İçeriğe atla


     

Fotoğraf

Focus 1 De Hararet


  • Please log in to reply
34 cevap var

#1 Fatih Kemal Sapmaz

Fatih Kemal Sapmaz
  • Üye
  • 45 Mesaj
  • Şehir: Konya
  • Araç: 2006 focus ghia
  • Meslek: kamu

Gönderim tarihi 21.11.2010 - 02:29

öncelikle herkesin geçmiş bayramını kutluyorum
yaklaşık bir saat önce yoldan geldim ve beni korkutan bişey oldu (belkide bilmediğimdendir)
hararet göstergesi ilk çalışırken sıfır yani en solda sonra git gide ortalara geliyor ve sabit kalıyor fakat gece gelirken farkettimde bir anda kırmızıya dayandı
beş saniye sonra falan tekrar orta seviyelere geldi...
daha sonra yokuş aşağı inerken gazdan ayağımı çektim 5. viteste tekrar kırmızıya gitti geldi..
acaba bu normal bişey mi bugüne kadar hiç bakmadım hararete, arabamın bakımına güvendiğim için ayrıca yola çıkmadan baktırmıştım da ..
yardım eder misiniz beni bilgilendirir misiniz bu konu da şimdiden teşekkür ederim ...

     

#2 Sami Aktaş

Sami Aktaş
  • Kulüp Üyesi
  • 1,737 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Balıkesir
  • Araç: CLK200
  • Doğum Yılı: 1978
  • Meslek: Fen ve Teknoloji

Gönderim tarihi 21.11.2010 - 02:36

Elektriksel bir sorun gibi ama siz yine de arabanın su seviyesine bir bakın...Su biterse motor da biter...

Ford Escort (Kırmızı) < Ford Escort (Gri) < Ford Focus (Gri) < Mercedes CLK200 (Siyah) < Toyota Verso (Beyaz) < Fiat Linea (Bordo) < Mercedes CLK200 (Siyah)


#3 Ahmet Özay

Ahmet Özay
  • Üye
  • 121 Mesaj
  • Araç: 2008 Connect GLX
  • Meslek: Bilgisayar Uzman?

Gönderim tarihi 21.11.2010 - 03:38

Termostat bozulmuş olabilir.Zamanında açılmıyor ve çok ısınınca açılıyor olabilir.

#4 Ayhan Onaran

Ayhan Onaran
  • Kulüp Üyesi
  • 16,486 Mesaj
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 07 Focus Ghia
  • Doğum Yılı: 1978
  • Meslek: Bilgisayar+Emlak

Gönderim tarihi 21.11.2010 - 08:54

Bence yakın zamanda motor suyunuz değişmişse hava yapmış olma ihtimali var...

''Bir eski dost,iki yeni dosttan iyidir'' , ''Kartal sinek yakalamaz'' , ''Tek parmaktan yumruk olmaz''


#5 Mehmet Özyürek

Mehmet Özyürek
  • Yönetici
  • 44,940 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Nevşehir
  • Araç: 06 Tdci Ghia Jatco
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Sigorta Acentesi

Gönderim tarihi 21.11.2010 - 11:00

Normal şartlarda oluşan hararet 5 saniyede çıkıp 5 saniyede düşmez...
Bu bildiğimiz, üst kapakta hava birikmesi sorunu...
Genleşme kabı kapağını orjinal olarak alın ve değiştirin. İyi bir usta da sistemin havasını alsın..
Sevgili arkadaşlarım. Özel mesaj ile çok fazla teknik soru almaktayım. Bu durumdan şahsım olarak hiç bir şikayetim olmamasına rağmen forum adına ciddi rahatsızlık duymaktayım. Çünkü: Sorunlar foruma yazılmalıdır, Herkes özel mesajla çözüm arasaydı, bu forum olmaz, soru soracak kimse de bulunamazdı. Özel mesaj ile teknik soru sorarak foruma zarar veriyorsunuz, Sorunları foruma yazın lütfen.

#6 Fatih Kemal Sapmaz

Fatih Kemal Sapmaz
  • Üye
  • 45 Mesaj
  • Şehir: Konya
  • Araç: 2006 focus ghia
  • Meslek: kamu

Gönderim tarihi 21.11.2010 - 12:12

Normal şartlarda oluşan hararet 5 saniyede çıkıp 5 saniyede düşmez...
Bu bildiğimiz, üst kapakta hava birikmesi sorunu...
Genleşme kabı kapağını orjinal olarak alın ve değiştirin. İyi bir usta da sistemin havasını alsın..



bakımı yeni yaptırdım sayılır su seviyesi normal düşme yok mehmet bey ama hava olması ihtimali yüksek

#7 Ufuk Kılınçarslan

Ufuk Kılınçarslan
  • Üye
  • 268 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: İX35
  • Doğum Yılı: 1979
  • Meslek: Basin Mensubu

Gönderim tarihi 21.11.2010 - 18:09

Aynı sorun benim de başıma geldi 2 hafta önce İzmire giderken uzun yolda birden ibre kırmızıya çıkınca aklım başımdan gitti.Tam sağa çekip duracaktım baktım ibre tekrar normal seviyesine döndü.ben de aracı fazla sıkıştırmadan yoluma devam ettim daha sonra birkaç defa daha aynı sorun oldu baktım hemen normale dönüyor hararet sıkıntısı olmadığını anladım.Ben de yola çıkmadan önce aracımın suyunu yeniletmiştim herhalde benim aracımdada aynı sorun var.Benim sizlere bir sorum olacak bu havasını aldırma işini hemen yaptımalımıyım.1-2 hafta sonra yaptırsam sıkıntı olurmu,birde bu hava alma işi ustadan mı kaynaklanıyor,Yani bana korkulu anlar yaşattığı için azarlamalımıyım,yada hiç uğraşmadan ustayımı değiştirmeliyim.

#8 Ayhan Onaran

Ayhan Onaran
  • Kulüp Üyesi
  • 16,486 Mesaj
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 07 Focus Ghia
  • Doğum Yılı: 1978
  • Meslek: Bilgisayar+Emlak

Gönderim tarihi 21.11.2010 - 18:48

Ufuk bey ustanızı değiştirseniz iyi olur...Daha çok yalancı hararet denilen bu olayı da kısa sürede hallederseniz sizin için iyi olur.Yoksa gerçekten hararet yaptığı anlarda umursamaz davranıp başınıza iş açabilirsiniz.

''Bir eski dost,iki yeni dosttan iyidir'' , ''Kartal sinek yakalamaz'' , ''Tek parmaktan yumruk olmaz''


#9 Hüseyin Murat Arslan

Hüseyin Murat Arslan
  • Üye
  • 16 Mesaj
  • Şehir: Antalya
  • Araç: 2002 Focus 1.6
  • Meslek: Bankac?

Gönderim tarihi 21.11.2010 - 19:07

Aynı sorun 1 yıl önce bende de vardı,ne yaptırdıysam sonuç değişmedi,aracın beynini güncellediler olay çözüldü.

#10 Evren İskent

Evren İskent
  • Kulüp Üyesi
  • 6,118 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 11'Fiat Evo MJ
  • Doğum Yılı: 1978
  • Meslek: Sigorta Satış Yönetim

Gönderim tarihi 21.11.2010 - 19:13

İlk akla gelen soğutma suyu ve fandır. Fanın devreye girip girmediğini veya geç mi girdiğini kendiniz dinleyerek anlayabilirsiniz. Genelde hararet göstergesi orta bölüme geldiğinde devreye girer ve ibrenin hep orda kalmasını sağlar. Fandan kaynaklı sorunlarda araç yol alırken ön ızgaradan giren soğuk hava harareti düşürebilir ancak aracı biraz zorladığınızda ibrenin yine kırmızı bölgeye yaklaştığını görürsünüz. Sıkışık trafik veya uzun bir rampada bu kadar şanslı olamayabilirsiniz. Ustanıza aracı götürürken ibreyi dikkatli takip etmenizde yarar var. Yüksek hararetle devirli araç kullanmak motorunuza zarar verir. Tehlikeli bir durumda kaskonuzda asist teminatınız varsa çekici hizmetinden yararlanırsınız.

Saygılarımla.

2011 Fiat Punto Evo 1.3 Mjet Dynamic+Skydom+Asistkit
2006 Peugeot 206 Feline 1.4 Bva

Ford Geçmişi: 2004 Mondeo 2.0 GhiaX, 2000 Ford Mondeo Ghia


#11 Ersin Temel

Ersin Temel
  • Üye
  • 5 Mesaj
  • Araç: 07 Fiasta 1.4
  • Meslek: serbest

Gönderim tarihi 21.11.2010 - 19:58

arkadaşlar hepinizin kurban bayramını kutluyorum. Ben aranıza yeni katıldım ve sizide yeni tanıdım .Bundan 1 hafta önce sebebide benim 2007 model 1.4 dizel fiasta aracım sayesinde foruma katılmaya karar verdim.
1 Haftadır şunu ögrendim forumda fiasta ile yazan bütün sorunları yaşadım (sadece marş kesilmedi) onun dışında hepsi
neyse kısa kesicem bu formu kuran,yapan, yöneten kişilere çok çok teşekkür ederim allah razı olsun sizden (ama ben sizi geç tanıdım)
Asıl sıkıntım ve çok üzüldüğüm nokta 17 senedir arac kullanıyorum bir sürü aracım oldu, ilk defa ford sahibi oldum . Focus 1 deki hararet sıkıntısının aynısı fiastamda oldu Bilecek tünelinde hararet bir anda 120 cıkdı ve o anda gördüm gazdan ayagımı cektim tünelde duramadım ve on ibre düşdü devam etdim uygun bir yere cekdim aracı, gece saat 02.00 çok şiddetli yağış altında aracı kontrol ederken anladımki araçda su yokdu gece vakdi dagda yagmur suyunu biriktirerek aracın suyunu koyup klimayıda acıp (klima fanı direk acıyor) istanbul yoluna devam etdim sag salim geldim. İstanbulla aracı bir kac kişiyi gösterdikden sonra ümraniye sanayisinde kararı verdik arac conta yakmış oldugunu tespit etdik aracı yapdırdım, yola devam etdim bayramın 3 günü akşamı bir yokuşda kaldım arac stop etdi halada orda duruyor forumdan bir kac firmanın telini aldım pazartesi görüşecegim ve duruma göre karar verecegim araca yeni motor yaptırmam gerekecek heralde
benim ögrenmek istegim fiastalar bu kadar kolay su kacagı yapabilirmi , bir conta yakmakla tüm alt ve üst silindir kapakları dönermi ayrıca ist.anadolu yakasında dizel fiasta moturundan anlayan forumda tecrübesi olan tamirci önericek arkadaşlar varmı bana telefon numaralarını vere bilirmi çok çok teşekkür ederim
ersin temel

#12 Mehmet Özyürek

Mehmet Özyürek
  • Yönetici
  • 44,940 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Nevşehir
  • Araç: 06 Tdci Ghia Jatco
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Sigorta Acentesi

Gönderim tarihi 21.11.2010 - 21:11

benim ögrenmek istegim fiastalar bu kadar kolay su kacagı yapabilirmi , bir conta yakmakla tüm alt ve üst silindir kapakları dönermi ayrıca ist.anadolu yakasında dizel fiasta moturundan anlayan forumda tecrübesi olan tamirci önericek arkadaşlar varmı bana telefon numaralarını vere bilirmi çok çok teşekkür ederim
ersin temel

Anadolu yakasında Herford.. http://www.herford.com.tr
Sevgili arkadaşlarım. Özel mesaj ile çok fazla teknik soru almaktayım. Bu durumdan şahsım olarak hiç bir şikayetim olmamasına rağmen forum adına ciddi rahatsızlık duymaktayım. Çünkü: Sorunlar foruma yazılmalıdır, Herkes özel mesajla çözüm arasaydı, bu forum olmaz, soru soracak kimse de bulunamazdı. Özel mesaj ile teknik soru sorarak foruma zarar veriyorsunuz, Sorunları foruma yazın lütfen.

#13 Mehmet Yalas

Mehmet Yalas
  • Üye
  • 29 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Kırıkkale
  • Araç: 2004 Focus 1.6i Ghia
  • Doğum Yılı: 1983
  • Meslek: Memur

Gönderim tarihi 21.11.2010 - 21:30

herkese hayırlı akşamlar
bende de 2000 focus var hararet sorunu benim araçta da oluyor ama gazda giderken ve rampa tırmanırken benzinde çalışırken hiçbir sorun yok birde aniden yükselip ayağımı gazdan çekince aniden iniyor acaba gazın bağlanmasında hata mı var?

#14 Ersin Temel

Ersin Temel
  • Üye
  • 5 Mesaj
  • Araç: 07 Fiasta 1.4
  • Meslek: serbest

Gönderim tarihi 21.11.2010 - 23:54

Anadolu yakasında Herford.. http://www.herford.com.tr



Mehmet bey teşekkür ederim dün akşam forumdan bilgileri aldım yarın arıyıp konuşacagım

#15 Burak Çamak

Burak Çamak
  • Üye
  • 59 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: Arıyor
  • Doğum Yılı: 1976
  • Meslek: BT - Danışman

Gönderim tarihi 22.11.2010 - 09:43

Fatih Bey sizin sorununuz benimkiyle aynı; antifiriz değiştikten sonra havasının iyi alınamamasından kaynaklanıyor; ustaya 2 kere daha götürdüm havasını aldılar ama sorun yine devam ediyor.
Ben de hararet kırmızıya dayanınca durup genleşme kabının kapağını aralayarak havasını aldım o da fayda etmedi. En son 2 gün önce yine götürdüm ustaya termostatı söküp bişeyler yaptırdı, fazla deneyemedim ama şimdilik sıkıntı yok. Eğer çözülürse sizinle paylaşırım.

#16 Mehmet Özyürek

Mehmet Özyürek
  • Yönetici
  • 44,940 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Nevşehir
  • Araç: 06 Tdci Ghia Jatco
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Sigorta Acentesi

Gönderim tarihi 22.11.2010 - 10:29

Ben de hararet kırmızıya dayanınca durup genleşme kabının kapağını aralayarak havasını aldım o da fayda etmedi. En son 2 gün önce yine götürdüm ustaya termostatı söküp bişeyler yaptırdı, fazla deneyemedim ama şimdilik sıkıntı yok. Eğer çözülürse sizinle paylaşırım.

Termostata delik açmıştır... Sorun ile pek alakası yoktur yaptığının...
Sevgili arkadaşlarım. Özel mesaj ile çok fazla teknik soru almaktayım. Bu durumdan şahsım olarak hiç bir şikayetim olmamasına rağmen forum adına ciddi rahatsızlık duymaktayım. Çünkü: Sorunlar foruma yazılmalıdır, Herkes özel mesajla çözüm arasaydı, bu forum olmaz, soru soracak kimse de bulunamazdı. Özel mesaj ile teknik soru sorarak foruma zarar veriyorsunuz, Sorunları foruma yazın lütfen.

#17 Burak Çamak

Burak Çamak
  • Üye
  • 59 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: Arıyor
  • Doğum Yılı: 1976
  • Meslek: BT - Danışman

Gönderim tarihi 22.11.2010 - 10:38

Termostata delik açmıştır... Sorun ile pek alakası yoktur yaptığının...


Mehmet Bey, peki bu olumsuz bir durum oluşturur mu?

Bu mesaj Burak amak tarafından düzenlendi: 22.11.2010 - 10:38


#18 Mehmet Özyürek

Mehmet Özyürek
  • Yönetici
  • 44,940 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Nevşehir
  • Araç: 06 Tdci Ghia Jatco
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Sigorta Acentesi

Gönderim tarihi 22.11.2010 - 10:41

Mehmet Bey, peki bu olumsuz bir durum oluşturur mu?

Eğer delik açtıysa,
Soğuk havalarda aracınız geç ısınır, uzun düzlüklerde yada rampa aşağı motorunuz soğur..

Gauge menü de harareti gözleme imkanınınz var..
Rampa aşağı falan bi kontrol edin bakalım, hararet en son kaça düşüyor...
Sevgili arkadaşlarım. Özel mesaj ile çok fazla teknik soru almaktayım. Bu durumdan şahsım olarak hiç bir şikayetim olmamasına rağmen forum adına ciddi rahatsızlık duymaktayım. Çünkü: Sorunlar foruma yazılmalıdır, Herkes özel mesajla çözüm arasaydı, bu forum olmaz, soru soracak kimse de bulunamazdı. Özel mesaj ile teknik soru sorarak foruma zarar veriyorsunuz, Sorunları foruma yazın lütfen.

#19 Burak Çamak

Burak Çamak
  • Üye
  • 59 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: Arıyor
  • Doğum Yılı: 1976
  • Meslek: BT - Danışman

Gönderim tarihi 22.11.2010 - 12:05

Eğer delik açtıysa,
Soğuk havalarda aracınız geç ısınır, uzun düzlüklerde yada rampa aşağı motorunuz soğur..

Gauge menü de harareti gözleme imkanınınz var..
Rampa aşağı falan bi kontrol edin bakalım, hararet en son kaça düşüyor...


Arabayı eşim kullanıyor, ilk fırsatta bakacağım, teşekkür ederim.

#20 Emre Erdoğmuş

Emre Erdoğmuş
  • Üye
  • 355 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 11 Corolla Elegant
  • Doğum Yılı: 1980
  • Meslek: Kamu

Gönderim tarihi 22.11.2010 - 13:16

Arabayı eşim kullanıyor, ilk fırsatta bakacağım, teşekkür ederim.


önceki lpgli focus1 aracımda aynı olay başıma gelmişti. tokattan ankaraya gelirken başıma geldi. yol üzerinde amasyada ford yetkili servisine gittim. yalancı hararet olduğunu söyledi ve motorun contasını değiştirdi bildiğim kadarıyla. 20 tlye hallettim ve bir daha sorun yaşamadım.

----------------------E.S.K.----------------------





0 Kullanıcı bu konuyu okuyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli üye