• Duyurular

    • Mehmet Ozyurek

      Forumumuz Büyüyor, Değişiyor, Gelişiyor ...   09-01-2017

      Değerli Üyelerimiz,
      Forumumuz 2000’yılında “Yahoo Grup” olarak kurulmuş, daha sonra “focusum.com” olarak forum platformuna giriş yapmış, hızla büyüyerek tüm “Ford” marka araçları kapsar hale geldiği için 2005 yılında “da fordclubtr.com” ismiyle bu günlere kadar başarı ile gelmiştir.

      Forumumuzun bugünlere gelmesinde en büyük etken tabiki siz değerli üyelerimizin varlığı, katkısı ve devamlılığıdır.  
      Bugün ise genişlemesi kaçınılmaz olmuş, ve artık gerek bilgi içeriği, gerek üye talepleri, gerek küreselleşmenin olduğu bir ortamda boyutumuz tek bir markaya olan bağlılığı aşmış bulunmaktadır. Bu sebeple, bu duyuru ile bugün itibariyle forumumuzu tüm markalara açtığımızı sizlerle paylaşmak istedim.

      Yeni hedefimiz, tüm otomobil markalarının eşit şart ve haklarla forumda yer almasıdır. Bu sebeple sizlerden ve yeni üyelerimizden en büyük beklentimiz bütün otomobil üreticisi markalara ve kullanıcılarına karşı saygı ile yaklaşmanız ve bireylerin tercihlerine saygı duymanızdır.

      Bu büyümeyle birlikte yönetim yapısında da değişikler yapılmıştır. Yönetici sayısı artırılmış, İçerik ve Bölüm Sorumlusu sistemine geçilmiş ve daha işlevsel daha hızlı kontrol imkanı sağlanmak hedeflenmiştir. Forum altyapısı yenilenerek bu değişimlere ve gelişmelere cevap verebilir duruma getirilmiştir.

      Hedefimiz yine en iyi olarak büyümeye devam etmektir. Bu konuda bizler elimizden geleni yapacağız ancak sizlerle başaracağız.

      Yeni yapının hepimiz için hayırlı olmasını diliyorum.
G&#246khan Çevik

Bmw 5.28i 1998 Model Tecrübe&tavsiye

Bu konuda 32 ileti var

2 yıl kadar kullandıktan sonra sattığım 1997 AT Mondeo'dan sonra kullandığım 2004 Ranger 4x4 Uzun yolda ve Şehiriçin'de

biraz zor ve ağır geliyor, Arazi için çok ideal, yüksek olması çok hoş bir durum.

Bir adım öne gidip 5 Serisi BMW almaya heveslendim,

5.20 modeller motor kasayı taşımadığı için pek populer değiller galiba,

Bugün denediğim 1998 Model 5.28i Tiptronik fazlasıyla konforlu bir araç, 163.000 km, yeni LPG takılmış, 28.500.tl

Fakat nedense düşük devirlerde özellikle kalkışlarda araç neredeyse sürünüyordu,

Ama gazı okşayınca motor çoşuyor, yakıt tüketimini gösteren ibre 30lt'nin üzerine çıkıyor ve topukluyor,

Sanki makinayı adam gibi sakin sürmeniz mühendislik olarak istenmemiş, yada benim kullandığım makina sorunlu.

Arkadan itiş olması bugüne kadar kullandığım ve alıştığım araçlardan farklı, zamanla bunada alışılır herhalde,

Extra pekçok özelliğini saymıyorum, elektrikli perdeler, hafızalı koltuklar, kendinden yükselen otomatik direksiyon vs.

Bu araçla tecrübesi olan/olmuş sevgili Ford severlerden yardım diliyorum,

Gönlüm Jaguar diyor ama kapalı garajlı evim olana kadar düşünemiyorum,

Fenerbahçe'ye bu akşam başarılar dilerim.

:fiuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yahu bu Fenerbahçe maçı yarınmış, ama iyi dileklerim yarın içinde geçerli tabii ;

Proleter işinde de kavramları dinamik olarak düşünmek gerektiğini düşünüyorum :D

G.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İyidir güzeldir,temizi bulunup alınır. Sonra BMW'den başka arabaya binilemez hale gelinir. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İyidir güzeldir,temizi bulunup alınır. Sonra BMW'den başka arabaya binilemez hale gelinir. :)

:D:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yahu bu ford'a binip'te BMW'ye binmek isteyen bir benmi kaldım melmekette,

ya da ford ile beraber bu form'uda mı terk ediyor insanlar,..?

Bir tane sürdüm çok beğendim ve hayran oldum.

Ford 20 lt yakan motor taksa ne olur merak ediyorum.??

Ama bence 10 yaşında araç için detaylar kusursuz, göğüs dizaynı, telefon'u, elektrikli direksiyon ve perdeleri,

tiptronik şanzumanı, katlanır sensörlü aynalar, silecekler, çift taraflı klima, ses izolasyonu, aerodinamik, 8 airbag'i, deri döşemeler,

elektrikli ısıtma ve soğutmalı hafızalı koltuklar, 2 tonluk kasa, vs.

Her tarafı ayrı ayrı bozulan 1997 Full Chia'dan sonra nasıl sorunlar yaratır merak ediyorum

sevgiler

:D

tarihinde G tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İyidir güzeldir,temizi bulunup alınır. Sonra BMW'den başka arabaya binilemez hale gelinir. :rofl:

aynen katılıyorum, aldım çok memnunum :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

750 yi hafta sonu kullanmıştım, fena gitmiyordu ama içi kasvetli ve tavanı alçak gelmişti, bagajı da oldukça ufaktı (yükseklik), 528 in de içinde fındık kabuğu içine girmiş gibi olmuştum. Ama arkadan itiş çok zevklidir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Her tarafı ayrı ayrı bozulan 1997 Full Chia'dan sonra nasıl sorunlar yaratır merak ediyorum

Söyleyeyimmi?

Klima soğutmayınca kompresör bozuk derler (borusan dahil) ama sorun klima kontrol ünitesinden çıkar. Ancak o kontrol ünitesi sadece belli bir yıl üretilen araçlarda olduğu için ne borusan stoğunda ne de parçacılardan bulamazsınız. Hurdacıdan zaten bulamazsınız çünkü sizden önce başkalarınında benzer sorunu olmuştur. Kaldıki hurdacı zaten 400 lira ister dandik bir kontrol zımbırtısına.. ebay dolaşır hasbelkader bulup getirtir takarsınız, hah tamam oldu derken bu seferde hararet müşürünün çalışıp gibi yaptığını ama aslında çalışmadığını keşfedersizin. Tabi bunu keşfetmeni için arabanın hararet yapması gerekir. Sonra müşürü değiştirdiğiniz halde bu problem geçmez. Silindir kapak contasını değiştirirsiniz gene geçmez. Hararet artık sizin hayatınızın bir parçası olmuştur. Devirdaim çalışmıyor derler. Eyuvallah der gider devirdaim pompası alıp değiştirirsiniz. Bakarsınız zaten içinden çıkan devirdaim pompasında pal falan kalmamıştır. Ne de olsa 10 yaşında demi.. Tamam dersiniz bu sefer bu iş çözüldü.. Nerdeee.. Aynen devam.. Termostat bozuk bi derler alıp takarsınız ama gene değişmez. Tam anasına sövmeye başladığınızda biri çıkar radyatör tıkalı der. Gider sıfır radyatör alıp onu takarsınız ama sonuç gene aynıdır. Ondan sonra birisi motorun içinde tıkanıklık var abi blok lazım der.. Bu sefer kendinizi kasmaz ve "Hass.... len" dersiniz. "Usta" lavaboaç kıvamındaki radyatör açıcı zımbırtılardan bi şişe alıp motorun içine boca eder. İki gün öyle dolaşırsınız, ama sonuç değişmez. Sonra bir arkadaşınız o zımbırtının prospektüsünü okur. (Bu arkadaş ben oluyorum) Ve derki len olm bu aletin suyunu değiştirmen gerekiyormuş. Yaptınmı? Ve bön bön bakarsınız arkadaşınızın suratına.. Gidilir, radyatör boşaltılır, şişlenir, yan kapağı açılınca zaten gerçekle karşılaşılır. İçine boşaltılan o zımbırtı silikon gibi jelleşmiş ve radyatörü tıkamıştır.. Ama sökünce onuda halledersiniz zaten.. Hepsi bitti oh ne güzel dersiniz. Nitekim neredeyse 2 haftadır falan hararet yapmıyordur arabanız.. Aaa ne güzel derken bir akşam şarj lambası yanar ve hararet göstergeniz gene yükselir.. Karabasan ver. 2.01....

Bu seferde silindir kapak contası yenilirken takılan yeni kayış kopmuştur. Nedenmi? Çünkü kasnağı düzgün olmadığı için yalpalamış ve zaman içerisinde kayışı yavaş yavaş yiyerek kopartmıştır.. Kapak contasını değiştiren usta ya bunu görmemiş yada görmüş ama sallamamıştır. Kayış nolacakki.. Ama gene yolda kaldınız işte.. Çünkü artık sizde hararet paranoyası var.. Bir bidon benzin alıp yakasınız var arabayı.. Neyse kayış değişir, debriyaj balatası yenilenir, bakımı yapılır falan filan derken onca uğraşının içerisinde arabanın boyasını ve iç temizliğinin çoktan geldiğini ama sizin odaklandığınız konu o olmadığı için dikkatinizden kaçtığını anlarsınız. Hımmm... Ya bu tavan sarkmış bunu bi elden geçirsekmi? Yok geçiremezsin. Neden? Çünkü elini attığın yer daha önce nem aldığı için karton gibi olmuş artık. Hay allah ya... Gitti 500 lira daha... E araba 10 yaşında ufak tefek bir sürü hasarı var ben bunu bir de boyatayım bari, gitti kaporta boyaya 3 bin lira.. Hoppalaaa.. Direksiyon sertleşti iyimi.. Direksiyon mili lazım.. Ara tara, İzmirde bir amca ucuza veriyormuş. Adamla konuş göndersin al tak, 1-2 hafta sorun yok tamam derken bir sabah arabayı hareket ettirdiğinde yerde yağ birikintisi olduğu dikkatini çeksin. Hay allah bu seferde körüğü nanay.. Ara tara bul değiştirt tekrar yağ doldurt hadi gelmişken şunuda bunuda yaptırayım derken gitti bin lira daha..

1-3-4-2-1-4- falan filan.. Gitti 7-8 bin lira.. Belki daha fazla.. E sonuç ne oldu? Yaklaşık 2 sene boyunca bir karabasanın içinde yaşadınız, yeni gibi gözüken ama yeni olmayan, her an bir başka yerinden bir sorun çıkartabilecek bir arabanız oldu.. TEBRİKLERR....

Eski alman arabası alınmaz. Heleki BMW hiç alınmaz. Başınıza bela alırsınız. Çünkü alman arabaları dökülmez. Ama dökülmeye başladımı bir araba parası harcar her an başka bir yerinden arıza çıkartabilecek yeni görünümlü ama eski bir araba sahibi olursunuz...

Nasıl alınır? Adam arabanın ilk sahibidir. Tanıyorsunuzdur zaten amcayı. Emekli olduğunda falan almıştır bu arabayı. Gözü gibi bakıyordur zaten. O tip birisi varsa yakın çevrenizde, ondan alınır. Onun haricinde eski alman arabası alınmaz. Yada arabayı aldığınız gün gidip tekel bayiisinden 3-4 koli rakı da alırsınız. Her sanayi yoluna gideceğiniz günün arefesinde bir ufak devirirsiniz.. Yanına leblebi falanda olursa fena olmaz hani...

Yukarıda yazdıklarım senaryo falan değil yaşanmış gerçektir..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mertol abi çok güzel anlatmışsın :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Söyleyeyimmi?

Klima soğutmayınca kompresör bozuk derler (borusan dahil) ama sorun klima kontrol ünitesinden çıkar. Ancak o kontrol ünitesi sadece belli bir yıl üretilen araçlarda olduğu için ne borusan stoğunda ne de parçacılardan bulamazsınız. Hurdacıdan zaten bulamazsınız çünkü sizden önce başkalarınında benzer sorunu olmuştur. Kaldıki hurdacı zaten 400 lira ister dandik bir kontrol zımbırtısına.. ebay dolaşır hasbelkader bulup getirtir takarsınız, hah tamam oldu derken bu seferde hararet müşürünün çalışıp gibi yaptığını ama aslında çalışmadığını keşfedersizin. Tabi bunu keşfetmeni için arabanın hararet yapması gerekir. Sonra müşürü değiştirdiğiniz halde bu problem geçmez. Silindir kapak contasını değiştirirsiniz gene geçmez. Hararet artık sizin hayatınızın bir parçası olmuştur. Devirdaim çalışmıyor derler. Eyuvallah der gider devirdaim pompası alıp değiştirirsiniz. Bakarsınız zaten içinden çıkan devirdaim pompasında pal falan kalmamıştır. Ne de olsa 10 yaşında demi.. Tamam dersiniz bu sefer bu iş çözüldü.. Nerdeee.. Aynen devam.. Termostat bozuk bi derler alıp takarsınız ama gene değişmez. Tam anasına sövmeye başladığınızda biri çıkar radyatör tıkalı der. Gider sıfır radyatör alıp onu takarsınız ama sonuç gene aynıdır. Ondan sonra birisi motorun içinde tıkanıklık var abi blok lazım der.. Bu sefer kendinizi kasmaz ve "Hass.... len" dersiniz. "Usta" lavaboaç kıvamındaki radyatör açıcı zımbırtılardan bi şişe alıp motorun içine boca eder. İki gün öyle dolaşırsınız, ama sonuç değişmez. Sonra bir arkadaşınız o zımbırtının prospektüsünü okur. (Bu arkadaş ben oluyorum) Ve derki len olm bu aletin suyunu değiştirmen gerekiyormuş. Yaptınmı? Ve bön bön bakarsınız arkadaşınızın suratına.. Gidilir, radyatör boşaltılır, şişlenir, yan kapağı açılınca zaten gerçekle karşılaşılır. İçine boşaltılan o zımbırtı silikon gibi jelleşmiş ve radyatörü tıkamıştır.. Ama sökünce onuda halledersiniz zaten.. Hepsi bitti oh ne güzel dersiniz. Nitekim neredeyse 2 haftadır falan hararet yapmıyordur arabanız.. Aaa ne güzel derken bir akşam şarj lambası yanar ve hararet göstergeniz gene yükselir.. Karabasan ver. 2.01....

Bu seferde silindir kapak contası yenilirken takılan yeni kayış kopmuştur. Nedenmi? Çünkü kasnağı düzgün olmadığı için yalpalamış ve zaman içerisinde kayışı yavaş yavaş yiyerek kopartmıştır.. Kapak contasını değiştiren usta ya bunu görmemiş yada görmüş ama sallamamıştır. Kayış nolacakki.. Ama gene yolda kaldınız işte.. Çünkü artık sizde hararet paranoyası var.. Bir bidon benzin alıp yakasınız var arabayı.. Neyse kayış değişir, debriyaj balatası yenilenir, bakımı yapılır falan filan derken onca uğraşının içerisinde arabanın boyasını ve iç temizliğinin çoktan geldiğini ama sizin odaklandığınız konu o olmadığı için dikkatinizden kaçtığını anlarsınız. Hımmm... Ya bu tavan sarkmış bunu bi elden geçirsekmi? Yok geçiremezsin. Neden? Çünkü elini attığın yer daha önce nem aldığı için karton gibi olmuş artık. Hay allah ya... Gitti 500 lira daha... E araba 10 yaşında ufak tefek bir sürü hasarı var ben bunu bir de boyatayım bari, gitti kaporta boyaya 3 bin lira.. Hoppalaaa.. Direksiyon sertleşti iyimi.. Direksiyon mili lazım.. Ara tara, İzmirde bir amca ucuza veriyormuş. Adamla konuş göndersin al tak, 1-2 hafta sorun yok tamam derken bir sabah arabayı hareket ettirdiğinde yerde yağ birikintisi olduğu dikkatini çeksin. Hay allah bu seferde körüğü nanay.. Ara tara bul değiştirt tekrar yağ doldurt hadi gelmişken şunuda bunuda yaptırayım derken gitti bin lira daha..

1-3-4-2-1-4- falan filan.. Gitti 7-8 bin lira.. Belki daha fazla.. E sonuç ne oldu? Yaklaşık 2 sene boyunca bir karabasanın içinde yaşadınız, yeni gibi gözüken ama yeni olmayan, her an bir başka yerinden bir sorun çıkartabilecek bir arabanız oldu.. TEBRİKLERR....

Eski alman arabası alınmaz. Heleki BMW hiç alınmaz. Başınıza bela alırsınız. Çünkü alman arabaları dökülmez. Ama dökülmeye başladımı bir araba parası harcar her an başka bir yerinden arıza çıkartabilecek yeni görünümlü ama eski bir araba sahibi olursunuz...

Nasıl alınır? Adam arabanın ilk sahibidir. Tanıyorsunuzdur zaten amcayı. Emekli olduğunda falan almıştır bu arabayı. Gözü gibi bakıyordur zaten. O tip birisi varsa yakın çevrenizde, ondan alınır. Onun haricinde eski alman arabası alınmaz. Yada arabayı aldığınız gün gidip tekel bayiisinden 3-4 koli rakı da alırsınız. Her sanayi yoluna gideceğiniz günün arefesinde bir ufak devirirsiniz.. Yanına leblebi falanda olursa fena olmaz hani...

Yukarıda yazdıklarım senaryo falan değil yaşanmış gerçektir..

Abicim sen de daha doğmadan öldürdün çocuğu :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ustad ne yaptin bitirdin bizi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ustad ne yaptin bitirdin bizi bmw sevgimiz koreldi. :)

sen al bmw yi :good1:

herzaman sikintili arabalar denk gelebilir :unknw::)

hayata biraz guzel bak ve al bence bu arabalar gercekden araba :)

ama sondaki emekli amca tavsiyesine uymaya calis bence :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

81 - P924 ???????????? Asus Anakart Model'i gibi gözüküyor valla

Mertol Bey,

İlgili uzun cevabınız için teşekkür ederim,

Anlattığınız benzer durumları 97 Mondeo'da yaşadığımı söylemek isterim,

Ama her araba aynı olacak değil, biraz şans, biraz ince araştırma ile meseleye daha olumlu bakılabilir,

Rot ayarı için gittiğim serviste benimle beraber sıra bekleyen aynı model 5.20 sahibiyle yaptığım sohbette

2 yıl içinde sadece yağ ve lastik değişimi için sanayi'ye geldiğini öğrendiğimde eski Alman arabaları ile

ilgili düşüncelerim epey etkilendi, şekillendi,..

Bu arada test için kullandığım 5.28'te direksiyonun epey sert olduğunu fark etmiştim,.. Sizinki ile aynı konu galiba.

Çağlar Bey'in bahsettiği dar hacimler özellikle benim gibi biraz uzun adamlar için (1.85) çok hoş değil,

ama compact duruşuyla , özellikle iç mekanda insanı sararak sanki daha güvendeymiş havası veriyor insana.

Tabii alışkanlık meselesi,.. Ama zamanla değişebilir.

Bir kaç kez gitme şansı bulduğum Almanya'da milliyetçi olduklarını bildiğim Almanların genellikle Audi kullandığını görmüş ve şaşırmıştım,

BMW ve Mercedes'in sadece ufak modellerini tercih ediyorlardı, ama otobanda neredeyse hiç 5 - 7 BMW görmedim. Mercedes'te aynı şekilde.

Türkiye'de ortalaması müteahhit kıvamındaki amcaların sükse amaçlı kullandıkları Elegance'lar Almanya'da taksi olarak kullanılıyordu.

Bu işinde bir hikmeti vardır herhalde,.

Şimdi diyeceksiniz Almanlar AUDI'yi kendileri için BMW ve Mercedes'i satmak için yaparlar.

Bir arkadaşım BMW'nin son kasasının beklenen talebi görmediğini 2010'da değişeceğini söyledi buda beni düşündürüyor,

Kafa'dan eksi 2 model'e yatmak istemem. Bir de Avrupa'da arabaların ortalama ekonomik ömrünün 12 yıl olduğunu belgesel'de izlemiştim.

Tabii TC'de bu rakam daha da düşmeli,.

İyi bir araştırma gerektiği açıkca görülüyor.

Acaba hiç olumlu görüş alamayacakmıyız burada... :f1::D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mortol un söylediklerine kesinlikle katılıyorum BMW veya Mercedes gibi bir araba alacaksan

- Almak için Paran olacak

- Bakımı vb. için paran olacak yani yetkili servise bakım için gittiğinde verdiğin 1-2 bin lirayı düşünmeyeceksin

- Yeni alacaksın ki temiz temiz arabanın keyfini süreceksin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gökhan bey mondeo ile herhangibir BMW yi asla ve asla karşılaştırmayın.. Mondeonun sensörü otu kılı neyi lazımsa temin edersiniz. BMW nin eski modellerinde o kadar rahat davranamıyorsunuz. Bulduğunuzda ucuz falan olmuyor. Yukarıda basettiğim aracın yolda giderken kaputu açıldı ve sunroof u kırdı. Türkiyede bulamadık. Borusan 2000 avro civarında bir fiyata siparişle ithal ederim dedi sadece. Çıkmacısı 1000 avro fiyat çekti..

10-12 yaşındaki bir arabada sadece yağ ve lastik değişimi için sanayiye giden adam arabasını kullanmıyordur.

Almanyaya gitmek şans değil ızdırap aslında ama orada BMW mercedes görmemenizin bir sürü sebebi var.. Almanlar akıllı adamlar. Yılda belki 1 belki iki defa uzun yola çıkacaklarını bile bile gidip kocaman araba almazlar..

81-p924 e gelince. O zaten anakartımın modeli.. Arabayı anca bilgisayarda Porsche Unleased falan oynarken kulanabildiğim için onun adını yazdım.

Mortol un

Mortol değil Morton. Uçan kaz Morton.. Birde nils vardı tepesnden hiç inmezdi.... Onu bi yakalarsam var ya... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

5.28 yerine 2000 üstü model 520 düşünülebilir.Bildiğim kadarıyla 2000 den sonrakiler 2.2 motor, çekiş sıkıntısı olmaz.Ama tabi ki 150-200.000 kmlerde olmayanından bulmak lazım.Veya mercedese de yönelebilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mertol Bey;

Almanya gitme amacınıza göre şans yada şansızlık olabilir, katılıyorum,..

Roma'da gördüğüm Massarati'den hiç bahsetmiyorum burada,..

Otoban'da neler yaptıklarını gördükten sonra kendi şöförlüğümden endişe eder oldum,..

O yollarda da anca o arabalara binilir, hız limitsiz yollarda ne fantaziler,..

Sizin sorunlu olduğu sonradan anlaşılan BMW'nizi nasıl ne şartlar altında aldığınızı merak ettim doğrusu,..

Detayları biraz yazabilirmisiniz ??

Tabii ki Mondeo farklı klasmanda bir araç, pek çok ortalama otomobilden daha iyi, fiyat, performans vs

Yazımın başında yazdığım gibi 1 adım öne gidiyim istiyorum, fazla abartmadan,..

sevgiler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
5.28 yerine 2000 üstü model 520 düşünülebilir.Bildiğim kadarıyla 2000 den sonrakiler 2.2 motor, çekiş sıkıntısı olmaz.Ama tabi ki 150-200.000 kmlerde olmayanından bulmak lazım.Veya mercedese de yönelebilirsiniz.

Yok böyle bişi.. Hepsi 2.0 motor. 98 den önceki modellerinde m52 motor vardı. 98 den sonra m54 motor var. m52 lerde sadece emme manifoltunda değişken zamanlama sistemi (VANOS) var, m54 lerin hem emme hemde egzost sistemlerinde vanos var.

Mertol Bey;

Almanya gitme amacınıza göre şans yada şansızlık olabilir, katılıyorum,..

Roma'da gördüğüm Massarati'den hiç bahsetmiyorum burada,..

Otoban'da neler yaptıklarını gördükten sonra kendi şöförlüğümden endişe eder oldum,..

O yollarda da anca o arabalara binilir, hız limitsiz yollarda ne fantaziler,..

Sizin sorunlu olduğu sonradan anlaşılan BMW'nizi nasıl ne şartlar altında aldığınızı merak ettim doğrusu,..

Detayları biraz yazabilirmisiniz ??

Tabii ki Mondeo farklı klasmanda bir araç, pek çok ortalama otomobilden daha iyi, fiyat, performans vs

Yazımın başında yazdığım gibi 1 adım öne gidiyim istiyorum, fazla abartmadan,..

sevgiler

Eğer gezmek için gidiyorsanız heryer güzeldir. Eminim kısa süreli ziyarette cehennem bile insanoğluna çekici gelebilir. :D Ama her ne şartta olursa olsun insanın kendi memleketi gibisi yok.

Benim BMW yokki. Ama alan çok yakın arkadaşım. Ne gibi şart sorduğunuzu anlamadım ama parayı verdik aldık. Hepsi bu.. O sorunların hepsi arabayı aldıktan 2-3 ay sonra başgösterdi..

Madem amaç bir adım öne gitmek o zaman araba almaktan vazgeçin.. :f1:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şart'tan amacım takas falan olabilir diye,

ya da gümrük'ten ucuz'a düşmüş olabilir,

Alacak karşılığı olabili v.s

Arkadaşın aracı ne model acaba..?

Keşke her yere trenle gidebilsek Almanya gibi,..

Zaten bu aracı almak istememde ki amaç senede 4-5 kez uzun yolda rahat etmek,..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mertol yazdıklarında sonuna kadar haklı, BMW Allah korusun dökülmeye başlarsa çok uğraşılır. o yüzden seceresi belli olmayan araçlardan uzak durmakta fayda var.

Vanos değişken zamanlı subap kontrol sistemi diye biliniyor. Mertol belirtmiş, çift vanos varsa hem emme hem de egzos subaplarını kontrol ediyor.

alm. variable nockenwellenspreisung. variable camshaft lobe seperation.

bmw'nin gelistirdigi kam (egsantrik) milinin acisinin sonsuz olarak degistirilmesine olanak veren ve bu sayede yakit tuketimini dusuren, dusuk devirlerden itibaren yuksek tork elde edilmesini ve torkun uzun bir devir araligi boyunca maksimumda kalmasini saglayan sistem. bunun birde double vanos versiyonu vardir ki bu da guncel bmw motorlarinda kullanilmaya baslanmistir. buradaki double'dan kasit hem emme hemde egsoz valflerine kumanda etmesidir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

vanos bmw de hondanın viteği :lol2: fordun ti-vct si :lol2:

5.20ia lar da mı 2000cc ben daha fazla biliyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

peki 6 silindir mi :) 5.20i ler de

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
peki 6 silindir mi :good1: 5.20i ler de

Sıralı 6.

BMW ler dar değildir ben bi tek bmwlerde rahat edebiliyorum. Hatta 5'te sürücü koltuğunu en geriye ve en derine ayarladığımda 116cm lik bacak boyuma rağmen gaz pedalına yetişemiyorum.

Sorun çıkar,halledilir. Ankarada en ufak bi parça sıkıntısı çekmedim ben. Ve çok çok korktuğum parça fiyatlarından da cebim çok yanmadı. Bi tek arkadaki M logosuna verdiğim 20 lira oturdu içime. Şerefsizler kazıya kazıya sökmüşler gece. :good1:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş