• Duyurular

    • Mehmet Ozyurek

      Forumumuz Büyüyor, Değişiyor, Gelişiyor ...   09-01-2017

      Değerli Üyelerimiz,
      Forumumuz 2000’yılında “Yahoo Grup” olarak kurulmuş, daha sonra “focusum.com” olarak forum platformuna giriş yapmış, hızla büyüyerek tüm “Ford” marka araçları kapsar hale geldiği için 2005 yılında “da fordclubtr.com” ismiyle bu günlere kadar başarı ile gelmiştir.

      Forumumuzun bugünlere gelmesinde en büyük etken tabiki siz değerli üyelerimizin varlığı, katkısı ve devamlılığıdır.  
      Bugün ise genişlemesi kaçınılmaz olmuş, ve artık gerek bilgi içeriği, gerek üye talepleri, gerek küreselleşmenin olduğu bir ortamda boyutumuz tek bir markaya olan bağlılığı aşmış bulunmaktadır. Bu sebeple, bu duyuru ile bugün itibariyle forumumuzu tüm markalara açtığımızı sizlerle paylaşmak istedim.

      Yeni hedefimiz, tüm otomobil markalarının eşit şart ve haklarla forumda yer almasıdır. Bu sebeple sizlerden ve yeni üyelerimizden en büyük beklentimiz bütün otomobil üreticisi markalara ve kullanıcılarına karşı saygı ile yaklaşmanız ve bireylerin tercihlerine saygı duymanızdır.

      Bu büyümeyle birlikte yönetim yapısında da değişikler yapılmıştır. Yönetici sayısı artırılmış, İçerik ve Bölüm Sorumlusu sistemine geçilmiş ve daha işlevsel daha hızlı kontrol imkanı sağlanmak hedeflenmiştir. Forum altyapısı yenilenerek bu değişimlere ve gelişmelere cevap verebilir duruma getirilmiştir.

      Hedefimiz yine en iyi olarak büyümeye devam etmektir. Bu konuda bizler elimizden geleni yapacağız ancak sizlerle başaracağız.

      Yeni yapının hepimiz için hayırlı olmasını diliyorum.
Şükrü Güzelsu

Debriyaj/Baskı Balata

Bu konuda 654 ileti var

arkadaşlar focus II dizel aracların baskı balatası ne kadar dayanıyo ve fiyat olarak kaç para tutuyo değiştiren yada bu konuda bilgisi olan varsa yardımnızı bekliyorum birde şunu soracam debriyajın dizellerde yüksekten kavraması normalmibenim araba yüksekten kavrıyoda normalmi değilm öğrenmek istiyorum

bu arada aracım 50000 km de

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fordlarda genelde yüksekte kavrama olayı var ve kendi ayarlıyor onu siz değiştiremiyorsunuz yani bence yüksekte kavraması bir problem değil.

2 sene önce 750 ytl ye Doğan Otomotiv de değiştirmiştim. Özellikle baskı balatayı herhangi bir yerde değil yetkili serviste değiştirmenizi tavsiye ederim ben çok sorun yaşamıştım siz de yaşamayasınız diye söylüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dizel aracın baskısı balata fiyatı dimi verdiğiniz fiyat yüksekten kavraması normalse sorun yok peki ortalama kac km dayanıyor bu baskı balata ya

tarihinde ? tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yerli üretim olanları da var...

125-130 ytl civarı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dizel ya da benzinli fark etmiyor sanırım Çağlar Bey daha iyi bilir.

Bu fiyat F1 Benzinli için ve 2 sene olacak neredeyse...

yerli üretim olanları da var...

125-130 ytl civarı

Daha sonra uğraşmak istemiyorsanız böyle bir parçayı yetkiliservis harici kurcalatmayın, ayrıca baskı balata takım olarak değişiyor tek başına değil bilya vs..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bence yetkili servis kasmaya gerek yok. Debriyaj baltası değişimi çok fazla bilgi gerektiren bir iş değil. Herhangibir ford ustası değiştirebilir.

Hatırlamıyorsunuz sanırım, aynen dediğiniz gibi yapmıştım 6 ay dizel sesiyle kullandım, sonra serviste tekrar değiştirdim kurtuldum dışardan alırken malzemeye de dikkat etmek lazım ama ben olsam işi şansa bırakmam.

Ama dizelin sesine alışmışım dizel aldım :rolleyes:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çok kalite bir debriyaj kiti alın (luk)gibi sorun yaşamazsınız tabiki şanzuman sökmeninde ayrıntıları var özen ister akisleri körüğünü çıkartmatan sökmek, baskıyı kastırmadan merkezlemek gibi işibilen birisi yapar kitin fiyatı ise 195 ytl

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Kaçırmaya başladığı zaman değiştirtin.

Bence yetkili servis kasmaya gerek yok. Debriyaj baltası değişimi çok fazla bilgi gerektiren bir iş değil. Herhangibir ford ustası değiştirebilir.

+1. Servis de servis demenin anlamı yok. Bi farkları yok zira. Daha fazla para verdiğiniz için psikolojik olarak daha iyi iş gibi gelse de,iyi bir usta çok daha iyisini,göz önünde çok daha uygun fiyata halledebilir. Tecrübenin bini bir para,yazmaya gerek yok. :rolleyes:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhabalar arabamın baskı balatasi bitik olduğu için değiştiricem fakat piyasada bir sürü yere sordum fakat hangsi orjinal hangisi yerli falan hiç anlamadım bilgisi olan bi bilgilendirebilirmi ??

Ankarada Tan otoya sordum 900 YTL'den bahsediyor.

Fiat da bir tanıdık vardı ford parçasida satıyolarmış valeo diyolar orjinali 500 ytl diyor

Ford yedek parçacısına sordum bunun orjinali luk mu look mu öle bişi dedi 140 ytl miş

anlamadım ne yapacağimi bi bilgilendirebilrmisiniz orjinali hangisidir bu nerden alayım ankaradan bildiğiniz yer varsa şimdiden teşekkürler...

tarihinde Ahmet Can Kalkan tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Orjinali Luk.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hmmm hocam sizdede galiba focus var fiyatlari ne civarda dır orjinalinin hiç değiştirdinizmi acaba

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

fiyat karşılaştırması yaparken:

1. Baskı-balata + debriyaj bilyası olarak mı

2. Kdv dahil mi gibi kriterlere de bakın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba.

Dün akşam yolda arabadan çok kısa süreli bir yanık kokusu geldi.Tekerleklerden sanıp yokladım ama koku tekerleklerden gelmiyordu.Kaputun içindede bişey göremedim.Çevreden de gelmiş olamaz.Çünkü hemen durdum.Dışarıda kötü birkoku yoktu.İnternetten araştırdığım kadarıyla debriyajda

problem olduğunda bu tür bir yanık kokusu oluşuyormuş.Acaba sorun ne olabilir?

Teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fren balatasından da olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Düz yolda giden arabanın debriyaj balatasından yanık kokusu gelmesi sıradan bir durum değildir...

Çok hızlı değilseniz, çok yüklü değilseniz, çok dik bir yokuş çıkmıyorsanız, debriyaj balatası değildir..

Yağ kokusu olmasın ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Daha önce balatalardan el freninin çekili olduğunu unuttuğum için benzer bir koku hissetmiştim.O yüzden debriyaj yada frenlerden oluşabileceğini düşündüm.Yağ kokusu değildi sanırım.Arabanın bakımlarını yaptıralı 6 ay oldu.

Bu arada debriyajın kavramasında herhangi bir sertlik yok.Oldukça normal görünüyor.Hafta içinde uzun yola gideceğim için korktum.Yine servis yolu gözüktü.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dur kalk çok yapmadıysanız kokunun debriyajdan gelme ihtimali biraz zayıf..Ordan gelmiş olsaydı da zaten kaputu açınca veya lastiklerin orayı kokladığınızda kokuyu alırdınız hemencik kaybolacak bir koku değildir..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben acl servıste degıstırdım motocraft baskı bılya z rotlar 600 tl

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yanlış hatırlamıyorsam işçilik dahil 250 tl sıydı haziranda özel serviste değiştirdim. luk ama genede kesin cevabı yarın faturaya bakıp söylerim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Orjinali luk..Baskı balata 140 TL,bilyasıda 90 TL.Yani toplamda bu parçaların maliyeti 230 TL.Tabii işçilik hariç. 100 TL de işçilik koyarsanız bu işlemi normal şartlarda 330-350 TL arasına halledersiniz.(özel serviste)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

öncelikle s.a. arkadaşlar.

başlıkta yazdığım gibi aracın baskı balatası (debriyaj balatası) değişim zamanı gelmiş. ustaların bana söylediği bu.

araba dik yokuşlarda 1. viteste zorlanıyor. kalkışlarda debriyaj en yukarda alıyor. 2 kere debriyaja basıp ara gazı vermek zorunda kalıyorum.

sevgili ustalarım sizden ricam bu işten en ucuz nasıl çıkarım. parçayı kendim alıpmı değiştirteyim. dışarda ya da serviste bu işin maliyeti ne kadar olur. yaz tatili dönüşü değiştirmeyi planlıyorum. değişim için gerekli parça fiyatları ve işçilik ücreti konusunda bilgi verebilirmisiniz? araç 85.000 km de.

yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle debriyajdan emin olun bence, mazotu değiştirin, araba rölantide çalışırken gaza basıp devirlenmesinin rahat olup olmadığını gözleyin. Bende geçenlerde az kalsın debriyajı değiştirecektim. Araba durduğu yerde bile zor devirlenince mazotu bitirip başka istasyondan aldım. Turbo emiş hortumu yırtılmış onu değiştirdim. Araba şimdi eski haline döndü. Km. yi de yazayım, 129.000

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Öncelikle debriyajdan emin olun bence, mazotu değiştirin, araba rölantide çalışırken gaza basıp devirlenmesinin rahat olup olmadığını gözleyin. Bende geçenlerde az kalsın debriyajı değiştirecektim. Araba durduğu yerde bile zor devirlenince mazotu bitirip başka istasyondan aldım. Turbo emiş hortumu yırtılmış onu değiştirdim. Araba şimdi eski haline döndü. Km. yi de yazayım, 129.000

Maşallah, 400.000 leride görür inşallah :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Maşallah, 400.000 leride görür inşallah :)

Sağolun, 100k hedefti, ancak şimdi 150k hedefim. Yakıt sarfiyatı artarsa değiştirirm ama, gerek yok fazla zorlamaya...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

üstat helal olsun sana :-) hedef 150.000 ise. peki senin daha önce hiç değişmemiş değilmi? mazottan olabilir belki? bugüne kadar hep opetten eurodizel aldım sorun yoktu. 2 hafta önce adana tekir yaylasının dağlarına vurdum arabayı, 4 kişi ile 1. viteste kaldı asfalt yokuşta. otobandan başka bi firmadan aldım bu sefer mazotu. normalden çok düşüktü çekişi, farkı hemen hissettim. kışında hanıma epey bi araba çalıştırmıştım, debriyajı yemiş diye düşündüm :-)

bakan usta değişmesi gerek, balatan bitmiş en üstte kavrıyor dedi ama. şu turbo hortumuna baktırayım bi. ilgin için sağol.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş