• Duyurular

    • Mehmet Ozyurek

      Forumumuz Büyüyor, Değişiyor, Gelişiyor ...   09-01-2017

      Değerli Üyelerimiz,
      Forumumuz 2000’yılında “Yahoo Grup” olarak kurulmuş, daha sonra “focusum.com” olarak forum platformuna giriş yapmış, hızla büyüyerek tüm “Ford” marka araçları kapsar hale geldiği için 2005 yılında “da fordclubtr.com” ismiyle bu günlere kadar başarı ile gelmiştir.

      Forumumuzun bugünlere gelmesinde en büyük etken tabiki siz değerli üyelerimizin varlığı, katkısı ve devamlılığıdır.  
      Bugün ise genişlemesi kaçınılmaz olmuş, ve artık gerek bilgi içeriği, gerek üye talepleri, gerek küreselleşmenin olduğu bir ortamda boyutumuz tek bir markaya olan bağlılığı aşmış bulunmaktadır. Bu sebeple, bu duyuru ile bugün itibariyle forumumuzu tüm markalara açtığımızı sizlerle paylaşmak istedim.

      Yeni hedefimiz, tüm otomobil markalarının eşit şart ve haklarla forumda yer almasıdır. Bu sebeple sizlerden ve yeni üyelerimizden en büyük beklentimiz bütün otomobil üreticisi markalara ve kullanıcılarına karşı saygı ile yaklaşmanız ve bireylerin tercihlerine saygı duymanızdır.

      Bu büyümeyle birlikte yönetim yapısında da değişikler yapılmıştır. Yönetici sayısı artırılmış, İçerik ve Bölüm Sorumlusu sistemine geçilmiş ve daha işlevsel daha hızlı kontrol imkanı sağlanmak hedeflenmiştir. Forum altyapısı yenilenerek bu değişimlere ve gelişmelere cevap verebilir duruma getirilmiştir.

      Hedefimiz yine en iyi olarak büyümeye devam etmektir. Bu konuda bizler elimizden geleni yapacağız ancak sizlerle başaracağız.

      Yeni yapının hepimiz için hayırlı olmasını diliyorum.
Selçuk Keleş

Ampul Seçimi Ve Farların Güçlendirilmesi

Bu konuda 253 ileti var

Gece görüşüne ve farların aydınlatma performansına etki eden bir çok kriter vardır. Sadece ampulleri değiştirmeniz tek başına yeterli olmaz, bu kriterleri doğru anlayıp gerekenleri uygulamanız sonucunda daha iyi aydınlatma performansı elde edebilirsiniz.

1 - Sürücünün yaşı ve göz sağlığı : Sürücünün yaşı arttıkça görmek için duyduğu ışık ihtiyacı da artmaktadır. 10 yıl yaşlanan bir insanın gözleri %25 daha fazla ışığa ihtiyaç duyar. Yaşınızı küçülttürerek bu sorunu çözemeyeceğimiz için bunu geçiyoruz. smile.png

2 - Hava ve çevre şartları : Yağmur ve sisli hava koşulları far ışığının düzgün yayılmasını engellemekte ve su taneciklerinin ışığı kırıp sürücüye geri yansımasına neden olmaktadır. Kötü hava koşullarına uygun ideal bir aydınlatma metodu halen bulunamamıştır. Araştırmalar, ıslak bir yol yüzeyinin ışığın %85'ini yuttuğunu göstermiştir.

3 - Far seviyesi : Farlarınız, ampulleriniz ve gözlerinizin durumu iyi olsa bile farınızın seviyesi yanlışsa aydınlatmanız ve gece görüşünüz kötü olur. Yol şartlarından dolayı titremeya maruz kalan farların ayarı sonradan kolayca bozulabilir. Bu nedenle düzenli olarak farlarınızı ayar cihazıyla ayarlatmanız gerekmektedir. Kendiniz de burda anlatıldığı şekilde kolayca ayarlayabilirsiniz.

4 - Far camı ve reflektörü : Farlar kullanıldıkça kararma-islenme-tozlanma nedeniyle zaman içinde optik performanslarını yitirmeye başlarlar. Yüksek watt'lı ampullerin kullanılması, farın havalandırma deliklerinin tıkanması, arka kapağın gevşemesi/düşmesi gibi nedenlerden dolayı, mercekli farlarda lensin ve içte kalan projektörün islenmesi, şeffaf free form farlarda reflektörde kararmaların oluşması mümkündür. Bu durumdaki bir farı temizlemenin en iyi yolu farı açarak aşındırıcı maddeler kullanmadan yumuşak bir bezle yansıtıcı alanı temizlemektir. Far reflektörleri temizlenemeyecek kadar kararmış ya da dökülmüşse farın yenilenmesi gerekir.

5 - Farın optik kalitesi : Orjinal farlar özel yazılımlarla güçlü bilgisayarlar tarafından tasarlanmakta, ısı, titreşim ve dayanıklılık gibi çeşitli kalite testlerine tabi tutulmaktadır. Bu farlar Avrupa standartlarının (ECE R48) getirdiği kalite standartlarına sahiptirler.
Bir farın optik tasarımı aydınlatma performansını doğrudan etkilemektedir. Zaman içerisinde farların yapıları geliştirilmiş, buna bağlı olarak optik kaliteleri de artmıştır. Günümüzde en modern ve en gelişmiş halojen optik tasarım H7 farlarda uygulanabilmektedir.
Daha çok modifiye amaçlı üretilen yan sanayi farlar bu standartlara sahip değilse orjinal farın optik performansına ve kalitesine erişemeyebilir. Örneğin, bazı üreticilerin daha ucuz olan H4 kısa/uzun reflektörü kullanması zaten gücü düşük olan H4 ampulün de etkisiyle aydınlatma performansını da düşürür.

6 - Ampuller : Orjinal farlar Avrupa standartlarına (ECE R48) göre üretildiğinden buna en iyi uyumu yine Avrupa standartlarına (ECE R37) uygun ampuller sağlayabilmektedir. En uygun ışık gücü, üretilen ısı, harcanan güç, renk ısısı, tel pozisyonu ve açısı gibi kriterler sadece ECE R37 standardında üretilen ampuller ile sağlanabilmektedir.

6a - Yüksek watt'lı ampuller : Far reflektörü, camı ve elektrik tesisatı 55W güç tüketen ECE R37 standardında halojen ampuller için tasarlanmıştır. Yüksek watt'lı (100W vb.) ampuller daha fazla akım çekerek daha fazla ışık üretirken daha fazla ısı da üretirler. Bu ısı yüzünden far camı veya reflektörü zarar görebilir. Normalden daha kalın olan filamanın geometrisi de farla uyuşmayacağından ışık dağılımında düzensizlik oluşturacaktır. Bu nedenlerden dolayı bu tip ampulleri kullanmanız önerilmemektedir.

6b - Beyaz ışık veren ampuller : Daha çok tuning sektörü için üretilen ve xenon görüntüsünü amaçlayan bu ampuller, mavi camı ile daha fazla renk ısısına (4300K-5000K vb.) sahip, beyaza yakın ışık üretmektedirler. Mavi ışık düşük dalgaboyuna sahip olduğundan cisimler tarafından kolay soğurulamaz ve kırıldığında daha çok saçılır. Bazı markaların ECE R37'ye uygun ampulleri olsa bile yağmurda ve siste mavi camlı ampuller aydınlatma etkisini iyice kaybettiğinden bu tip ampulleri kullanmanız önerilmemektedir.

6c - Yüksek performans ampulleri : Günümüzde ECE R37 standardına uygun olan ve standart ampulden %100'e kadar fazla ışık verebilen ampuller üretilebilmektedir. Bu ampulün gücünden tam olarak yararlanmak için far optiğinin de iyi tasarlanmış olması (tercihen H7) ve ışık miktarındaki artışı yolun her noktasına eşit oranda yansıtması gereklidir. Bu ampuller gelişmiş kimyasal karışımından dolayı daha hassastır ve bazı ampullerin ömrü oldukça kısa olabilmektedir.

7 - Hangi marka ? Hangi seri ?
Otomobil üreticilerinin orjinal ekipman olarak kullandığı, ECE R37'ye uygun, boyasız ampul markalarını tercih etmeniz önerilmektedir. Aşağıdaki seçeneklerden beklentinize uygun olan kategoriyi seçip, Ampul ve far testleri ve Halojen bölümündeki konuları da inceleyerek ürün seçimini yapabilirsiniz.

Aşağıda seçeneklerde listelenen ampul isimleri alfabetik sırayla verilmiştir.
 

Uzun ömür istiyorum, performans ve beyazlık önemsiz diyorsanız : Uzun ömür kategorisindeki ampuller uygundur.

  • Bosch Long Life Daytime
  • GE Extra Life
  • Osram Ultra Life
  • Philips Eco Vision

Uzun ömür + ortalama performans istiyorum, beyazlık önemsiz diyorsanız : Standart veya +%30 kategorisindeki ampuller uygundur.

  • Bosch Pure Light
  • Osram Standard
  • Philips Vision

Performans + ortalama ömür istiyorum, beyazlık önemsiz diyorsanız : +%60 kategorisindeki ampuller uygundur.

  • Bosch Plus 60, Xenon Silver
  • GE Megalight Plus 50
  • Osram Silverstar
  • Philips Vision Plus

Performans istiyorum, ömür ve beyazlık önemsiz diyorsanız : +%90 ve üstü kategorilerdeki ampuller uygundur.

  • Bosch Plus 90
  • GE Megalight Ultra +90, Ultra +120
  • Osram Nightbreaker Plus, Nightbreaker Unlimited
  • Philips X-treme Vision

Beyaz ışık istiyorum, performans ve ömür önemsiz diyorsanız : Mavi camlı ampuller uygundur.

  • Bosch Xenon Blue
  • GE Sportlight Ultra 4200K
  • Osram Cool Blue Intense
  • Philips White Vision

Performans + uzun ömür + beyazlık istiyorum diyorsanız : Halojen ampullerde bu üçünü de aynı üründe şimdiye kadar duyup, görmediğimizden eğer siz bulursanız lütfen bizimle paylaşınız. smile.png

30 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok önemli ve gerekli bilgiler. Sade ve etkili anlatım.

Teşekkürler...

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne güzel konuymuş.. Ne alsamki diyenlerin bakması gereken, güzel bir yazı..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hazır kış da yaklaşıyorken değil mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Elinize sağlık Üstat Selçuk. Benimde far modun sonu sanki bir Osram Nightbreaker veya Philips X-treme Power ile taçlanacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Elinize sağlık Üstat Selçuk. Benimde far modun sonu sanki bir Osram Nightbreaker veya Philips X-treme Power ile taçlanacak.

Evet gidişat o yönde görünüyor, xenondan hevesini al hele :flowers:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

farlara allseason takacam :rofl: dezavantajı nedir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
farlara allseason takacam :rofl: dezavantajı nedir?

Takmamalısın bence. Performans alamazsın..

Sadece kötü hava ampulü o...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Markalar yazmıyordu, iyi olmuş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Takmamalısın bence. Performans alamazsın..

Sadece kötü hava ampulü o...

+30 daha fazla aydınlatma diyordu paketinde sanki. sislerdekinni teki niyazi oldu düz ampul takmıştım allseason ışık şiddeti daha yüksek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
farlara allseason takacam :shok: dezavantajı nedir?

Zor bulunuyor, denemeli fotoğraf çekmeli. Yağmurda bir harika diyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tekzende vardı bitti. isterseniz sipariş ederiz dediler. Dedim siz siparişi edin ben sonra uğrarım :shok:

Sis farındakiler güzel aydınlatıyor h1. ben sarı renk için aldım o ayrı ama gerçekten sisleri açınca aydınlatma 2. kısa açmış gibi oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

97 Escort uma, 99 da Osram ampül takmıştım, o zamanlar çakma xenon vs. yoktu , sadece aydınlatması inanılmaz farklı olmuştu, modelini hatırlamıyorum :shok: ama toptan yedek parçaya bir daha o modeli gelmedi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Markalar yazmıyordu, iyi olmuş.

Dikkatli moderatör :shok:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok güzel yazı, bravo. :shok:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
97 Escort uma, 99 da Osram ampül takmıştım, o zamanlar çakma xenon vs. yoktu , sadece aydınlatması inanılmaz farklı olmuştu, modelini hatırlamıyorum :p ama toptan yedek parçaya bir daha o modeli gelmedi.

bilux olabilir mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yedek parçayı hiç görmezdim ki :D , kutusunu ismini bilmem :s

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Herkesin emeğine paylaşımına teşekkürler... Yararlı bir paylaşımmış (6 ay sonra gördüm ama olsun).. Bende kızımın mavi gözlerinden şikayetçiydim, güzel oldu =))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Herkesin emeğine paylaşımına teşekkürler... Yararlı bir paylaşımmış (6 ay sonra gördüm ama olsun).. Bende kızımın mavi gözlerinden şikayetçiydim, güzel oldu =))

aynı hisleri yazmak istedim geçte olsa güzel paylaşım için teşekkür ederim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mükemmel bir yazı olmuş. Kaliteli bir otomobil dergisinde yayınlanmalı bence bu karşılaştırma ve bilgiler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Özellikle benim için çok gerekli bir zamanda gördüm bu bilgiyi, tam farları yenilemişken :nazar:

İyiki üye olmuş bu clup'a.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Farları makyajlı kasanınkiyle değiştirdikten sonra uzunlara PHILIPS Blue Vision Xenon Effect H1 tipi 12V 55W ampul seti aldım. Set dediğim 2 adet normal ampul ve 2 adet park ampulu. Çorlu'da yeni sanayide bir parçacıdan 30 TL karşılığında aldım. Tabi o zamana kadar FCT ye üye olmadığım için bazı incelikleri bilmediğimden. :D Satıcının söylediğine göre ampuller beyazımsı ışık veriyor-muş, -muş diyorum çünkü hala göremedim ben o beyaz ışığı. Ampulleri farlara taktığım ilk gecesi ben binbir hevesle farları yakıyorum, kısalarda sorun yok, uzunları açtığım anda tam bir fiyasko. Bildiğimiz sarı bir ışık ve tamamen önümüzü yani kaputun biraz ilerisini görüyorum sadece, kısaları açıyorum daha uzağı görüyorum, aslında göstermesi gereken yeri gösteriyor kısalar. Neyse farlar ayarsız oldu herhalde diyorum. Sabah erkenden farları ayarlatmaya gidiyorum, ustanın dediği '' abi senin uzun farlarda problem var, yani ampullerin bozuk '' . Kaptığım gibi ampulleri doğru aldığım yere. Oradan verilen cevap '' Kutuyu açmışsınız, açmasaydınız değiştirirdik '' Kardeşim kutuyu açmadan nasıl takacağız araca bunları falan, ama nafile. Elimde fişi de olmadığı için, arkama baka baka döndüm. Ama PHILIPS Blue Vision Xenon Effect tam bir felaket. Ya da benim şansıma öyle çıktı. Ama bu da bana ders oldu. Bir daha güvenilir olmadığı sürece hiçbir yerden bu tarz şeyler almam, hele de fişsiz asla. Aklınızda bulunsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben orjinal farlardaki gibi sarı renk yanan XENON takmak istiyorum.

Kelvin olarak bu 4300K ile bu rengi alabilirmiyim. Sis farlarım çok zayıf onlara takmak istiyorum, bildiğimiz far ampülü renginde yansın istiyorum...

4300K kullananlar yardımcı olursa sevinirim. 4300k'nın rengi sarı mı? Yoksa beyaz mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ben orjinal farlardaki gibi sarı renk yanan XENON takmak istiyorum.

Kelvin olarak bu 4300K ile bu rengi alabilirmiyim. Sis farlarım çok zayıf onlara takmak istiyorum, bildiğimiz far ampülü renginde yansın istiyorum...

4300K kullananlar yardımcı olursa sevinirim. 4300k'nın rengi sarı mı? Yoksa beyaz mı?

4300'ün rengi tam ideal bir renk. Ne beyazdır nede çok sarı. Gün ışığı renginde.

dscn1626ji9.jpg

s2koutput6hx.jpg

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş