İçeriğe atla




Fotoğraf

Debriyaj/Baskı Balata


  • Please log in to reply
650 cevap var

#601 Engin Karadayan

Engin Karadayan
  • Üye
  • 1,428 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 04 Fiesta 1.4 Benz
  • Doğum Yılı: 1976
  • Meslek: Memur

Gönderim tarihi 27.08.2013 - 11:28

2003 focus ghıa hb  baskı balata degişimi sax marka triger kayısı degişimi dayko marka yapacagım orjınal malzeme 550 tl işçilik toplam 200 tl  yani toplamda baskı balata triger degişim herşeyiyle birlikte 750 tl ye mal olacak fiyat nasıl sizce?

Yaklaşık bir ay önce luk baskı balata,bilye ve castrol şanzuman yağı işçilik dahil 460 TL ye değiştirdim.İşçilik 125 TL aldılar.Bence işçilik ücretiniz yüksek


Bir avuç vatanseverin yüreğindeki ateşten, Anadolu topraklarına düşen kıvılcımın adıdır CUMHURİYET


     

#602 Mustafa B Akkaya

Mustafa B Akkaya
  • Üye
  • 146 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: ford focus ghıa 2003
  • Doğum Yılı: 1980
  • Meslek: muhasebe

Gönderim tarihi 27.08.2013 - 15:22

Yaklaşık bir ay önce luk baskı balata,bilye ve castrol şanzuman yağı işçilik dahil 460 TL ye değiştirdim.İşçilik 125 TL aldılar.Bence işçilik ücretiniz yüksek

200 tl işçilk triger seti degişimide dahil sadece baskı balata için alınan işçilik ücreti degil



#603 Engin Karadayan

Engin Karadayan
  • Üye
  • 1,428 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 04 Fiesta 1.4 Benz
  • Doğum Yılı: 1976
  • Meslek: Memur

Gönderim tarihi 27.08.2013 - 17:49

200 tl işçilk triger seti degişimide dahil sadece baskı balata için alınan işçilik ücreti degil

Triger dayco 85 TL ,V kayışı continantal her bir  kayışı 20 TL,devirdaim 85 TL,3 LT antifiz 25 TL tuttu.Triger işçilik de dahil olunca fiyat uygun :good1:


  • Mustafa B Akkaya bunu beğendi

Bir avuç vatanseverin yüreğindeki ateşten, Anadolu topraklarına düşen kıvılcımın adıdır CUMHURİYET


#604 Mustafa B Akkaya

Mustafa B Akkaya
  • Üye
  • 146 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: ford focus ghıa 2003
  • Doğum Yılı: 1980
  • Meslek: muhasebe

Gönderim tarihi 02.09.2013 - 10:13

Geçtigimiz c.tesi 2003 ghıa for focus hb baskı balata ve tiriger degişimini yaptım

triger dayco marka devirdaim hariç set olarak degişti

 baskı balata saks marka bilyaları luk marka + bujı degiştirdim

parça fiyatı 500 tl

işçilik toplam 200 tl verdim

birde arka teker poyrası degişti 50 tl  filtreleri degiştirdim

herşey dahil 770 tl ye maloldu 



#605 Tamer Taban

Tamer Taban
  • Üye
  • 209 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 2007 Fiesta TDCİ ASM
  • Doğum Yılı: 1980
  • Meslek: kimya teknikeri

Gönderim tarihi 21.10.2013 - 07:40

herkese merhabalar. yaklaşık 15 gündür aracım aşırı sallantılı çalışıyor. yol kat edip durunca içinde resmen zıplıyoruz. bayram öncesi cumartesi günü ustama götürdüm, enjektör dedi. daha 4-5 bin km önce onun tavsiye ettiği bir yerde enjektör bakımını yaptırmış ve memelerini değiştirmiştim. yine aynı yere götür dedi. gittim baktılar sorunun enjektör değil volan olduğunu söylediler. bende nasıl yaptırcam dedim motorcuya git dediler. bende yakındaki ford özel servisine gittim baskı balata volan değişçek dediler.1700 tl gibi bir rakam telaffuz ettiler. şimdi ustama geri dönüp sorun buymuş değiştirmi diyeyim yoksa özel servise 1700 tl verip rahatlıyayımmı? araç çok ta yakmaya başladı. boşta gaza basınca kara dumanda atıyor. bunlarda enjektör belirtisi. ama çekişinde bir sorun yok.



#606 Mükremin Kocataşkın

Mükremin Kocataşkın
  • Kulüp Üyesi
  • 8,575 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 11 Grande Punto ActivePlus
  • Doğum Yılı: 1961
  • Meslek: Kamu

Gönderim tarihi 21.10.2013 - 08:59

herkese merhabalar. yaklaşık 15 gündür aracım aşırı sallantılı çalışıyor. yol kat edip durunca içinde resmen zıplıyoruz. bayram öncesi cumartesi günü ustama götürdüm, enjektör dedi. daha 4-5 bin km önce onun tavsiye ettiği bir yerde enjektör bakımını yaptırmış ve memelerini değiştirmiştim. yine aynı yere götür dedi. gittim baktılar sorunun enjektör değil volan olduğunu söylediler. bende nasıl yaptırcam dedim motorcuya git dediler. bende yakındaki ford özel servisine gittim baskı balata volan değişçek dediler.1700 tl gibi bir rakam telaffuz ettiler. şimdi ustama geri dönüp sorun buymuş değiştirmi diyeyim yoksa özel servise 1700 tl verip rahatlıyayımmı? araç çok ta yakmaya başladı. boşta gaza basınca kara dumanda atıyor. bunlarda enjektör belirtisi. ama çekişinde bir sorun yok.

 

Enjektör bakımı yaptırdığınız yere gidip, duman sorununu hallettirmeden hiç bir işe baktırmayın. Debriyaj balatası ve volan sorunu aniden ortaya çıkmaz.


Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. Atatürk
Bir insanı ahlaken eğitmeden sadece zihnen eğitmek ,topluma yanlızca okumuş bir bela kazandırmaktır. Roosevelt

#607 Tamer Taban

Tamer Taban
  • Üye
  • 209 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 2007 Fiesta TDCİ ASM
  • Doğum Yılı: 1980
  • Meslek: kimya teknikeri

Gönderim tarihi 21.10.2013 - 10:11

araç birde asm vites o sebeple herkese baktırmak istemiyorum. çünkü ustam bunda baskı balata olmaz dedi otomatik olduğu için. ben güldüm geçtim.



#608 Mustafa TOPCU

Mustafa TOPCU
  • Üye
  • 1 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: FOCUS 1.6TDCİ
  • Doğum Yılı: 1991
  • Meslek: FORD YEDEK PARÇA

Gönderim tarihi 19.01.2014 - 21:07

Fordlarda genelde yüksekte kavrama olayı var ve kendi ayarlıyor onu siz değiştiremiyorsunuz yani bence yüksekte kavraması bir problem değil.
2 sene önce 750 ytl ye Doğan Otomotiv de değiştirmiştim. Özellikle baskı balatayı herhangi bir yerde değil yetkili serviste değiştirmenizi tavsiye ederim ben çok sorun yaşamıştım siz de yaşamayasınız diye söylüyorum.

 

SERVİSTE DEGİŞTİRMEK SORUNUNU CÖZMEZ HER İKİSİNİDE YAPAN İNSAN AMA İŞİ BİLEN KİŞİLERE DEGİŞTİRMEK ÖNEMLİ  BEN YEDEK PARÇACIYIM BUGÜNE KADAR BENİM ÇALIŞTIGIM USTALARDAN HİÇ BİR SIKINTI CIKMADI. TABİ BU ARADA ARAÇIN BAŞINDA DURMAK EN ÖNEMLİSİ



#609 Mükremin Kocataşkın

Mükremin Kocataşkın
  • Kulüp Üyesi
  • 8,575 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 11 Grande Punto ActivePlus
  • Doğum Yılı: 1961
  • Meslek: Kamu

Gönderim tarihi 20.01.2014 - 10:49

Merhaba

Baskı Balata + bilya + şanzıman yağı gerekirse torna ve işçilik için yaklaçık olarak 880 tl gibi bir fiyat istediler sizce nasıl.

 

İzmir'de iseniz bu soruyu buraya değil Ustaeller Ford Servisi'ne soracaksınız. Değerli forum üyemiz Sabri Usta'yla tanışacaksınız. Orijinal parça ve foruma özel işçilik indirimiyle kendinizi güvende hissedeceksiniz. :flowers:


  • Alparslan Coban, Kerem Minaz and Uğur Samyeli bunu beğendi
Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. Atatürk
Bir insanı ahlaken eğitmeden sadece zihnen eğitmek ,topluma yanlızca okumuş bir bela kazandırmaktır. Roosevelt

#610 Kerem Minaz

Kerem Minaz
  • Moderatör
  • 22,697 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Tekirdağ
  • Araç: Clio IV Joy 1,2
  • Doğum Yılı: 1982
  • Meslek: Lojistik Uzmanı

Gönderim tarihi 20.01.2014 - 10:55

İzmir'de iseniz bu soruyu buraya değil Ustaeller Ford Servisi'ne soracaksınız. Değerli forum üyemiz Sabri Usta'yla tanışacaksınız. Orijinal parça ve foruma özel işçilik indirimiyle kendinizi güvende hissedeceksiniz. :flowers:

+35,5


  • Mükremin Kocataşkın ve Uğur Samyeli bunu beğendi

#611 Mustafa Yılmaz_1986

Mustafa Yılmaz_1986
  • Üye
  • 51 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 04 Focus 1.6 Comfort
  • Doğum Yılı: 1986
  • Meslek: Subay

Gönderim tarihi 16.02.2014 - 02:12

Arkadaşlar bu baskı balata zamanı geldiğini kendim nasıl bi denemeyle anlayabilirim.. Geldiğini hissediyorum bir kac ustada geldi dedi ama kendim emin olmak istiyorum .
Diğer bir sorum ankarada
Baskı balata değişimi yapacak kaliteli ve guvenilir aynı zamanda da makul fiyatları olan usta tavsiye edebilir misiniz?

#612 Ünal Doğar

Ünal Doğar
  • Üye
  • 746 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Yaşadığınız şehri seçiniz
  • Araç: Focus 2003 Ghia
  • Doğum Yılı: 1982
  • Meslek: Öğretmen

Gönderim tarihi 19.03.2014 - 23:38

Focus 1 baskı balata , bilya, 2lt 75-90 castrol yağ, 0.5 dot 4 (365 tl)+140 tl işçilik.İlk gün debriyaj merkezinde hava kaldığı için vites geçişleri biraz sorunluydu.Şu an hem debriyaj pamuk gibi hem de vites geçişleri çok iyi.Arabada canlandı baya.Aracım 110 bin kmdeydi.0kmden itibaren bayanlar kullanıyor şu anda da eşim kullanıyor.Değiştirme zamanlamam erken diye düşünmeyin yer yer balatanın perçinleri görünmeye başlamıştı birde 4 viteste araç rahatlıkla kalkabiliyordu, nerdeyse debriyaja basmadan vites değişebiliyordu.


Bu mesaj Ünal Doğar tarafından düzenlendi: 19.03.2014 - 23:39


#613 Halil İbrahim Bekar

Halil İbrahim Bekar
  • Üye
  • 35 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 05 Fiesta 1.4
  • Doğum Yılı: 1992
  • Meslek: Bilg Müh. Öğr

Gönderim tarihi 02.08.2014 - 11:51

Baskı balatası sağlam araç yokuşta kontak kapatınca geri kaçar  mı ? ( araç viteste el freni inik) Geçen yokuşta 1. vites gaza yüklendim devir yükseldiği halde hız daha geç arttı ... ancak normal kullanımda kaçırma yok sadece 1. viteste yüklenince kaçırdığı farkediliyor. Sizce debriyaj değişim zamanı gelmiş midir ? 



#614 Evren Erakçora

Evren Erakçora
  • Üye
  • 8,149 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Balıkesir
  • Araç: 09Fiesta1.25Trend
  • Doğum Yılı: 1979
  • Meslek: Öğretmen

Gönderim tarihi 02.08.2014 - 11:55

bence gelmiş.


1973 VW Tosba LS,92 Şahin, 2000 Fiesta Fun, 2005 Hyundai Getz CRDI, 2009 Fiesta Trend 1.25


#615 Turgay Seven

Turgay Seven
  • Üye
  • 626 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 07MondeoTDCİ Manuel
  • Doğum Yılı: 1973
  • Meslek: Kamu

Gönderim tarihi 30.03.2015 - 11:06

Merhaba,

Arabada son zamanlarda hissetmeye başladığım bir sıkıntı var.

Ayağımı debriyajdan çekerken tam kavrama noktasında araç titriyor ve çok hafif vızıltı gibi bir ses geliyor.

Araç 130k oldu. Özellikle yüksek viteslerde gaza bastığım zaman eskiye göre biraz güç kaybı, yakıt tüketiminde bir miktar artış gözlemliyorum. Debriyajda sertleşme yok.

Görünen o ki, baskı balata belki de volan ömrünü tamamlıyor.

Değişim gerekli olduğu takdirde, baskı balata ve volan için, Sachs, Luk ve Valeo var. Hangisini tercih etmeliyim?

Baskı balata değişiminde dikkat etmem gereken, şu da olsun veya şuna dikkat edin diyebileceğiniz ince noktalar var mı? Teşekkürler.


Memleketin ellide biri değil, her tarafı tahrip edilse, her tarafı ateşler içinde bırakılsa, biz bu toprakların üstünde bir tepeye çıkacağız ve oradan savunma ile meşgul olacağız. Mustafa Kemal ATATÜRK


#616 ersin özkaya

ersin özkaya
  • Üye
  • 962 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Sivas
  • Araç: 2005 ghia focus 2
  • Doğum Yılı: 1985
  • Meslek: öğretmen

Gönderim tarihi 30.03.2015 - 11:29

Sorunuza cevap degil ama benzer konu varken sormak istedim.Debreyaj balatasinin bitince hız göstergesi fazla gösterir mi?

Bu mesaj ersin özkaya tarafından düzenlendi: 30.03.2015 - 11:30


#617 Kerem Minaz

Kerem Minaz
  • Moderatör
  • 22,697 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Tekirdağ
  • Araç: Clio IV Joy 1,2
  • Doğum Yılı: 1982
  • Meslek: Lojistik Uzmanı

Gönderim tarihi 30.03.2015 - 11:54

Merhaba,

Arabada son zamanlarda hissetmeye başladığım bir sıkıntı var.

Ayağımı debriyajdan çekerken tam kavrama noktasında araç titriyor ve çok hafif vızıltı gibi bir ses geliyor.

Araç 130k oldu. Özellikle yüksek viteslerde gaza bastığım zaman eskiye göre biraz güç kaybı, yakıt tüketiminde bir miktar artış gözlemliyorum. Debriyajda sertleşme yok.

Görünen o ki, baskı balata belki de volan ömrünü tamamlıyor.

Değişim gerekli olduğu takdirde, baskı balata ve volan için, Sachs, Luk ve Valeo var. Hangisini tercih etmeliyim?

Baskı balata değişiminde dikkat etmem gereken, şu da olsun veya şuna dikkat edin diyebileceğiniz ince noktalar var mı? Teşekkürler.

Merhaba Turgay Bey,

 

Konunuz birleştirilmiştir. Detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

%90 baskı balata problemi. Ford ların yine %90 ında baskı balata ile volan değişimi gerekebiliyor. Volanı iyi bir usta kontrol etsin. Belki torna ile kurtarılabilir. Sıfır Sachs volan fiyatı yaklaşık 800- 900 Tl idi. Bütçeniz sıkıntı değilse marka tercihi olarak Sachs alınabilir.

 

Saygılarımla,



#618 Turgay Seven

Turgay Seven
  • Üye
  • 626 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 07MondeoTDCİ Manuel
  • Doğum Yılı: 1973
  • Meslek: Kamu

Gönderim tarihi 30.03.2015 - 12:11

Sorunuza cevap degil ama benzer konu varken sormak istedim.Debreyaj balatasinin bitince hız göstergesi fazla gösterir mi?

 

Bildiğim kadarıyla devir yükselir ancak hızınız olması gerektiği şekilde yükselmez.

 

Merhaba Turgay Bey,

 

Konunuz birleştirilmiştir. Detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

%90 baskı balata problemi. Ford ların yine %90 ında baskı balata ile volan değişimi gerekebiliyor. Volanı iyi bir usta kontrol etsin. Belki torna ile kurtarılabilir. Sıfır Sachs volan fiyatı yaklaşık 800- 900 Tl idi. Bütçeniz sıkıntı değilse marka tercihi olarak Sachs alınabilir.

 

Saygılarımla,

Teşekkür ederim Kerem Bey.

Sachs mantıklı gibi görünüyor. Volan konusunda tamir/torna olayına girmeyi düşünmüyorum. Sökülmüşken beraber değişir.

Baskı balata değişiminde Mondeo TDCİ için bir incelik var mı onu bilemiyorum. Ustalar da maalesef hassas nokta varsa atlıyorlar.


Memleketin ellide biri değil, her tarafı tahrip edilse, her tarafı ateşler içinde bırakılsa, biz bu toprakların üstünde bir tepeye çıkacağız ve oradan savunma ile meşgul olacağız. Mustafa Kemal ATATÜRK


#619 Köksal Yılmaz

Köksal Yılmaz
  • Kulüp Üyesi
  • 4,364 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 2007 F2 Collection+
  • Doğum Yılı: 1984
  • Meslek: Bankacı

Gönderim tarihi 30.03.2015 - 12:23

Debriyaj bilyasını da değiştir abi, 140 tl ye aldım ben orjinali. baskı-balatayı da sachs aldım arabadan da sachs çıktı.


Köksal ın Focusu
Focus dediğin stok kalmaz, kalamaz, kalmamalı...

#620 Turgay Seven

Turgay Seven
  • Üye
  • 626 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 07MondeoTDCİ Manuel
  • Doğum Yılı: 1973
  • Meslek: Kamu

Gönderim tarihi 30.03.2015 - 19:27

Debriyaj bilyasını da değiştir abi, 140 tl ye aldım ben orjinali. baskı-balatayı da sachs aldım arabadan da sachs çıktı.

 

Bugün bir ustayı aradım.Luk marka volan, baskı balata, debriyaj bilyası (orjinal), bir kaç şey daha söyledi unuttum, artı işçilik 1.500 TL bir rakam çıkıyor.

Sachs ve Luk. Her ikisi de kaliteli diyorlar. Kararsız kaldım.


Memleketin ellide biri değil, her tarafı tahrip edilse, her tarafı ateşler içinde bırakılsa, biz bu toprakların üstünde bir tepeye çıkacağız ve oradan savunma ile meşgul olacağız. Mustafa Kemal ATATÜRK





0 Kullanıcı bu konuyu okuyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli üye