İçeriğe atla


     

Fotoğraf

Fan Motoru Arızası


  • Please log in to reply
11 cevap var

#1 Bilgin Aksoy

Bilgin Aksoy
  • Üye
  • 233 Mesaj
  • Şehir: Tunceli
  • Araç: yok
  • Doğum Yılı: 1980
  • Meslek: Memur

Gönderim tarihi 26.06.2011 - 21:05

Çarşamba günü babamı anjio için götürdüğümde GATA'nın girişine yapılan çok katlı otoparka girdim. 2nci kata geldiğimde hareret yükselmeye başladı. 4ncü katta artık kırmızıya gelmişti. Babamın işleri bitince Cuma günü dönüşte AOÇ kavşağı öncesinde trafikte hareret tekrar yükseldi. Yol açılınca biraz sıkıştırdım arabayı ve hararet düştü. Doğru ustama gittim. Gitmişkende daha önce tespit ettiğim ama zamanım olmadığı için halledemediğim işleri araştırdım.

1. Sıkıntı: Klima araç yerinde sabitken tam soğutmuyor hatta ısıtıyordu.
2. Sıkıntı: En çok kafama takılan kronik krank kasnağı sorunuydu. Araç rölantideyken arada sırada gelen sürtme sesi mevcuttu. Forumda yaptığım araştırma ve bir ustaya gösterdiğimde ortak tespitimizdi.

Önce krank kasnağına baktık. Ama hiç oynama yoktu ve kasnak sağlamdı. Oradan gergiye geçtik. Sorun onda da çıkmadı. Ama ben yinede gergiyi ve kasnağı almak için yola çıkacaktım ki ustam klima açın dedi. (Antifrizi boşaltıp ki sadedce su vardı yenisini doldurmuştuk) Açtım ki fanın dönmediğini tespit ettik. Sonra sigorta, röle, rezistans derken fan motoruna iki tıklayınca dönmeye ve rölantide soğutmayan klima hemen soğuttu. Sonra rölantide gelen ses de kayboldu hem de tamamen. Asıl sorun fan motorunun çalışmamasıymış. Rölantide klima devreye girince motoru fanda dönmediği için motoru zorluyor oradan gergide bir kasılma ve malum ses çıkıyordu. Bende krank kasnağında sandığım sorunu çözmek için parça temin işiyle meşguldum. Çok uzattım ama sorun sadece fan motorunda olması sevindirici gelmişti ki fanın komplesinin 1350 tl olduğunu öğrenince yüreğim tekrar daraldı. Allahtan hurdacılar var. Şu an babamla ilgilendiğim için gidip halledemedim ama 150-200 tl arası bir rakama hallolacak gibi duruyor.
Gerçekten uçağa binmek olsaydı uçmak, gemiye binmek olurdu yüzmek; gerçekten uçmak istiyorsan kapıya gel! uçağı terk et!

Only skydivers know why birds are singing.

     

#2 Çağlar Bayur

Çağlar Bayur
  • Moderatör
  • 42,190 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 96 Mondeo 2.0 Glx
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Hasar Giderici

Gönderim tarihi 26.06.2011 - 21:11

Geçmiş olsun. kısa sürede teşhis konması iyi olmuş
herşeyden önce GÜVENLİK bunu unutmadan araç sürelim

#3 Bilgin Aksoy

Bilgin Aksoy
  • Üye
  • 233 Mesaj
  • Şehir: Tunceli
  • Araç: yok
  • Doğum Yılı: 1980
  • Meslek: Memur

Gönderim tarihi 26.06.2011 - 21:14

Teşekkürler Çağlar Bey Allahtan ustalar dikkatli çıktı da arabanın yarısı değişmeden iş düzeldi.
Gerçekten uçağa binmek olsaydı uçmak, gemiye binmek olurdu yüzmek; gerçekten uçmak istiyorsan kapıya gel! uçağı terk et!

Only skydivers know why birds are singing.

#4 Evren İskent

Evren İskent
  • Kulüp Üyesi
  • 5,223 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 11'Fiat Evo MJ
  • Doğum Yılı: 1978
  • Meslek: Sigorta Satış Yönetim

Gönderim tarihi 26.06.2011 - 22:57

Bende de fan arızalandığında, klima garipleşmişti. Aynı anda hararet göstergesine gözüm iliştiğinde ilk defa ibre ortadan dağa doğru kaymıştı.

Saygılarımla.

2011 Fiat Punto Evo 1.3 Mjet Dynamic+Skydom+Asistkit
2006 Peugeot 206 Feline 1.4 Bva

Ford Geçmişi: 2004 Mondeo 2.0 GhiaX, 2000 Ford Mondeo Ghia


#5 Bilgin Aksoy

Bilgin Aksoy
  • Üye
  • 233 Mesaj
  • Şehir: Tunceli
  • Araç: yok
  • Doğum Yılı: 1980
  • Meslek: Memur

Gönderim tarihi 30.06.2011 - 19:28

Bende de fan arızalandığında, klima garipleşmişti. Aynı anda hararet göstergesine gözüm iliştiğinde ilk defa ibre ortadan dağa doğru kaymıştı.

Saygılarımla.


Aynen.
Gerçekten uçağa binmek olsaydı uçmak, gemiye binmek olurdu yüzmek; gerçekten uçmak istiyorsan kapıya gel! uçağı terk et!

Only skydivers know why birds are singing.

#6 Ahmet Taşkın

Ahmet Taşkın
  • Üye
  • 1,421 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İzmir
  • Araç: 12 Fiesta TrendTDCi
  • Doğum Yılı: 1989
  • Meslek: Makina Müh.

Gönderim tarihi 30.06.2011 - 19:38

Şehir içinde klima hiç açmıyorum dur kalkta, ancak daha ben fiestamda hiç fan sesi duymadım çalıştığını da görmedim. Hareret hiç yükselmedi de. normal bir durummudur fanı duymamış olmam ?

ikinci olarakta kızdırma bujisinin lambasının yandığına hiç şahit olmadım.

2004 fiesta TDCI da vardı. 


#7 Mehmet Kaya

Mehmet Kaya
  • Moderatör
  • 15,072 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Kahramanmaraş
  • Araç: 2004 Mondeo GhiaX OV
  • Doğum Yılı: 1980
  • Meslek: BTR

Gönderim tarihi 30.06.2011 - 19:56

Geçmiş olsun.Kolay kurtulmuşsunuz.

1987 Ford Taunus GL 1.6 / 1997 Opel Vectra GLS 2.0 / 2004 Ford Mondeo Ghia-X Otomatik LPG'li //// /// Memleket:İskenderun
Karşındakinin değeri 5 kuruş ise sen 3 kuruş değer ver. Kaybettiğinde 2 kuruş cebinde kalsın.

İnsanlar sizleri eskisi kadar kullanamadıklarında değiştiğinizi söylerler !!!


#8 Evren İskent

Evren İskent
  • Kulüp Üyesi
  • 5,223 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 11'Fiat Evo MJ
  • Doğum Yılı: 1978
  • Meslek: Sigorta Satış Yönetim

Gönderim tarihi 30.06.2011 - 22:05

Şehir içinde klima hiç açmıyorum dur kalkta, ancak daha ben fiestamda hiç fan sesi duymadım çalıştığını da görmedim. Hareret hiç yükselmedi de. normal bir durummudur fanı duymamış olmam ?

ikinci olarakta kızdırma bujisinin lambasının yandığına hiç şahit olmadım.


Fanınız çalışıyordur. Yoksa şehir içi trafiğinde 2-3km sıcak motorla ilerleyemezsiniz. Fan sesi genelde iki tarafı apartmanlarla kapalı sokakta camlar açıksa duyulur. Aracın içersinde müzik varsa veya diğer araçların gürültüsünden duymamanız normal. Aracın motoru ısınmış bir şekilde aracı parkederken gaz verin biraz sonra dışarı çıkın, fanı duyarsınız. Ses yoksa kaputu açın, birine de klimayı açtırın o sırada çalışacaktır.

Saygılarımla.

2011 Fiat Punto Evo 1.3 Mjet Dynamic+Skydom+Asistkit
2006 Peugeot 206 Feline 1.4 Bva

Ford Geçmişi: 2004 Mondeo 2.0 GhiaX, 2000 Ford Mondeo Ghia


#9 Alper Koçbıyık

Alper Koçbıyık
  • Üye
  • 81 Mesaj
  • Şehir: Kahramanmaraş
  • Araç: MKIII 2.0TDC?Ghia
  • Meslek: Hekim

Gönderim tarihi 29.07.2011 - 22:06

Merhabalar,
Yaklaşık 1,5 yıldır 2006 TDCİ mondeo aut ile benzer bir "hararet sorunu" ile uğraşıyorum. Sanırım biraz yardıma ihitiyacım var.
Aslında sorunum hararet sonucu farkettiğim bir fan arızası şeklinde ortaya çıkmıştı. O yüzden bu başlığı seçtim.
İlk olarak,
Kahramanmaraşın bir ilçesinde ikamet ettiğimden, elektrikçi bir arkadaşımla birlikte motor soğutma fanının içini açarak kömürlerinin bitmiş olduğunu farkettik. Kömürleri değiştirdik. Hararet sorunum "biraz" düzeldi.
Biraz şu demek, klima kapalı ve motorun çok zorlanmadığı durumlarda hararet yok iken, aşırı yüklenme durumlarında yani klima açık ve uzun rampalarda, "kick down" da yapıyorsam hararet yavaş yavaş artmaya başlayıp, kırmızı çizgiye kadar ulaşıyordu. Bahsettiğim olay sadece yazın ve uzun yolculuklarda belki 2 ya da 3 defa oldu.
Eş zamanlı başka bir problem ise, yokuş aşağı inerken de hararet göstergesinin 90'ın altına düşmesi idi (yaz-kış). Aynı şekilde hava sıcaklığının -15 C'yi geçmediği kış şartlarında 75 C'yi geçmiyordu. Yine ilçe şartlarında bir radyatörcüye gittim. Termostat sorunlu olabilir dedi.
İkinci olarak,
Sadece termostatı değiştirttim, bizim elektrikçi ile birlikte. Ancak yaz bitti, sorun da gitti. 2011 yazının ilk tatilinde geçen hafta ilk uzun yolculuğumda, aynı sorunları tekrar yaşadım. Maalesef termostat değişimi herhangi bir işe yaramamıştı. Ben termostat arızasına o kadar inanmıştım ki, kutu ile satılan termostat (yaklaşık 260 tl) siparişi verdim. Maraş yetkili servis yedek parçacısı daha önce hiç satılmadığını söyledi.
Üçüncü ve son olarak,
Bugün yaklaşık 10 saatimi serviste geçirdim. Konu ile ilgili değişenlerim,
Kutusu ile birlikte termostat,
Devirdaim (sorun olabilecek parçalardan),
Krank kasnağı, V kayışı ve gergi (sesi iyice artmıştı)
Servis elemanları iyi niyetli arkadaşlar, devirdaim içinde kırılan direksiyon ile ilgili bir parçadan bahsettiler. Bu değişim iyi olmuştu gibi görünüyordu. Termostatı ve kasnağı zaten ben istedim. Ama sorun ile ilgili olabilecek bir durum hallolduğundan sanki mutlu olma zamanı gelmiş gibiydi.
Akşam saatlerinde servisten çıkıp yola koyuldum. Ve ne yazık ki aynı hararet sorunu tekerrür etti. Objektif olarak çözümlenen tek problem ise yokuş aşağı hararet göstergesi 90'ın altına düşmüyordu. :) Yani Termostat çalışmaya başlamıştı.
Şimdi sormak istiyorum,
1- Bir yerlerde (radyatörde) bir tıkanıklık mı var, yoksa motor soğutma fanı (kömürlerini biz değiştirdiğimiz için) yetersiz mi kalıyor?
2- Sistemde görünen iki sorun kaldı, biri motor soğutma fanı, diğeri radyatör. Bunları da değiştirmeli miyim?
3- Başka önerisi olan var mı?
Aracım 170000'de
Saygılarımla...

Bu mesaj Alper Kob?y?k tarafından düzenlendi: 29.07.2011 - 22:07


#10 Ali Rıza Özdemir

Ali Rıza Özdemir
  • Üye
  • 10 Mesaj
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 06 Mondeo TDC? Ghia
  • Doğum Yılı: 1976
  • Meslek: Akademisyen

Gönderim tarihi 06.08.2011 - 15:58

Çarşamba günü babamı anjio için götürdüğümde GATA'nın girişine yapılan çok katlı otoparka girdim. 2nci kata geldiğimde hareret yükselmeye başladı. 4ncü katta artık kırmızıya gelmişti. Babamın işleri bitince Cuma günü dönüşte AOÇ kavşağı öncesinde trafikte hareret tekrar yükseldi. Yol açılınca biraz sıkıştırdım arabayı ve hararet düştü. Doğru ustama gittim. Gitmişkende daha önce tespit ettiğim ama zamanım olmadığı için halledemediğim işleri araştırdım.

1. Sıkıntı: Klima araç yerinde sabitken tam soğutmuyor hatta ısıtıyordu.
2. Sıkıntı: En çok kafama takılan kronik krank kasnağı sorunuydu. Araç rölantideyken arada sırada gelen sürtme sesi mevcuttu. Forumda yaptığım araştırma ve bir ustaya gösterdiğimde ortak tespitimizdi.

Önce krank kasnağına baktık. Ama hiç oynama yoktu ve kasnak sağlamdı. Oradan gergiye geçtik. Sorun onda da çıkmadı. Ama ben yinede gergiyi ve kasnağı almak için yola çıkacaktım ki ustam klima açın dedi. (Antifrizi boşaltıp ki sadedce su vardı yenisini doldurmuştuk) Açtım ki fanın dönmediğini tespit ettik. Sonra sigorta, röle, rezistans derken fan motoruna iki tıklayınca dönmeye ve rölantide soğutmayan klima hemen soğuttu. Sonra rölantide gelen ses de kayboldu hem de tamamen. Asıl sorun fan motorunun çalışmamasıymış. Rölantide klima devreye girince motoru fanda dönmediği için motoru zorluyor oradan gergide bir kasılma ve malum ses çıkıyordu. Bende krank kasnağında sandığım sorunu çözmek için parça temin işiyle meşguldum. Çok uzattım ama sorun sadece fan motorunda olması sevindirici gelmişti ki fanın komplesinin 1350 tl olduğunu öğrenince yüreğim tekrar daraldı. Allahtan hurdacılar var. Şu an babamla ilgilendiğim için gidip halledemedim ama 150-200 tl arası bir rakama hallolacak gibi duruyor.


Sayın Bilgin Bey,
Benim Mondeo 2006 TDCİ Ghia 130 Hp 180 bin km aracımda da bir kez hareret yükseldi ve hemen müdahale edip çekiciyle servise çektik fan çalışmıyor dendi 1350 TL masraf çıkardılar bunlar beyinliymiş ve çok pahalıymış bunların tamiratını yapan varmı biliyormusunuz? benim fanım tekli bir de çift pervaneli olanlar varmış sizinki nasıldı. bir de aracım çok sesli çalışıyor bana bir usta krank vurmuş olabilir dedi bir bakmak lazım dedi krankı taşlarız birkaç şey değişir 500-700 TLye çıkar yok eğer piston silindir ve gömleklerdense rektefiyeye girer o da 2000 TL civarı dedi ankarada bildiğiniz dizel ford dan anlayan iyi bir usta varmı yardımcı olursan sevinirim

#11 Bilgin Aksoy

Bilgin Aksoy
  • Üye
  • 233 Mesaj
  • Şehir: Tunceli
  • Araç: yok
  • Doğum Yılı: 1980
  • Meslek: Memur

Gönderim tarihi 09.08.2011 - 20:25

Sayın Bilgin Bey,
Benim Mondeo 2006 TDCİ Ghia 130 Hp 180 bin km aracımda da bir kez hareret yükseldi ve hemen müdahale edip çekiciyle servise çektik fan çalışmıyor dendi 1350 TL masraf çıkardılar bunlar beyinliymiş ve çok pahalıymış bunların tamiratını yapan varmı biliyormusunuz? benim fanım tekli bir de çift pervaneli olanlar varmış sizinki nasıldı. bir de aracım çok sesli çalışıyor bana bir usta krank vurmuş olabilir dedi bir bakmak lazım dedi krankı taşlarız birkaç şey değişir 500-700 TLye çıkar yok eğer piston silindir ve gömleklerdense rektefiyeye girer o da 2000 TL civarı dedi ankarada bildiğiniz dizel ford dan anlayan iyi bir usta varmı yardımcı olursan sevinirim


Benim ki de tekli. Emin olun kömür bitmişti motorda sadece. Maalesef normalde banada aynı masrafı çıkarmışlardı. Ama ben elektrikçide olayı hallettim.
Ankara'da yıllardır İkiler Forda gidiyorum. Eğer gider ve adımı söylerseniz kesinliikle yardımcı olurlar ve sonra başka yere gitmezsiniz.
Gerçekten uçağa binmek olsaydı uçmak, gemiye binmek olurdu yüzmek; gerçekten uçmak istiyorsan kapıya gel! uçağı terk et!

Only skydivers know why birds are singing.

#12 Evren İskent

Evren İskent
  • Kulüp Üyesi
  • 5,223 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 11'Fiat Evo MJ
  • Doğum Yılı: 1978
  • Meslek: Sigorta Satış Yönetim

Gönderim tarihi 09.08.2011 - 22:19

Sayın Bilgin Bey,
Benim Mondeo 2006 TDCİ Ghia 130 Hp 180 bin km aracımda da bir kez hareret yükseldi ve hemen müdahale edip çekiciyle servise çektik fan çalışmıyor dendi 1350 TL masraf çıkardılar bunlar beyinliymiş ve çok pahalıymış bunların tamiratını yapan varmı biliyormusunuz? benim fanım tekli bir de çift pervaneli olanlar varmış sizinki nasıldı. bir de aracım çok sesli çalışıyor bana bir usta krank vurmuş olabilir dedi bir bakmak lazım dedi krankı taşlarız birkaç şey değişir 500-700 TLye çıkar yok eğer piston silindir ve gömleklerdense rektefiyeye girer o da 2000 TL civarı dedi ankarada bildiğiniz dizel ford dan anlayan iyi bir usta varmı yardımcı olursan sevinirim

Beyinliden kasit, fanin acilis zamanini beyin ayarliyor diyedir. Hatta brmeyin arizasinda fan durmaz aksine surekli calisir. Benim benzinli aracimin fani bozuldugunda mudahele elektrikcide yapildi. Munsur mubozuldu dedim. Abi bunlarda munsur yok beyin ayarlar dedi. Sonrabir kucuk parca degistirdi. Fan duzeldi. Sanirim bir de sigorta atmisti bende.

Saygilarimla.

2011 Fiat Punto Evo 1.3 Mjet Dynamic+Skydom+Asistkit
2006 Peugeot 206 Feline 1.4 Bva

Ford Geçmişi: 2004 Mondeo 2.0 GhiaX, 2000 Ford Mondeo Ghia





0 Kullanıcı bu konuyu okuyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli üye