İçeriğe atla


     

Fotoğraf

Debriyaj/Baskı Balata


  • Please log in to reply
619 cevap var

#601 Murat Bektaş

Murat Bektaş
  • Üye
  • 144 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 00 Focus 1.6 Ambi.
  • Doğum Yılı: 1984
  • Meslek: Elektro mek. Teknisyeni

Gönderim tarihi 25.06.2013 - 19:43

Devir-hız ilişkisini bozan başka ne olabilir ki? Lastik çapları değişmedikçe?

 

Başıma gelenleri yazayım ;

 

Gaz ayarının bozuk olması,

 

ateşleme sistemindeki arıza,

 

Alınan yakıtın kalitesi.


Türklük bedenimiz, İslamiyet ruhumuzdur.. Ruhsuz beden ceset olur..
Aracım


     

#602 Kutay Akçar

Kutay Akçar
  • Üye
  • 507 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: Focus '10 Titan TDCI
  • Doğum Yılı: 1981
  • Meslek: Mühendis

Gönderim tarihi 25.06.2013 - 19:49

Başıma gelenleri yazayım ;

Gaz ayarının bozuk olması,

ateşleme sistemindeki arıza,

Alınan yakıtın kalitesi.


Manuel vites araçlarda bu dediğiniz hız devir ilişkisini bozmaz. Performansı etkiler motorun yüksek devire çıkmasını engeller ama hız-devir ilişkisini bozmaz. Hız devir ilişkisini etkileyen şeyler motor krankından tekere kadar olan aktarma organlarıtla alakalıdır bunlarda hasar veya değişim yoksa hız devir ilişkisi bozulmaz.


#603 Başar Mert

Başar Mert
  • Üye
  • 590 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: F2 08 1.6 TDCİ Coll.
  • Doğum Yılı: 1985
  • Meslek: SMMM Stajyeri

Gönderim tarihi 06.07.2013 - 11:58

Bugün bizim ali ve engin ustaya sabahtan teslim ettim arabamı. 260 liraya aldım baskı ve bilyayı tam bakımlı olacak artık aracım. Triger falanda değişmişti zaten bakalım akşam aldığımda nasıl olacak aracım. :)



#604 Ömer Tuncay

Ömer Tuncay
  • Üye
  • 106 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Eskişehir
  • Araç: 2006 Fiesta 1.6 TDCI
  • Doğum Yılı: 1978
  • Meslek: Tasarımcı

Gönderim tarihi 09.07.2013 - 08:47

Merhaba arkadaşlar.
Öncelikle herkese hayırlı ramazanlar.
Geçen hafta sonu 90000 bakımı için özel servise gittim. Debriyaj biraz yukarıda kavrıyordu onuda sordum ve usta debriyajın değişmesi gerektiğini söyledi. Yaklaşık 600TL. 96000km biraz erken değil mi? Kayınpederimde 2002 megane var 140 küsür binde ve maaşallah hala taş gibi. 2007 mondeom vardı 110 küsürde sattım hiç bir problemi yoktu. 2005 boram vardı 160000'e yaklaşmıştı ve hala sıkıntısızdı. Şimdi bunları düşününce biraz erken değil mi diye düşünmemek elde değil doğrusu.

#605 Onur Gülay

Onur Gülay
  • Üye
  • 56 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 98 ka 1.3 city
  • Doğum Yılı: 1988
  • Meslek: Sağlık bakanlığı

Gönderim tarihi 23.08.2013 - 06:04

Arkadaşlar öncelikle hepinize iyi günler, Dün Ka'm ile giderken yokuşta hiç gitmediği halde deli gibi bağırmaya başladı 2. viteste resmen 10 ile gidiyordum ama arabanın devri çok yükseldi. Biraz daha gaz verince, araçta bir balata kokusu gelmeye başladı ve hemen çektim ayağımı gazdan. Bugün acil bir şekilde baskı balata değişimi için bir ustaya gideceğim ancak artık usta milletine güvenim kalmadı. Parçaları kendim almak istiyorum, ancak çok fazla çeşit parça görünüyor "luk" marka "19cm çapında" bir balata var 185tl civarı, "mapa 20cm destekli balata" isminde bir balata var 100tl, ve SACHS DEBRİYAJ SETİ-(BALATA ÇAPI 20LİK)-TAKVİYELİ bir balata seti daha var 200 tl. Bunlar arasında ciddi bir fark var mıdır ? İlk defa böyle bir değişim yaptıracağım, bununla ilgili öneriniz var mıdır ? üst debriyaj, rulman, debriyaj bilyası gibi terimler geçiyor. Konu hakkında pek bilgi sahibi olmadığım için, emin olamıyorum. Bu konu hakkında bilgilerinizi paylaşabilirseniz, müteşekkir olurum. Aynı zamanda fiyat olarakta 350 tl diyor ustalar. Fikirlerinizi bekliyorum. İyi günler dilerim :)

Nickimi feriha koydum


#606 Mustafa B Akkaya

Mustafa B Akkaya
  • Üye
  • 137 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: ford focus ghıa 2003
  • Doğum Yılı: 1980
  • Meslek: muhasebe

Gönderim tarihi 27.08.2013 - 08:22

2003 focus ghıa hb  baskı balata degişimi sax marka triger kayısı degişimi dayko marka yapacagım orjınal malzeme 550 tl işçilik toplam 200 tl  yani toplamda baskı balata triger degişim herşeyiyle birlikte 750 tl ye mal olacak fiyat nasıl sizce?



#607 Engin Karadayan

Engin Karadayan
  • Üye
  • 1,319 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 04 Fiesta 1.4 Benz
  • Doğum Yılı: 1976
  • Meslek: Memur

Gönderim tarihi 27.08.2013 - 11:28

2003 focus ghıa hb  baskı balata degişimi sax marka triger kayısı degişimi dayko marka yapacagım orjınal malzeme 550 tl işçilik toplam 200 tl  yani toplamda baskı balata triger degişim herşeyiyle birlikte 750 tl ye mal olacak fiyat nasıl sizce?

Yaklaşık bir ay önce luk baskı balata,bilye ve castrol şanzuman yağı işçilik dahil 460 TL ye değiştirdim.İşçilik 125 TL aldılar.Bence işçilik ücretiniz yüksek


Bir avuç vatanseverin yüreğindeki ateşten, Anadolu topraklarına düşen kıvılcımın adıdır CUMHURİYET


#608 Mustafa B Akkaya

Mustafa B Akkaya
  • Üye
  • 137 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: ford focus ghıa 2003
  • Doğum Yılı: 1980
  • Meslek: muhasebe

Gönderim tarihi 27.08.2013 - 15:22

Yaklaşık bir ay önce luk baskı balata,bilye ve castrol şanzuman yağı işçilik dahil 460 TL ye değiştirdim.İşçilik 125 TL aldılar.Bence işçilik ücretiniz yüksek

200 tl işçilk triger seti degişimide dahil sadece baskı balata için alınan işçilik ücreti degil



#609 Engin Karadayan

Engin Karadayan
  • Üye
  • 1,319 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 04 Fiesta 1.4 Benz
  • Doğum Yılı: 1976
  • Meslek: Memur

Gönderim tarihi 27.08.2013 - 17:49

200 tl işçilk triger seti degişimide dahil sadece baskı balata için alınan işçilik ücreti degil

Triger dayco 85 TL ,V kayışı continantal her bir  kayışı 20 TL,devirdaim 85 TL,3 LT antifiz 25 TL tuttu.Triger işçilik de dahil olunca fiyat uygun :good1:


Bir avuç vatanseverin yüreğindeki ateşten, Anadolu topraklarına düşen kıvılcımın adıdır CUMHURİYET


#610 Mustafa B Akkaya

Mustafa B Akkaya
  • Üye
  • 137 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: ford focus ghıa 2003
  • Doğum Yılı: 1980
  • Meslek: muhasebe

Gönderim tarihi 02.09.2013 - 10:13

Geçtigimiz c.tesi 2003 ghıa for focus hb baskı balata ve tiriger degişimini yaptım

triger dayco marka devirdaim hariç set olarak degişti

 baskı balata saks marka bilyaları luk marka + bujı degiştirdim

parça fiyatı 500 tl

işçilik toplam 200 tl verdim

birde arka teker poyrası degişti 50 tl  filtreleri degiştirdim

herşey dahil 770 tl ye maloldu 



#611 Tamer Taban

Tamer Taban
  • Üye
  • 150 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 2007 Fiesta TDCİ ASM
  • Doğum Yılı: 1980
  • Meslek: kimya teknikeri

Gönderim tarihi 21.10.2013 - 07:40

herkese merhabalar. yaklaşık 15 gündür aracım aşırı sallantılı çalışıyor. yol kat edip durunca içinde resmen zıplıyoruz. bayram öncesi cumartesi günü ustama götürdüm, enjektör dedi. daha 4-5 bin km önce onun tavsiye ettiği bir yerde enjektör bakımını yaptırmış ve memelerini değiştirmiştim. yine aynı yere götür dedi. gittim baktılar sorunun enjektör değil volan olduğunu söylediler. bende nasıl yaptırcam dedim motorcuya git dediler. bende yakındaki ford özel servisine gittim baskı balata volan değişçek dediler.1700 tl gibi bir rakam telaffuz ettiler. şimdi ustama geri dönüp sorun buymuş değiştirmi diyeyim yoksa özel servise 1700 tl verip rahatlıyayımmı? araç çok ta yakmaya başladı. boşta gaza basınca kara dumanda atıyor. bunlarda enjektör belirtisi. ama çekişinde bir sorun yok.



#612 Mükremin Kocataşkın

Mükremin Kocataşkın
  • Kulüp Üyesi
  • 5,578 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 04 C- Max Tdci Ghia
  • Doğum Yılı: 1961
  • Meslek: Kamu

Gönderim tarihi 21.10.2013 - 08:59

herkese merhabalar. yaklaşık 15 gündür aracım aşırı sallantılı çalışıyor. yol kat edip durunca içinde resmen zıplıyoruz. bayram öncesi cumartesi günü ustama götürdüm, enjektör dedi. daha 4-5 bin km önce onun tavsiye ettiği bir yerde enjektör bakımını yaptırmış ve memelerini değiştirmiştim. yine aynı yere götür dedi. gittim baktılar sorunun enjektör değil volan olduğunu söylediler. bende nasıl yaptırcam dedim motorcuya git dediler. bende yakındaki ford özel servisine gittim baskı balata volan değişçek dediler.1700 tl gibi bir rakam telaffuz ettiler. şimdi ustama geri dönüp sorun buymuş değiştirmi diyeyim yoksa özel servise 1700 tl verip rahatlıyayımmı? araç çok ta yakmaya başladı. boşta gaza basınca kara dumanda atıyor. bunlarda enjektör belirtisi. ama çekişinde bir sorun yok.

 

Enjektör bakımı yaptırdığınız yere gidip, duman sorununu hallettirmeden hiç bir işe baktırmayın. Debriyaj balatası ve volan sorunu aniden ortaya çıkmaz.


Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. Atatürk
Bir insanı ahlaken eğitmeden sadece zihnen eğitmek ,topluma yanlızca okumuş bir bela kazandırmaktır. Roosevelt

#613 Tamer Taban

Tamer Taban
  • Üye
  • 150 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 2007 Fiesta TDCİ ASM
  • Doğum Yılı: 1980
  • Meslek: kimya teknikeri

Gönderim tarihi 21.10.2013 - 10:11

araç birde asm vites o sebeple herkese baktırmak istemiyorum. çünkü ustam bunda baskı balata olmaz dedi otomatik olduğu için. ben güldüm geçtim.



#614 Mustafa TOPCU

Mustafa TOPCU
  • Üye
  • 1 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: FOCUS 1.6TDCİ
  • Doğum Yılı: 1991
  • Meslek: FORD YEDEK PARÇA

Gönderim tarihi 19.01.2014 - 21:07

Fordlarda genelde yüksekte kavrama olayı var ve kendi ayarlıyor onu siz değiştiremiyorsunuz yani bence yüksekte kavraması bir problem değil.
2 sene önce 750 ytl ye Doğan Otomotiv de değiştirmiştim. Özellikle baskı balatayı herhangi bir yerde değil yetkili serviste değiştirmenizi tavsiye ederim ben çok sorun yaşamıştım siz de yaşamayasınız diye söylüyorum.

 

SERVİSTE DEGİŞTİRMEK SORUNUNU CÖZMEZ HER İKİSİNİDE YAPAN İNSAN AMA İŞİ BİLEN KİŞİLERE DEGİŞTİRMEK ÖNEMLİ  BEN YEDEK PARÇACIYIM BUGÜNE KADAR BENİM ÇALIŞTIGIM USTALARDAN HİÇ BİR SIKINTI CIKMADI. TABİ BU ARADA ARAÇIN BAŞINDA DURMAK EN ÖNEMLİSİ



#615 Mükremin Kocataşkın

Mükremin Kocataşkın
  • Kulüp Üyesi
  • 5,578 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 04 C- Max Tdci Ghia
  • Doğum Yılı: 1961
  • Meslek: Kamu

Gönderim tarihi 20.01.2014 - 10:49

Merhaba

Baskı Balata + bilya + şanzıman yağı gerekirse torna ve işçilik için yaklaçık olarak 880 tl gibi bir fiyat istediler sizce nasıl.

 

İzmir'de iseniz bu soruyu buraya değil Ustaeller Ford Servisi'ne soracaksınız. Değerli forum üyemiz Sabri Usta'yla tanışacaksınız. Orijinal parça ve foruma özel işçilik indirimiyle kendinizi güvende hissedeceksiniz. :flowers:


Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. Atatürk
Bir insanı ahlaken eğitmeden sadece zihnen eğitmek ,topluma yanlızca okumuş bir bela kazandırmaktır. Roosevelt

#616 Kerem Minaz

Kerem Minaz
  • Moderatör
  • 11,208 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Tekirdağ
  • Araç: Sedici Emotion 4x2
  • Doğum Yılı: 1982
  • Meslek: Lojistik Uzmanı

Gönderim tarihi 20.01.2014 - 10:55

İzmir'de iseniz bu soruyu buraya değil Ustaeller Ford Servisi'ne soracaksınız. Değerli forum üyemiz Sabri Usta'yla tanışacaksınız. Orijinal parça ve foruma özel işçilik indirimiyle kendinizi güvende hissedeceksiniz. :flowers:

+35,5



#617 Mustafa Yılmaz_1986

Mustafa Yılmaz_1986
  • Üye
  • 51 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 04 Focus 1.6 Comfort
  • Doğum Yılı: 1986
  • Meslek: Subay

Gönderim tarihi 16.02.2014 - 02:12

Arkadaşlar bu baskı balata zamanı geldiğini kendim nasıl bi denemeyle anlayabilirim.. Geldiğini hissediyorum bir kac ustada geldi dedi ama kendim emin olmak istiyorum .
Diğer bir sorum ankarada
Baskı balata değişimi yapacak kaliteli ve guvenilir aynı zamanda da makul fiyatları olan usta tavsiye edebilir misiniz?

#618 Ünal Doğar

Ünal Doğar
  • Üye
  • 608 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Malatya
  • Araç: Focus 2003 Ghia
  • Doğum Yılı: 1982
  • Meslek: Öğretmen

Gönderim tarihi 19.03.2014 - 23:38

Focus 1 baskı balata , bilya, 2lt 75-90 castrol yağ, 0.5 dot 4 (365 tl)+140 tl işçilik.İlk gün debriyaj merkezinde hava kaldığı için vites geçişleri biraz sorunluydu.Şu an hem debriyaj pamuk gibi hem de vites geçişleri çok iyi.Arabada canlandı baya.Aracım 110 bin kmdeydi.0kmden itibaren bayanlar kullanıyor şu anda da eşim kullanıyor.Değiştirme zamanlamam erken diye düşünmeyin yer yer balatanın perçinleri görünmeye başlamıştı birde 4 viteste araç rahatlıkla kalkabiliyordu, nerdeyse debriyaja basmadan vites değişebiliyordu.


Bu mesaj Ünal Doğar tarafından düzenlendi: 19.03.2014 - 23:39


#619 Halil İbrahim Bekar

Halil İbrahim Bekar
  • Üye
  • 28 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 05 Fiesta 1.4
  • Doğum Yılı: 1992
  • Meslek: Bilg Müh. Öğr

Gönderim tarihi 02.08.2014 - 11:51

Baskı balatası sağlam araç yokuşta kontak kapatınca geri kaçar  mı ? ( araç viteste el freni inik) Geçen yokuşta 1. vites gaza yüklendim devir yükseldiği halde hız daha geç arttı ... ancak normal kullanımda kaçırma yok sadece 1. viteste yüklenince kaçırdığı farkediliyor. Sizce debriyaj değişim zamanı gelmiş midir ? 



#620 Evren Erakçora

Evren Erakçora
  • Üye
  • 5,540 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Balıkesir
  • Araç: 09Fiesta1.25Trend
  • Doğum Yılı: 1979
  • Meslek: Öğretmen

Gönderim tarihi 02.08.2014 - 11:55

bence gelmiş.


1973 VW Tosba LS,92 Şahin, 2000 Fiesta Fun, 2005 Hyundai Getz CRDI, 2009 Fiesta Trend 1.25





0 Kullanıcı bu konuyu okuyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli üye