip onayı alabilmeleri için 1 Ocak 1996’dan itibaren geçerli olan gereklilikler yerine AB gerekliliklerini karşılamaları gerekiyordu.

93/116/EC Yönetmeliğine göre yakıt tüketimi testleri sadece standart donanımlı araçlarla gerçekleştirilebiliyordu. Testler esnasında ilave donanımlar dikkate alınmıyordu.

Ancak 93/116/EC Yönetmeliğinden farklı olarak 80/1268/EEC Yönetmeliği, yakıt tüketimi testlerinin laboratuar ortamında soğuk çalıştırma yöntemiyle (örn. araç 20 – 30 derece sıcaklığında bir ortamda altı saat bekletildikten sonra) yapılmasını öngörüyor. Ayrıca testlerde kullanılacak araçların kilometre saatlerinin 3,000 ile 15,000 kilometre (km) arasında bir değeri göstermesi gerekiyor.

Yakıt tüketimi testi, bir dinamometre üzerinde 4.052 km’lik bir şehir içi sürüş döngüsü kapsamında saatte maksimum 50 km hızla gerçekleştirilir. Şehir trafiği simülasyonu oluşturmak üzere hızlanma ve yavaşlama hareketleri planlı bir şekilde ayarlanır.
Ayrıca, otoban sürüşlerindeki yakıt tüketiminin hesaplanması için şasi dinamometresi üzerinde saatte maksimum 120 km hızla 6.955 km’lik otoban sürüşü simülasyonu testi gerçekleştirilir. Otoban sürüşü simülasyonu için hızlanma ve yavaşlama hareketleri yine planlı bir şekilde ayarlanır.
Ortalama yakıt tüketimini hesaplamak için şehir içi sürüş testi sonucunun %36.8’i otoban sürüş testi sonucunun ise % 63.2’si alınır. Motor rölanti ölçümleri devre dışı bırakıldıktan sonra gerçekleştirilen tüm bu süreç “Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü” olarak bilinmektedir.

20 dakikalık bu test süresince ölçülen karbon dioksit emisyonuna göre ilgili sürüş çevriminin yakıt tüketimi değeri hesaplanır.

MIRA Lorry Logic raporuna yaptığınız yoruma değinecek olursak, bu test sokakta yapılmış alelade bir test değildir. Sizin gördüğünüz kısım sadece özet bölümüdür. Tüm detayların ve test aşamalarının ve hatta testi yapan uzman kişilerin öz geçmişlerinin bile yer aldığı 27 sayfalık orjinal test raporunu mail adresinizi bana bildirirseniz gönderebilirim.

Saygılarımla.

Bu mesaj Osman Acar tarafından düzenlendi: 04.06.2010 - 08:37


#63 Çağlar Bayur

Çağlar Bayur
  • Yönetici
  • 44,050 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 96 Mondeo 2.0 Glx
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Hasar Giderici

Gönderim tarihi 04.06.2010 - 09:46

TUV setifika linkinde değil; test belgesinde dikkatimi çeken sadece 1 lt katkı konduğu ibaresi olduğu, söz konusu linkiniz: http://www.nnt.com.tr/Tuv/104621.jpg
Bu yazıya bakınca , 1lt Mobil1, 1ltTiner, 1ltCastrol Edge, 1ltvarilden yağ vs. gibi de anlaşılabilir, bunu anlayamadım.

TUV gibi bir firmada test yaptırırsanız, bunun sonucunu iyi-kötü evet-hayır gibi yazılı olarak alırsınız, gayet normal bir süreçtir. Sertifikada yazan Almanca - İngilizce yazısı da ortada, benim gibi müşteri gözü ile , maaş-prim almadan tercüme edince, anlamı da bence ortada. Farklı bir anlamı var ise nasıl tercüme edilmiş merak ettim.


Emisyon değeri CO2 dir, yazarken karıştırmışım; Biraz açmam gerekiyor:

Emisyon oranı düşerken, CO nun daha fazla salındığı bir yanmada nasıl daha az yakıt harcanır bunu anlayamadım.
Test raporları elbette fazla sayfalardan oluşabilir, ancak müşteri olarak, sadece firmalara ait, internet sitesindeki bilgiler ışığında bilgi sahibi olunabiliyor.

herşeyden önce GÜVENLİK bunu unutmadan araç sürelim


#64 Osman Acar

Osman Acar
  • Üye
  • 40 Mesaj
  • Araç: 2010 Mercedes
  • Meslek: Motor Uzman?

Gönderim tarihi 05.06.2010 - 08:52

TUV setifika linkinde değil; test belgesinde dikkatimi çeken sadece 1 lt katkı konduğu ibaresi olduğu, söz konusu linkiniz: http://www.nnt.com.tr/Tuv/104621.jpg
Bu yazıya bakınca , 1lt Mobil1, 1ltTiner, 1ltCastrol Edge, 1ltvarilden yağ vs. gibi de anlaşılabilir, bunu anlayamadım.

TUV gibi bir firmada test yaptırırsanız, bunun sonucunu iyi-kötü evet-hayır gibi yazılı olarak alırsınız, gayet normal bir süreçtir. Sertifikada yazan Almanca - İngilizce yazısı da ortada, benim gibi müşteri gözü ile , maaş-prim almadan tercüme edince, anlamı da bence ortada. Farklı bir anlamı var ise nasıl tercüme edilmiş merak ettim.


Emisyon değeri CO2 dir, yazarken karıştırmışım; Biraz açmam gerekiyor:

Emisyon oranı düşerken, CO nun daha fazla salındığı bir yanmada nasıl daha az yakıt harcanır bunu anlayamadım.
Test raporları elbette fazla sayfalardan oluşabilir, ancak müşteri olarak, sadece firmalara ait, internet sitesindeki bilgiler ışığında bilgi sahibi olunabiliyor.


Çağlar Bey,
Daha önce de yazdığım gibi test raporları aslında birkaç sayfa değildir. Test boyunca farklı aşamalar kayıt altına alınır. Testin sonunda, tüm bilgilerin derlendiği özet ve sonuç raporu ve tabiki sonuç olumlu ise sertifika da bu rapora eklenir. Sizin bahsettiğiniz tek sayfa bu raporun sadece bir özet sayfasıdır. Asıl mühim olan testin sonucunda sertifikayı hak edip etmediğidir. Tabiki raporun genelini göremediğiniz için haklı olarak bunları sorma gereği duydunuz. Raporun diğer sayfalarında ilgili test verileri tablolarına atıfta bulunarak BorPower'dan önce ve BorPower'dan sonra şeklinde yönlendirmeler yapılamaktadır. Önemli olan sonuçta sertifikayı alıp alamadığıdır. Bir kullanıcıyı ilgilendiren de asıl budur. Hani diyorsunuz ya "müşteri olarak, sadece firmalara ait, internet sitesindeki bilgiler ışığında bilgi sahibi olunabiliyor." o zaman diğer tüm katkıların web sayfalarını inceleyin, acaba bu kadar sertifika ve test yaptıran bir başka ürün daha var mı. Bir çoğunda bakıyorsunuz kutu tasarım ödülünü bile sanki ürün kalite belgesi gibi anlatmaya çalışıyorlar. Taktiri sizlere bırakıyorum.

Çağlar Bey bu arada, birçok arkadaşımızın belkide merak edip de soramadığı, belki de yeterli teknik bilgisi olmadığı için yanlış bir şey sormaktan çekindiği için soramadığı soruları sorduğunuz ve forumların amacına uygun bilgi paylaşımı ve seviyeli tartışma ortamı oluşturduğunuz için ayrıca şahsınıza teşekkür ederim.

#65 Osman Acar

Osman Acar
  • Üye
  • 40 Mesaj
  • Araç: 2010 Mercedes
  • Meslek: Motor Uzman?

Gönderim tarihi 05.06.2010 - 09:11

Çok faydası olmadığını hatta kurumları söktüğü için başlarda duman atma falan olduğunu duymuştum. Faydasının olmadığını düşünüyorum , carbon clean bence daha faydalıdır eski aracımda yaptırmıştım faydasını gördüm :D


Rıdvan Kardeşim Merhaba. Gerçi bu yazınızı yazalı aradan çok zaman geçmiş ama ben daha yeni bu foruma üye oldum. En azından bu konuda merak edenler için sizin vesilenizle bir açıklama yapmış oluruz diye düşünüyorum.

BORPOWER Nano yağlayıcı ürünleri muhteviyatı bilindiği üzere nano yapılı Bor Elmas kristallerinden oluşmaktadır. Filtre tıkadığı bilinen kurum parçacıklarının büyüklüğü ise süzme kapasitesi 10 mikron civarında olan filtreyi tıkayabilecek mikron mertebelerindeki ölçülerden oluşmaktadır. Bu durumda, yağ içerisinde homojenize olduktan sonra nano boyutunda partiküllerden oluşan Bor moleküllerinin, kendi çapından büyük kurum parçalarını yüzeyden koparması veya aşındırması mümkün değildir. Malzeme bilimi konularına giren bu realite, triboloji ve malzeme ilmine vakıf olmayan kişiler tarafından yorumlanması oldukça yanlış olur. Malzemelerin karakteristik özellikleri ve bunların etkileşimleri tam bilinmeden, ilmi ve teknik kesin bir yorum yapmak mümkün olmadığı gibi, düz mantık hesabı giderek yorum yapmak ise gerçeği yansıtmayacağı ve hatta, kitlelerin de yanlış bilgilendirilmiş olacağı aşikardır.

NNT AŞ, BORPOWER ürünleri için ilk ar-ge aşamalarından piyasaya çıkış süreci ve sonrasına kadar hiçbir zaman, hiçbir mecrada "kurumları temizler, söker atar vb" gibi bir iddiada ve ifadede bulunmamıştır.

Bazı kişiler tarafından yapılan yorumlarda, kurumların sökülmesi ürünümüz marifetiyle gerçekleşmiş ve faydalarının da ispatıymış gibi pozitif bir olay gibi gösterilse de, NNT AŞ bu iddiayı kabul etmediği gibi, tasvipte etmemektedir.

Bu tarz kurum oluşumlarının bir çoğu maalesef katkı adı altında satılan "kimyasal zararlılardan" kaynaklanmaktadır. Kurum oluşumu kimyasal tepkimelerin sebep ve sonucu gerçekleştiği gibi, bu kurum tabakalarının sökülmesi dağılması da yine ters bir kimyasal tepkime ile mümkündür. Veya daha ironik bir yaklaşımla spatula ve ether marifetiyle kazıyarak veya taşlayarak çıkabilecek atıklardır.

Birbirine sürtünen ve devamlı temas halinde bulunan iki yüzey üzerinde kurum oluşması mümkün değildir. Kurum oluşması hareketsiz, fiziksel temasların olmadığı kanallarda ve detaylarda gerçekleşmektedir. Bunun nedeni ise katkı adı altında satılan kimyasalların içerisinde bulunan kalın ve yapışkan katıkların yüzeyler üzerine tutunmak istemesi ancak yüksek basınç altında birbirine temas edip sürtünen iki yüzey arasında tutunamaması, bundan dolayı yağ içerisine karışması, motor içerisinde devirdaim olan yağ marifeti ile de sürtünme ve hareketin olmadığı kılcal kanallar, honlama çizgileri, subap iticileri vs gibi noktalara yerleşmeleri ve orada kuruma dönüşmeleri ile olur.

BORPOWER'ın etkileşim tarzı ise diğer kimyasalların tersine fiziksel temas neticesi kendinden yumuşak olan yüzeylere yerleşmesi ve orada nano boyutlarda bir kalkan oluşturmasına dayanır. Kaplama haricinde kalan partiküller ise hem birer rulman bilya görevi hem de yağ ısısını regule edici ısı transfer elemanları görevi görürler.

Yağ sirkülsyonu marifeti ile her ince kanala kadar ulaşan bu partiküller, orada daha önce oluşmuş olan kurum tabakasına fiziksel bir etkileşim ile tazyik yapamazlar. Çünkü bunu sağlayacak güç yağın devir daim debisi ile oluşmamaktadır.

Araç stop edildiğinde yağın kartere süzülmesi ile kartere inen bor molekülleri olduğu gibi fiziksel temas olmayan kanallarda kalabilecek bor moleküleri de mevcuttur. Ancak burada kalan bor kristalleri aracın tekrar çalışması, devir daimin başlaması ile anında yağ ile hareket ederek tekrar yağın geneline homojenize olabilecek kadar hafif ve ufaktır. Bundan dolayı bu kanallar üzerinde bor moleküllerinin birikip tıkaması gibi bir risk de bulunmamaktadır.

Netice olarak BORPOWER fiziksel kaplama yöntemi ile çalışan bir teknolojidir. Kimyasallarla etkileşimi mümkün değildir. Kurum sökme gibi bir etkisi de bulunmamaktadır.

"BORPOWER” ın iddiası kurum temizlemek değil, kurum oluşmamış yüzeyde kurum oluşumunu engellemektir."

Saygılarımla.

#66 Osman Acar

Osman Acar
  • Üye
  • 40 Mesaj
  • Araç: 2010 Mercedes
  • Meslek: Motor Uzman?

Gönderim tarihi 05.06.2010 - 10:55

Bor katkıları bence gereksiz.Daha önceleri de hep söylemiştim.Bu adamlar ürünlerine bu kadar güveniyorlarsa neden anlaşma yoluna gidip X marka bir yağ ile karıştırılıp piyasaya hazır olarak sunmuyorlar.Neden bizlerin herhangi bir yağ markasına karıştırmamız bekleniyor?Çünkü kendilerine açık kapı bırakıyorlar.Siz gidipte ben memnun kalmadım dediğinizde hangi marka yağ kullanıyorsunuz diyecekler..Sizde atıyorum castrol diyceksiniz..Amanınn olurmu efendim siz bunu mobil ile deneyim diycekler..Bi defa deneyeceksiniz..Yine memnun kalmayınca mobil dediniz mobile karıştırdık yine olmadı diyeceksiniz..Bu sefer mobil ama 5/30 mu 10/40 mı diye soracak sizde 5/30 diyeceksiniz :good1: Amanınnn olurmu abiciğimm sen naptınn bunu sen 10/40 ile karıştır tadından yenmez diyecekler..Yani hep başından savuşturma taktiği.Ben daha Bor için,denediğim her araçta iyi sonuçlar aldım diyen bir Usta görmedim de duymadım da..Karar sizin.


Merhaba Ayhan Bey,
BorPower ürünleri her türlü madeni, yarı sentetik ve tam sentetik motor yağına katılan nano yağlayıcısıdır. Kimyasal içerikli olmadığı için motor yağlarına kimyasal olarak karışmaz ve yağın yapısını asla bozmaz. Aksine sürtünmelerden doğan sıcaklıkların azalması ile birlikte yağın da ısısı düşer ve hatta sürtünme ile aşınan parçalardan kopan metal tanecikleri de azaldığı için bu metal tanecikleri de yağa karışmaz, dolayısıyla bu nedenler sayesinde yağın özelliği uzun süreler bozulmadan devam eder. 4 Zamanlı dizel, benzinli, LPG'li tüm motorlarda kullanılmaktadır. Ayrıca aracın yaşı yada modelinin de hiç önemi yoktur. Bizim ürünlerimiz kimyasal bir katkı maddesi olamadığından aşınan yerleri doldurarak onarım yapma gibi bir özelliği yoktur, tam tersine sıfır motorda bile güvenle kullanılabilen ve aşınmaların önüne geçerek motorların ömrünü uzatan koruyucu bir nano yağlayıcıdır.

Piyasada adında Bor yada Nanoteknoloji yazan onlarca kimyasal ürün satılmaya başladı. Adında “bor” yazan her ürün birbiriyle aynı olmadığı gibi, kutusunda Nanoteknoloji yazan her ürün de Nanoteknoloji değildir. Nanoteknoloji olduğunu iddia eden ürünlerin bunu uluslar arası kuruluşlardan alacağı belgeler ile kanıtlaması gerekmektedir.

Yukarıda yazdıklarınız piyasadaki adında Bor yada içeriğinde Bor olan kimyasal ürünler için geçerli olabilir belki, ama yapısı itibariyle fiziksel görev yapan BORPOWER için asla geçerli değildir.

Saygılarımla.

#67 Çağlar Bayur

Çağlar Bayur
  • Yönetici
  • 44,050 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 96 Mondeo 2.0 Glx
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Hasar Giderici

Gönderim tarihi 05.06.2010 - 19:46

Ürünün sürtünmeleri azalttığını vurgulamışsınız. Sitenizde bununla ilgili bir araştırma sonucu var mı acaba?

herşeyden önce GÜVENLİK bunu unutmadan araç sürelim


#68 Ayhan Şentürk

Ayhan Şentürk
  • Kulüp Üyesi
  • 5,358 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Bursa
  • Araç: 07 Fiesta TDCi Sport
  • Doğum Yılı: 1986
  • Meslek: Otomotiv Öğretmeni

Gönderim tarihi 05.06.2010 - 22:31

Sürtünmeyi nasıl azaltıyor? Yağın yapısını değiştirerek yağımı inceltiyor? Anca bu şekilde sürtünme azalır ve yakıt ekonomisi sağlanır. Buda motorun ömrünü kısaltır ve kısa vadede anlaşılmaz. Müşteri memnuniyeti olabilit ama uzun vadede zararın farkına varılmaz. Sürtünme azalır derken metallerin birbirine temasındaki sürtünme değil, yağın incelip hareket direncinin azalmasını kastettim.

Okadar büyük yağ firmaları var. Okadar argeleri var. Araştırmalar, testler yapıyorlar. Onlar yağa zaten ekliyorlardır. En iyi performans ve motor ömrü için çalışıyorlar. Kaliteli bir yağın gerisi boş diye düşünüyorum.

#69 Eray Sireli

Eray Sireli
  • Kulüp Üyesi
  • 1,572 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Malatya
  • Araç: BRAVO Dyn+SPK+SkyD
  • Doğum Yılı: 1985
  • Meslek: Mağaza Müdürü

Gönderim tarihi 05.06.2010 - 23:10

Okadar büyük yağ firmaları var. Okadar argeleri var. Araştırmalar, testler yapıyorlar. Onlar yağa zaten ekliyorlardır. En iyi performans ve motor ömrü için çalışıyorlar. Kaliteli bir yağın gerisi boş diye düşünüyorum.

O büyük firmalar dediğiniz gibi herşeyi araştırıyorlar bizde büyük firmalar diye diğer markalara nazaran büyük paralar verip alıyoruz bu yağları, sonra da içimiz rahat etmiyor, arabamızı çok seviyoruz, bir eksiklik olduğunu düşünüyoruz. Sonra eski şahin, doğancıların ölü motorlara iyidir, iyidir diye koydukları katkılardan kalma bir alışkanlığımızı harekete geçiriyor beynimiz. Sonra nette araştırma yapıyoruz, acaba katkı koysam mı? yazılanlara bakıyoruz somut bir olumsuz etki görmediğimiz için hemen düşüncemizi yuvarlayıp koyalım diyoruz. Peki hangi katkı? Bor Power! bor sanki yeni keşfedilmiş gibi aklımızı başımızdan alıyor, yazılanları okuyunca ileride kansere bile faydası olur bu yağın diyoruz. Hatırı sayılır bir para verip alıp koyuyoruz o da ne! motorun sesi kesildi, artık ses çıkmıyor; çekiş arttı, sanki bir vites daha eklendi; sürtünmeyi azalttı, artık metaller birbirinden uzaklaştı birbirine sürtmüyor; yakıt düştü, arabaya mide kelepçesi taktık artık hiçbirşey yakmıyor, az daha zorlasak lastik havaları bile kendiliğinden düzelecek. Hatta inceleyip eğer daha pahalı bir katkı varsa bunu kullanıp mükemmel sonuçlar almak mümkün.

Bu durumun, 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanun'la değişik 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren NNT Nanoteknoloji Bor Ürünleri ve Seramik Malzemeler Ar-Ge Sanayi Tic. A.Ş. hakkında anılan reklamları durdurma cezası verilmesine karar verilmiştir.

Bu durumun, 4077 sayılı Kanunun 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren Motor Silk Pazarlama Satış Otomotiv Sanayi Ticaret Ltd. Şti. hakkında anılan reklamları durdurma cezası verilmesine karar verilmiştir.

bunlarda 173. reklam kurulu basın bülteninden başka başka şeyler;

Bu durumun, 4077 sayılı Kanunun 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren Vodafone Telekomünikasyon A.Ş. hakkında ulusal düzeyde (67.200 TL) idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları verilmesine,

Bu durumun, 4077 sayılı Kanunun 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren Avea İletişim Hizmetleri A.Ş. hakkında ulusal düzeyde (67.200 TL) idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları verilmesine,

Bu durumun, 4077 sayılı Kanunun 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren Doğan TV Digital Platform İşletmeciliği A.Ş. hakkında anılan reklamları durdurma cezası verilmesine karar verilmiştir.


falan filan. Parasını verip aldığımız ürünü veya hizmeti neden sanki "al kardeşim dünyada hiçkimsenin kullanmadığı bu ürünü bedava veriyorum" demişler gibi sahipleniyoruz anlamıyorum. Neyse, endüstriyel ürünlere daha fazla bağlanalım ki ülkemiz gelişmekte olan değilde gelişmiş olan ülkeler konumuna gelsin.
2009 Fiesta 1.4 TDCI --> 2006 C4 1.6HDi 92HP SX 5K --> 2010 BRAVO MjeT 1.6 295N/m Dynamic SPK + SkyDOME --> SUV alasım geldi :)

#70 Osman Acar

Osman Acar
  • Üye
  • 40 Mesaj
  • Araç: 2010 Mercedes
  • Meslek: Motor Uzman?

Gönderim tarihi 07.06.2010 - 14:11

Ürünün sürtünmeleri azalttığını vurgulamışsınız. Sitenizde bununla ilgili bir araştırma sonucu var mı acaba?


Merhaba Çağlar bey, öncelikle sağlık sorunlarım nedeniyle geç cevap döndüğüm için kusura bakmayı
Amerika’nın en saygın araştırma merkezlerinden biri olan SWRI Texas’ta , ASTM4172 / ASTM5183 Sürtünme ve aşındırma testlerine tabi tutulmuş ve sertifikalandırılmıştır. Bu belge sitemizde mevcuttur.

Ayrıca ürünümüz henüz piyasaya sürülmeden önce 2001 yılında TSE den ürünümüzün aşındırma testinin yapılması istenmi ancak TSE nin teknik donanımı bu ürünü test etmeye müsait olmadığı için, TSE yetkilileri ürünlerimizi Shell'in gebze deki Ar-Ge laboratuvarlarına götürüp aşındırma testi yaptırmışlardır. Aşağıdaki resimde yer alan belgeyi maalesef Shell yetkilileri ticari olarak kendi isimlerini kullanmamıza izin vermedikleri için gerek broşürlerimizde ve gerekse web sitemizde yayınlayamıyoruz.
Gönderilen Resim

#71 Çağlar Bayur

Çağlar Bayur
  • Yönetici
  • 44,050 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 96 Mondeo 2.0 Glx
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Hasar Giderici

Gönderim tarihi 07.06.2010 - 14:31

Elinize sağlık, gecikme ne demek , bilgi paylaşıyoruz ne güzel. Ekteki test sonucundan anladığım:
2 adet Bor power içinde, faks belgesinde yazılı olan 8 element aranmış ancak bunların 0 ppm , yani olmadığı tespit edilmiş. Yani Bor power isimli numunelerde bu 8 aşındırıcı element yok.
1. Bu faks yazısındaki bilgi ile; 4.75 lt yağ içine 50 mL Bor Power katıldığında, sürtünmeyi azaltır sözünü desteklediğine gerçekten kanaat getiriyor musunuz?
2. Ama en azından benim kafamdaki başka soruya açıklık geldi: En azından aşındırıcı anlamında ürünün zararı yok.
3. Geçmiş olsun, tam hastalık mevsimindeyiz, havanın ayarı yok.

herşeyden önce GÜVENLİK bunu unutmadan araç sürelim


#72 Osman Acar

Osman Acar
  • Üye
  • 40 Mesaj
  • Araç: 2010 Mercedes
  • Meslek: Motor Uzman?

Gönderim tarihi 07.06.2010 - 14:31

Sürtünmeyi nasıl azaltıyor? Yağın yapısını değiştirerek yağımı inceltiyor? Anca bu şekilde sürtünme azalır ve yakıt ekonomisi sağlanır. Buda motorun ömrünü kısaltır ve kısa vadede anlaşılmaz. Müşteri memnuniyeti olabilit ama uzun vadede zararın farkına varılmaz. Sürtünme azalır derken metallerin birbirine temasındaki sürtünme değil, yağın incelip hareket direncinin azalmasını kastettim.

Okadar büyük yağ firmaları var. Okadar argeleri var. Araştırmalar, testler yapıyorlar. Onlar yağa zaten ekliyorlardır. En iyi performans ve motor ömrü için çalışıyorlar. Kaliteli bir yağın gerisi boş diye düşünüyorum.


Merhaba Ayhan Bey,
Cisimlerin yüzeylerinde çok miktarda çizikler ile girinti ve çıkıntılar vardır. Bu girinti ve çıkıntıların bazıları gözle görülebilirken, bazılarını görebilmek için hassas cihazlara ihtiyaç vardır.

Örneğin; bazı ahşap ve metal yüzeylere elimizi sürttüğümüzde pürüzlükleri hissedebiliriz ama bir cama elimizi sürttüğümüzde pürüzlük hissetmeyiz. Bu, camın yüzeyinde hiç pürüz olmadığı anlamına gelmez. Camın yüzeyini hassas cihazlar ile incelediğimizde, camın yüzeyinde bile pürüzlükler olduğunu görürüz. Kaldı ki… Hareketli motor parçalarında camdan daha fazla pürüzlük yani girinti ve çıkıntı vardır.

Hareketli motor parçalarının birbirine sürtünmesi sonucu, yüzeylerinde bulunan pürüzler koparak aşınmalara neden olur. Sürtünme sonucunda aşınmalarla birlikte sıcaklıkta artar. Motor yağları oluşturdukları film tabakası ile hareketli parçalar arasında bir nevi yastık gibi görev yaparak parçaların birbirine yaklaşmasını engelleyerek sürtünmelerin önüne geçmeye çalışır. Fakat farklı yük ve basınçlar altında çalışan parçaların yağa rağmen birbirine yaklaşmaları yani sürtünme kaçınılmazdır.

BorPower'ın içeriğinde bulunan ve fiziksel görev yapan 4,5 nanometre boyutlarındaki Bor Elmas Kristalleri (MCDP) küresel yapıda ve atomik boyutlarda olup yağ ile birlikte, hareketli motor parçalarına ulaşır. Parça yüzeylerinde bulunan girinti ve çıkıntıların aralarına sıralanıp, buraları bir yatak gibi kullanarak bir nevi rulman görevi yaparlar. Ayrıca parçaların yüzeyinde sıralanıp yerleşen Bor Elmas Kristalleri çok pahalı işlemlere gerek kalmadan bir nevi yüzey kaplaması yaparlar, ancak bu kaplama çapları değiştirecek boyutlarda bir dolgu değildir.

Düşünün ki bir dolap itmek istiyorsunuz. Dolap ağırlığı nedeniyle zemine ciddi bir sürtünme kuvveti uygular ve siz dolabı iterken bu sürtünme kuvvetini yenmeye çalışırsınız. Dolabın altına yağ sürseniz bile bu dolabı itebilmek için bayağı bir güç harcamanız gerekmektedir. Burada tekerlekli bir araç işinizi çok daha kolay görmenizi sağlar. Daha az enerji sarfeder ve daha az yorulursunuz. Aslında BorPower da bu prensibe dayanan bir iş yapar. Bu da sürtünmeden doğan kayıpların önüne geçerek enerji tasarrufu ve güç artışı sağlar. Sürtünmenin azaltılmasıyla birlikte buna paralel olarak da diğer etkilerin görünmesi kaçınılmazdır.

Motora yakıtla verilen %100 enerjinin;
Yaklaşık %32 si Eksoz Kayıplarına,
Yaklaşık %28 i Soğutma Kayıplarına,
Yaklaşık %10 da sürtünme ve aktarmalara gider,
Geriye çıkış olarak %30 kalır.
Motordaki kayıplar azaltıldığında, elde edilen çıkış artacaktır. BorPower, bu kayıpların azaltılmasını sağlayarak elde edilen çıkışın artmasını sağlar.

Kimyasal içerikli olmadığı için yağa kimyasal olarak karışmaz ve yağın yapısını ve viskozitesini asla bozmaz. Aksine sürtünmelerden doğan sıcaklıkların azalması ile birlikte yağın da ısısı düşer ve hatta sürtünme ile aşınan parçalardan kopan metal tanecikleri de azaldığı için bu metal tanecikleri de yağa karışmaz, dolayısıyla bu nedenler sayesinde yağın özelliği uzun süreler bozulmadan devam eder.

Bu arada, nano boyutlardaki Bor Elmas Kristallerinin (MCDP) Dünyadaki icadı ve üretimini yapan tek firma NNT A.Ş. dir. Birçok Dünya devi yabancı firma bu teknolojiyi bizden satın almak istemesine rağmen kurucumuz ve icra kurulu başkanımız Sn. Cafer Akın kesinlikle red cevabı vermiştir. Eğer isteseydi satıp, yedi sülalesine yetecek bir servete sahip olabilirdi ve tabiki, örneğin bu ürün belki bir amerikan malı olarak Türkiyede satılmaya başlasaydı kimse sorgulamadan alacaktı, bende burada önyargıları yıkmakla uğraşmayacaktım.

Konuya gösterdiğiniz ilgiye Teşekkür ederim.

Bu mesaj Osman Acar tarafından düzenlendi: 07.06.2010 - 14:47


#73 Osman Acar

Osman Acar
  • Üye
  • 40 Mesaj
  • Araç: 2010 Mercedes
  • Meslek: Motor Uzman?

Gönderim tarihi 07.06.2010 - 14:37

Elinize sağlık, gecikme ne demek , bilgi paylaşıyoruz ne güzel. Ekteki test sonucundan anladığım:
2 adet Bor power içinde, faks belgesinde yazılı olan 8 element aranmış ancak bunların 0 ppm , yani olmadığı tespit edilmiş. Yani Bor power isimli numunelerde bu 8 aşındırıcı element yok.
1. Bu faks yazısındaki bilgi ile; 4.75 lt yağ içine 50 mL Bor Power katıldığında, sürtünmeyi azaltır sözünü desteklediğine gerçekten kanaat getiriyor musunuz?
2. Ama en azından benim kafamdaki başka soruya açıklık geldi: En azından aşındırıcı anlamında ürünün zararı yok.
3. Geçmiş olsun, tam hastalık mevsimindeyiz, havanın ayarı yok.


Teşekkür ederim Çağlar Bey. Gerçi sağlık sorunum mevsimsel değil. Cuma günü acilen hastaneye kaldırdılar, tansiyonum yükselmiş ve kafamdan tomografi falan çekildi. Henüz teşhis konulamasa da çok şükür ciddi bir sorunla karşılaşılmadı.

İlginize tekrar teşekkür ederim. Umarım sizin sorularınız ve benim cevaplarım diğer forum üyelerine de faydalı oluyordur.

Saygılarımla.

#74 Kuzey Kaya

Kuzey Kaya
  • Üye
  • 402 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Kocaeli
  • Araç: 13 Mondeo-97 Explo.
  • Doğum Yılı: 1985
  • Meslek: Lojistik Muhasebe

Gönderim tarihi 09.06.2010 - 13:38

osman bey faydalı olmak ne kelıme zaten arabam bölumunde en son sordugum soru bu BORPOWER ile ilgiliydi benim için anlattıklarınız çok faydalı oldu... açıklamalar bence önyargıların hepsini yıkacak nitelikler ve resmiyeti taşıyor.... birde BORPOWER ın çeşitleri varmı_?? yoksa sadece ml. çeşitliliği mi söz konusu.... MS250 ve MS600 bunların anlamı nedir_??
"Milliyetin en belirgin niteliklerinden biri dildir. Türk milletindenim diyen insan her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır. Türkçe konuşmayan bir insan Türk kültürüne, topluluğuna bağlılığını iddia ederse buna inanmak doğru olmaz. "

#75 Osman Acar

Osman Acar
  • Üye
  • 40 Mesaj
  • Araç: 2010 Mercedes
  • Meslek: Motor Uzman?

Gönderim tarihi 10.06.2010 - 10:41

osman bey faydalı olmak ne kelıme zaten arabam bölumunde en son sordugum soru bu BORPOWER ile ilgiliydi benim için anlattıklarınız çok faydalı oldu... açıklamalar bence önyargıların hepsini yıkacak nitelikler ve resmiyeti taşıyor.... birde BORPOWER ın çeşitleri varmı_?? yoksa sadece ml. çeşitliliği mi söz konusu.... MS250 ve MS600 bunların anlamı nedir_??


Merhaba Kuzey Bey, öncelikle ilginize teşekkür ederim.

Motor yağlarına katılan ürünlerimiz, piyasadaki mevcut araçların yağ kapasiteleri göz önüne alınarak, ortalama yağ kapasitelerine göre konsantre edilmiştir. Ürünler içerik olarak aynıdır. Buna göre;

Motor Yağına Katılan Ürünlerimiz;
MS-250 = 5 Litreye kadar yağ alan motorlara 1 kutu kullanılır.
MS-600 = 5 litreden 18 litreye kadar yağ alan ve silindir hacmi 2000cc üzerindeki ve yüksek güç üreten motorlarda 1 kutu oranında kullanılır (18 Litre den fazla yağ alan motorlarda ise her 18 in katlarında 1 kutu daha ilave edilir).
Şu anda kutuları dizayn aşamasında olan ve muhtemelen önümüzdeki ay piyasaya süreceğimiz MS-900 ürünümüz de, kamyoncu ve otobüscülerden gelen istek üzerine 18 litreden 40 litreye kadar yağ alan motorlar için üretilmiştir.

Bir de unutmadan, S-Gold serisi ürünlerimiz yurtdışına gönderdiğimiz ihraç ürünümüzdür.
Türkiye'de satılan MS serisi ürünlerimiz ile Avrupa’da satılan S Gold serisi ürünlerin arasındaki fark şudur; Türkiye ve Avrupa’da satılan ürünler içerik olarak aynı ürünlerdir. Aralarındaki fark ise, ürün içerisinde bulunan Elmas Bor Kristallerinin konsantrasyon farkıdır. Bu farkın nedeni ise; Türkiye de ve Avrupa da satılan araçların üreticileri ve teknolojileri aynı olmasına rağmen periyodik bakım sürelerinin farklı olmasından kaynaklanmaktadır. Şöyle ki… Türkiye, periyodik bakım şartları açısından zor şartlar kategorisinde dir, zor şartlar ise sıkışık trafik, bölgelere göre ani iklim farklılıkları, zorlu arazi yapıları ve aşırı tozlu yol şartlarını sayabiliriz. Bu nedenlerden dolayı Türkiye’de erken sürelerde bakıma giren araçlar Avrupa ülkelerinde daha uzun sürelerde bakıma girmektedir, bu nedenle de BorPower ürünlerinin konsantrasyonları, bu süreleri karşılayacak şekilde satış yerleri göz önüne alınarak ekonomik olarak da uygun imal edilmiştir.

Saygılarımla.

#76 Ayhan Şentürk

Ayhan Şentürk
  • Kulüp Üyesi
  • 5,358 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Bursa
  • Araç: 07 Fiesta TDCi Sport
  • Doğum Yılı: 1986
  • Meslek: Otomotiv Öğretmeni

Gönderim tarihi 11.06.2010 - 00:42

Merhaba Ayhan Bey,
...
Konuya gösterdiğiniz ilgiye Teşekkür ederim.


Açıklama için teşekkür ederim.

Ayna gibi parlak yüzeylerin bile mikrokop altında nekadar girintili çıkıntılı olduğunu biliyorum.
Yağın oluşturduğu film tabakası sayesinde yüzdürme etkisi var, fakat farklı basınçlarda sürtünme olmasada basınç altındaki yağda ısınır. Isının yağın atomlar arası bağı zayıflar ve viskozitesi değişir. Viskozitesi değişip yağın incelmesi sonucu yağ filmi tabakası daha kolay yırtılır. Metallerin sürtünmesi sonucu ısı ve güç kaybı oluşur. Yüksek devir ve tam gazda bu daha fazla olur. Bor powerda sürtünmeleri azaltıp bunların önüne geçiyor. Sıfır arabada bu ürün kullanılsa rodajı nasıl etkiler, motorun sağır kalmasına neden olurmu? Yoksa belli bir km'den sonra kullanılması dahamı iyi olur?

Bu mesaj Ayhan ?entrk tarafından düzenlendi: 11.06.2010 - 00:42


#77 Osman Acar

Osman Acar
  • Üye
  • 40 Mesaj
  • Araç: 2010 Mercedes
  • Meslek: Motor Uzman?

Gönderim tarihi 11.06.2010 - 08:12

Açıklama için teşekkür ederim.

Ayna gibi parlak yüzeylerin bile mikrokop altında nekadar girintili çıkıntılı olduğunu biliyorum.
Yağın oluşturduğu film tabakası sayesinde yüzdürme etkisi var, fakat farklı basınçlarda sürtünme olmasada basınç altındaki yağda ısınır. Isının yağın atomlar arası bağı zayıflar ve viskozitesi değişir. Viskozitesi değişip yağın incelmesi sonucu yağ filmi tabakası daha kolay yırtılır. Metallerin sürtünmesi sonucu ısı ve güç kaybı oluşur. Yüksek devir ve tam gazda bu daha fazla olur. Bor powerda sürtünmeleri azaltıp bunların önüne geçiyor. Sıfır arabada bu ürün kullanılsa rodajı nasıl etkiler, motorun sağır kalmasına neden olurmu? Yoksa belli bir km'den sonra kullanılması dahamı iyi olur?


Merhaba Ayhan Bey,
Yağlama olayını ve yağın görevini çok güzel anlatmışsınız teşekkür ederim. Eskiden yeni araçlarda Rodaj olayı mutlaka uyulması gereken bir süreçti. Yeni teknoloji araçlarda bilmem fark ettiniz mi bu terim artık pek kullanılmıyor. Teknolojiye parelel olarak her sektörde gelişmeler kaydedilmiştir. Üretilen malzemelerin alaşımları kullanılacak seistemlere uygun özelliklerde yapılabiliyor, gerek döküm ve gerekse talaş kaldırma yöntemiyle yapılan parçalar çok hassas toleranslarda ve daha temiz yüzeyler elde edilebiliyor, ve tabiki birbiri ile çalışan parçalar arasındaki yağ boşlukları de eskiye oranla daha da hassas yapılabiliyor. Kaldı ki eskiden sıfır alınan araçlarda 1.000 km de ilk bakım diye bir bakım vardı ve bu bakımda motor yağı kesinlikle değiştirilirdi. Bunun asıl nedeni ise rodaj süresinde parçaların yüzeylerinden kopan metal çapaklarının motordan uzaklaştırılmasıydı. Şimdi ise araç üreticileri ne bu ilk bakım ne de rodaj süresinden hiç bahsetmiyor.

Konuyu toparlayacak olursak, aslında rodaj dediğimiz şey, üretimden çıktıktan sonra bir sistemde çalışan farklı parçaların yüzeylerindeki fazla çapakların kırılarak parçaların birbirine alışıp kolay hareket etmesinin sağlandığı bir süreçtir. Bu süreç boyunca yüzeydeki aşırı pürüzlülük nedeniyle sürtünme yani zorlanmalar daha fazladır. Bu süreç boyunca aracın aşırı yük taşıması ve yüksek devirlerde ve yüksek hızlarda kullanılması hem aşırı hararete hem de aşırı aşınmalara neden olacaktır. İşte BorPower bu noktada devreye girmekte ve Rodaj süreci içerisinde bu aşırı zorlanmaları azaltması ve hatta bu süre içerisinde oluşabilecek aşırı hararet ve aşınmaları önlemesi sonucu parçaların hasar görmesini önlemekte ve parçaların ömrünü de uzatmakta dır. Kimyasal olarak dolgu yapan ve çapları daraltan bir ürün olmadığı için de sıfır motorlar da bile güvenle kullanılabilmekte dir.

Saygılarımla.

#78 Ayhan Şentürk

Ayhan Şentürk
  • Kulüp Üyesi
  • 5,358 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Bursa
  • Araç: 07 Fiesta TDCi Sport
  • Doğum Yılı: 1986
  • Meslek: Otomotiv Öğretmeni

Gönderim tarihi 11.06.2010 - 10:18

Motorda olaylar zincirleme olur. Birbiri ile sürtünen yüzeylerde yine bir pürüzlülük olur ve o yüzey sürtünmelerde direnç gösterir. Sürtünmede kopan çok ince toz şeklindeki parçalar yağa karışıp yağı kirletir. Bu ince talaşlar artıkça yağın yağlama özelliğide azalır.

Bor Power'da ise sürtünme azalacağından dolayı ilk etapta yüzeylerdeki pürüzlerde sadece yüksek çıkıntılar aşınacak ve sonrasında aşınmanın zorluğundan dolayı daha pürüzsüz yüzeyler oluşacak. Pürüzsüz yüzeylerde hem Bor Power daha etkili olacak hemde yağ filmi kolay kolay yırtılamayacak ve aşınma neredeyse bitecek. Bunun sonucunda performans artışı, Yağın uzun süre temiz kalması sağlanır. Sürtünmelerde oluşan ısı ortadan kalkar. Segmanlarda daha iyi görev yapmaya başlar, yağ eksilmeside azalır. Sadece motorda değil turbo yataklarında da aşınmayı azaltır. Özellikle turbo önemli.
Herşey sürtünmenin azalamasından sonra başlıyıp bu sonuç ortaya çıkıyor.

#79 Çağlar Bayur

Çağlar Bayur
  • Yönetici
  • 44,050 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 96 Mondeo 2.0 Glx
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Hasar Giderici

Gönderim tarihi 11.06.2010 - 10:56

Teorik anlatımlar güzel de; sürtünmeyi azalttığını söyleyen broşür yazısı dışında bir rapor yok henüz? Tabi ki 5lt. yağ içindeki 50ml. lik ürünün raporundan bahsediyorum.

herşeyden önce GÜVENLİK bunu unutmadan araç sürelim


#80 Süleyman Özer

Süleyman Özer
  • Kulüp Üyesi
  • 2,089 Mesaj
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 96 ROVER 620 si
  • Doğum Yılı: 1976
  • Meslek: Kuaför

Gönderim tarihi 11.06.2010 - 14:55

bide şöyle soralım;motorun km si çok yüksek,simdiye kadar,hiç bir katkı maddesi kullanılmadı,kurum temizligi falanda yapılmadı,muhtemelen motorun içi kurumlu,ama hiç yag eksiltme yok,sizin ürünü kullansam,ne gibi avantaj,yada dezavatajı olur. teşekkürler.

Bu mesaj Sleyman zer tarafından düzenlendi: 11.06.2010 - 14:57

gülmesini bilmeyen,dükkan açmasın !




0 Kullanıcı bu konuyu okuyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli üye