İçeriğe atla


     

Fotoğraf

Lpg Ayarı Nasıl Yapılır?


  • Please log in to reply
18 cevap var

#1 Mehmet Akın

Mehmet Akın
  • Üye
  • 187 Mesaj
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 99 Ford Escort CLX
  • Meslek: Mhendis

Gönderim tarihi 04.03.2010 - 16:18

Fema lpg'nin sitesinde karbüratörlü ve tek noktadan araçlarımız için nasıl ayar yapabileceğimiz gösteren bi döküman var. Tavsiye edilen tabiki bu işi bilen bir ustanın ayarı yapmasıdır ama, öyle bi usta bilen varsa da paylaşırsa sevnirim lakin gittiğim her ustaya 5 ila 10 lira veriyorum, bi iki gaz verip karbüratöre giden boru üstündeki vidayı çeviriyor tamam artık az yakar diyor ama nafile bişey değişmiyor. Umarım bunun bi faydası olur, ayarın nasıl yapıldığını öğrenmek isteyenler için buyrun link,


http://www.fema.com.tr/Reg_Kilavuz.pdf

     

#2 Çağlar Bayur

Çağlar Bayur
  • Moderatör
  • 42,262 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 96 Mondeo 2.0 Glx
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Hasar Giderici

Gönderim tarihi 04.03.2010 - 16:47

Karbüratörün temizliğini en son kim, kaç km de yaptı acaba?
herşeyden önce GÜVENLİK bunu unutmadan araç sürelim

#3 Mehmet Akın

Mehmet Akın
  • Üye
  • 187 Mesaj
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 99 Ford Escort CLX
  • Meslek: Mhendis

Gönderim tarihi 04.03.2010 - 16:51

Karbüratörün temizliğini en son kim, kaç km de yaptı acaba?


Arabayı alalı 3-4 ay oldu,karbüratör temizliği yapıldı mı bilmiyorum.Siz dökümanı incelediniz mi? yani sizce doğru ayar bu şekilde mi yapılır?

#4 Yetkin Akın

Yetkin Akın
  • Üye
  • 329 Mesaj
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 2000 1.6 SW
  • Doğum Yılı: 1977
  • Meslek: Teknik Bakım Onarım

Gönderim tarihi 11.03.2010 - 17:44

Arabayı alalı 3-4 ay oldu,karbüratör temizliği yapıldı mı bilmiyorum.Siz dökümanı incelediniz mi? yani sizce doğru ayar bu şekilde mi yapılır?


Döküman'ın anlattıkları doğru bire bir aynı ayarı yapabiliyorsanız ve REGÜLATÖR'de sağlam ise bunun dışında hangi LPG ciye gitseniz ve ayar yaptırsanız bir şey değişmeyecektir.

Karbüratör konusunda ise LPG sistemi karbüratörün kirli olmasından etkilenmez sadece MİKSER'e dikkat etmeniz ve MİKSER'in monte edildiği boğaz kısmındaki conta ve diğer kısımlardan hava almaması önemlidir

#5 Yetkin Akın

Yetkin Akın
  • Üye
  • 329 Mesaj
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 2000 1.6 SW
  • Doğum Yılı: 1977
  • Meslek: Teknik Bakım Onarım

Gönderim tarihi 11.03.2010 - 17:50

Döküman'ın anlattıkları doğru bire bir aynı ayarı yapabiliyorsanız ve REGÜLATÖR'de sağlam ise bunun dışında hangi LPG ciye gitseniz ve ayar yaptırsanız bir şey değişmeyecektir.

Karbüratör konusunda ise LPG sistemi karbüratörün kirli olmasından etkilenmez sadece MİKSER'e dikkat etmeniz ve MİKSER'in monte edildiği boğaz kısmındaki conta ve diğer kısımlardan hava almaması önemlidir



#6 Engin Ünal

Engin Ünal
  • Kulüp Üyesi
  • 1,166 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Kütahya
  • Araç: Tempra 1.6 SLX
  • Doğum Yılı: 1977
  • Meslek: polis

Gönderim tarihi 11.03.2010 - 19:37

Karbüratörlü aracınız çok yakıyorsa ve çekişi zayıf ise hava giriş hortumlarını kontrol edin.Hava hortumunu elinizle kapattığınızda motorun stop etmesi lazım.Stop etmiyorsa hava alıyordur bir yerden.Eğer hava almıyorsa yani stop ediyorsa , sistemin normal hava akışı gaz için fazla geliyor olabilir.Bunun için koli bantı veya konik bir harça yardımı ile hava kısıtlaması yapmak gerekir.Motora giren havayı kısıtladıktan sonra tekrar gaz ayarı yapılırsa hem daha az yakacaktır hemde motor çekişi artacaktır.

#7 Çağlar Bayur

Çağlar Bayur
  • Moderatör
  • 42,262 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 96 Mondeo 2.0 Glx
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Hasar Giderici

Gönderim tarihi 11.03.2010 - 20:02

Lpg de olsa, önce alt yapı sağlam olmalı, karbüratörlü araçlarda gaz kelebeği ve boğaz temizliği de önemlidir.
herşeyden önce GÜVENLİK bunu unutmadan araç sürelim

#8 Mustafa Tüfekçi

Mustafa Tüfekçi
  • Kulüp Üyesi
  • 14,163 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Kocaeli
  • Araç: focus
  • Doğum Yılı: 1989
  • Meslek: para sayma makinası

Gönderim tarihi 11.03.2010 - 20:14

Karbüratörlü aracınız çok yakıyorsa ve çekişi zayıf ise hava giriş hortumlarını kontrol edin.Hava hortumunu elinizle kapattığınızda motorun stop etmesi lazım.Stop etmiyorsa hava alıyordur bir yerden.Eğer hava almıyorsa yani stop ediyorsa , sistemin normal hava akışı gaz için fazla geliyor olabilir.Bunun için koli bantı veya konik bir harça yardımı ile hava kısıtlaması yapmak gerekir.Motora giren havayı kısıtladıktan sonra tekrar gaz ayarı yapılırsa hem daha az yakacaktır hemde motor çekişi artacaktır.

iyi bir ustam hava girişine bant çekmenin çok saçma olduğunu eğer araç yeteri kadar hava alamazsa açığı daha fazla lpg çekerek telafi ettiğini söylemiştii.

#9 Mehmet Akın

Mehmet Akın
  • Üye
  • 187 Mesaj
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 99 Ford Escort CLX
  • Meslek: Mhendis

Gönderim tarihi 12.03.2010 - 20:08

Bende lpg'nin benzinden daha az havaya ihtiyacı olduğunu ve bantlama işleminin karbüratör başka yerlerden hava alıyorsa yapıldığını biliyorum,bana mantıklı geliyo açıkcası, ayrıca ben dökümandaki gibi ayar yapamadım ;H vanası kapalıyken rölantiyi ayarlayın diyo ama H vanası kapalı iken gazdan ayağını çekince araba istop ediyo, ne yaparsam yapayım istop ediyo,illaki H vanasını biraz açmam gerekiyo, o zaman da dökümanı anlattığı şekilde yapmış olmuyorum

Bu mesaj Mehmet Ak?n tarafından düzenlendi: 12.03.2010 - 20:13


#10 Engin Ünal

Engin Ünal
  • Kulüp Üyesi
  • 1,166 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Kütahya
  • Araç: Tempra 1.6 SLX
  • Doğum Yılı: 1977
  • Meslek: polis

Gönderim tarihi 13.03.2010 - 14:07

Bende lpg'nin benzinden daha az havaya ihtiyacı olduğunu ve bantlama işleminin karbüratör başka yerlerden hava alıyorsa yapıldığını biliyorum,bana mantıklı geliyo açıkcası, ayrıca ben dökümandaki gibi ayar yapamadım ;H vanası kapalıyken rölantiyi ayarlayın diyo ama H vanası kapalı iken gazdan ayağını çekince araba istop ediyo, ne yaparsam yapayım istop ediyo,illaki H vanasını biraz açmam gerekiyo, o zaman da dökümanı anlattığı şekilde yapmış olmuyorum


Bu ayarı yaparken tek kişi yapamazsınız marşta sürekli oturan bir arkadaşınız daha olmalı.

iyi bir ustam hava girişine bant çekmenin çok saçma olduğunu eğer araç yeteri kadar hava alamazsa açığı daha fazla lpg çekerek telafi ettiğini söylemiştii.


Gaz işi yapanlarda bir ara biraz takılmıştım hep anlattığım şekilde gördüm.

#11 Talip İnal

Talip İnal
  • Üye
  • 173 Mesaj
  • Şehir: Antalya
  • Araç: Şirketin Sümbülü
  • Doğum Yılı: 1973
  • Meslek: Sigorta Teknik Personeli

Gönderim tarihi 13.03.2010 - 17:33

iyi bir ustam hava girişine bant çekmenin çok saçma olduğunu eğer araç yeteri kadar hava alamazsa açığı daha fazla lpg çekerek telafi ettiğini söylemiştii.


Kesinlikle katılıyorum. Eski aracım da karbüratörlü idi. Ayar için gittiğim usta eğer eline koli bantı veya bulaşık teli alıyorsa işi bıraktırıp kaçıyordum. Bu şekilde yapan ustalar çoğunlukla sözde usta, bazıları da işin kolayına kaçan ustadır.

O zamanlarda araştırıp öğrendiklerime göre, öncelikle yapılması gereken, aracın benzinle çalışmasının düzgünlüğü kontrol edilmeli, sorun varsa düzeltilmelidir. Karbüratörün, gaz kelebeğinin temizliği yaptırılmalı, karbüratör ayarlarının benzinle en uygun hale getirilmesi sağlamalı, ateşleme sistemi, hava filtresi ve bujiler kontrol edilmelidir. Sonra LPG sisteminin bileşenlerine bakılmalıdır. Lpg filtresinin değişimi, regulatör içindeki diyafram kontrolü, regulatör ile mikser araındaki bağlantı borusunun ve mikserin kontrolü yapılmalıdır. Bütün bunlardan sonra lpg sistemi ayarlanabilir ve düşük tüketim yakalanabilir.

Bu mesaj Talip ?nal tarafından düzenlendi: 13.03.2010 - 17:43


#12 Mehmet Akın

Mehmet Akın
  • Üye
  • 187 Mesaj
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 99 Ford Escort CLX
  • Meslek: Mhendis

Gönderim tarihi 13.03.2010 - 21:41

Bu ayarı yaparken tek kişi yapamazsınız marşta sürekli oturan bir arkadaşınız daha olmalı.



Gaz işi yapanlarda bir ara biraz takılmıştım hep anlattığım şekilde gördüm.


Ben tek başıma yapabiliyorum, devri sabit tutmak içinde gaz kelebeğine 1 TL sıkıştırıyorum :nazar:

#13 Mehmet Ezginler

Mehmet Ezginler
  • Üye
  • 539 Mesaj
  • Araç: 97 Escort CLX 1.8
  • Meslek: Ajans

Gönderim tarihi 13.03.2010 - 23:42

Karbüratörlü araçlaradaki LPG ayarı mutlaka ayar test makinesine baglanarak yapılmalıdır ve egzosdan çıkan karbonmonoksit gazı ölçülerek ayar yapılır ve çok önemli LPG de hava filtresinin temiz olması önemli eger çok tozlanma olursa havayı az alarak gazı çok emer ve yakıt böylece artar LPG çok hassas yakıttır havanın ısısından çok çabuk etkilenir yani memsime göre bakarsak 4 mevsim LPG ayarı yaptırmamız ŞART.
Sevgi,saygı herşeyin temelidir.

#14 Zafer Ofli

Zafer Ofli
  • Üye
  • 1,012 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 05mondeo2.0 ghiax AT
  • Doğum Yılı: 1974
  • Meslek: Makina Muhendisi

Gönderim tarihi 13.03.2010 - 23:51

Kesinlikle karbüratörün sağlamlığı önemli ama benim önceki aracım reno 9 da karbüratör ölmüştü hatta araba benzinde çalışmıyordu o kadar diyeyim ama senelerce bantlı şekilde kullandım aracı. Karbüratörü ne kadar temizletsenizde artık fayda etmiyor belli bir yaştan sonra. Tabii bunda babamın üşenip arabayı hiç benzinde çalıştırmaması en büyük etken ( madem benzinle çalıştıracaktım niye arabaya gaz taktırdım o zaman diyordu) ama herşeye rağmen en soğuk havalarda dahi hiç çalışmam demiyordu

#15 Çağlar Aymelek

Çağlar Aymelek
  • Üye
  • 1,861 Mesaj
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 2005 C-Max Trend+LPG
  • Doğum Yılı: 1987
  • Meslek: Makina Mühendisi

Gönderim tarihi 14.03.2010 - 00:24

Karbüratörlü araçlaradaki LPG ayarı mutlaka ayar test makinesine baglanarak yapılmalıdır ve egzosdan çıkan karbonmonoksit gazı ölçülerek ayar yapılır ve çok önemli LPG de hava filtresinin temiz olması önemli eger çok tozlanma olursa havayı az alarak gazı çok emer ve yakıt böylece artar LPG çok hassas yakıttır havanın ısısından çok çabuk etkilenir yani memsime göre bakarsak 4 mevsim LPG ayarı yaptırmamız ŞART.

eski aracımızda (1990 opel kadett) makina ile yapılan ayarlarda aracın performansı çok kötü hale geliyordu.makina ile ayar yapıldıktan sonra bizim istediğimiz hale gelene kadar makinadan bağımsız şekilde ayar yaptırdık hep.karşıyaka mezarlığının ordaki dik yokuşu benzinli halde 3. vitesle çıkabiliyorduk.lpg ayarınıda makina ile ilk ayar yapıldıktan sonra bu hale gelene kadar değiştirdiyorduk.

#16 Mehmet Akın

Mehmet Akın
  • Üye
  • 187 Mesaj
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 99 Ford Escort CLX
  • Meslek: Mhendis

Gönderim tarihi 14.03.2010 - 10:23

eski aracımızda (1990 opel kadett) makina ile yapılan ayarlarda aracın performansı çok kötü hale geliyordu.makina ile ayar yapıldıktan sonra bizim istediğimiz hale gelene kadar makinadan bağımsız şekilde ayar yaptırdık hep.karşıyaka mezarlığının ordaki dik yokuşu benzinli halde 3. vitesle çıkabiliyorduk.lpg ayarınıda makina ile ilk ayar yapıldıktan sonra bu hale gelene kadar değiştirdiyorduk.


kesinlikle sana katılıyorum,bende yakıtımdan gayet memnunken bilgisayarlı gaz ayarının daha iyi olacağını düşünerek gttim yaptırdım fakat tamda dediğin gibi oldu, araç çekişten düştü ve yakıt arttı, bu yüzden elle ayara devam diyorum. Bu arada sen bilgisayarlı ayarı nerede yaptırıyordun?

#17 Mehmet Ezginler

Mehmet Ezginler
  • Üye
  • 539 Mesaj
  • Araç: 97 Escort CLX 1.8
  • Meslek: Ajans

Gönderim tarihi 14.03.2010 - 14:34

kesinlikle sana katılıyorum,bende yakıtımdan gayet memnunken bilgisayarlı gaz ayarının daha iyi olacağını düşünerek gttim yaptırdım fakat tamda dediğin gibi oldu, araç çekişten düştü ve yakıt arttı, bu yüzden elle ayara devam diyorum. Bu arada sen bilgisayarlı ayarı nerede yaptırıyordun?



Bu konuya dikkat çekelim her usta usta olsaydı piyasa ustadan geçilmezdi.?ehil bir usta gaz ayarını makineye baglayarak süper sonuç çıkartır ama işin ustası olması şart işi bilmesi şart sizin gittiginiz ustayı siz bilirsiniz fakat her önüne gelene aracınızı kurcalatmayın önce çevreden araştırın sizi iyi ustaya yönlendirirler eger gazın ayarını açar havanın ayarını kısarsa haliyle yakıt artışı olacaktır.havayı az aln sistem gazı fazla alarak çalışmaya devam edecektir, işin ustasını bulun gaz ayarını mutlaka makineye baglatarak yaptırın.

eski aracımızda (1990 opel kadett) makina ile yapılan ayarlarda aracın performansı çok kötü hale geliyordu.makina ile ayar yapıldıktan sonra bizim istediğimiz hale gelene kadar makinadan bağımsız şekilde ayar yaptırdık hep.karşıyaka mezarlığının ordaki dik yokuşu benzinli halde 3. vitesle çıkabiliyorduk.lpg ayarınıda makina ile ilk ayar yapıldıktan sonra bu hale gelene kadar değiştirdiyorduk.



Degerli kardeşim işin sırrı EHİL USTADA yani işi bilmesi gerekli iyi bir usta bul sonucu gör.gaz ayarının karışım degerleri vardır eger senin ustan bunları bilmiyorsa yeni ehil bir usta bulmalısın.
Sevgi,saygı herşeyin temelidir.

#18 Çağlar Aymelek

Çağlar Aymelek
  • Üye
  • 1,861 Mesaj
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 2005 C-Max Trend+LPG
  • Doğum Yılı: 1987
  • Meslek: Makina Mühendisi

Gönderim tarihi 14.03.2010 - 19:22

araçta brc marka sistem vardı (araç karbüratörlü).brc yetkili servis dahil bir çok yerde makinaya bağlatarak ayar yaptırdım hiç birindede istediğimiz performansı vermedi.ya yakıt çok artıyordu (benzinli halinden bile fazla) yada araba hiç gitmiyordu.her motor için bu değerler sabit olmayabilir.bu nedenler makinanın ayarları her araçta iyi performans vermeyebilir (bu sadece aklıma gelen bişey.doğru olurmu bilmiyorum)

Bu mesaj a?lar Aymelek tarafından düzenlendi: 14.03.2010 - 19:23


#19 Serdar KILIÇ

Serdar KILIÇ
  • Üye
  • 7 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Trabzon
  • Araç: 98 Escort
  • Doğum Yılı: 1974
  • Meslek: xxx

Gönderim tarihi 12.03.2013 - 10:46

Konu burada detaylıca anlatılmış...
http://www.lpggazaya...-nasil-yapilir/




0 Kullanıcı bu konuyu okuyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli üye