İçeriğe atla


     

Fotoğraf

2001 Focus Marş Almama Problemi Ve Sanal Hararet


  • Please log in to reply
5 cevap var

#1 İsmet Oruç

İsmet Oruç
  • Üye
  • 347 Mesaj
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 2001 Focus Ghia
  • Doğum Yılı: 1966
  • Meslek: Antrenör

Gönderim tarihi 05.07.2011 - 22:04

Merhaba;
2-3 gündür aracımda yaşadığım problem marş almamasıydı.Forumda bu konu ile ilgili yazanları okuduktan sonra Benzin pompası ile ilgili bir sorunumun olabileceğini farkettim.
Bu arada birde sanal hararet problemimde oluşmuştu.Bunun için Başer Oto ya gittim.Derdimi anlattım Servis şefi bu konuda deneyimli bir teknisyeni bu işin başına verdi.
Hava alma işlemine başlamak üzereyken teknisyen ile aynı anda Üst kapak ısı sensörüne bakmak aklımıza geldi.Ne görelim ısı sensörü aşağıdaki gibi dibinden kırılmıştı.
http://imageshack.us...04072011824.jpg
Başerdeki teknisyen yenisini sipariş etti Kırık olan ısı sensörünün kodu 8L3A-6G004-AA iken ısrarla 8L3A-6G004-AB olanı takmaya çalıştı nihayetinde olmadı.Sorunu tekrar kırık olanı takıp test etmekte buldu.
69.-TL servis işçiliği ödeyerek Başerden ayrıldım.
Yine forumda yaptığım araştırmalar sonucunda.Şaşmazda bulunan Azim Otoya ulaştım.Derdimi anlattım saat 12:00 - 17:30 arasında aracımla ilgilendiler Erol AKKAYA beye ne kadar teşekkür etsem azdır.Başerde yapılmayan her şey fazlasıyla yapıldı.
Öncelikle aracı IDS e bağlayıp arızalar tesbit edildi.Aracımda Akü ve Isı sensör arızası çıktı.Daha sonra benzin pompasının çıkış değeri ölçüldü.Benzini geri kaçırıp kaçırmadığına bakıldı. 3.2 - 3.5 Bar değerini beraber gördük.
Tekrar test yapıldı.Arızanın devam ettiğini görünce Aracın Benzin deposu söküldü, temizlendi, filtresi temizlendi ve benzin pompası değiştirildi,kelebek temizlendi,Focus 1 yeni yazılım yüklendi,buji ve buji kabloları değişti.
http://img834.images...05072011829.jpg
http://img715.images...05072011830.jpg
http://img16.imagesh...05072011825.jpg
http://img19.imagesh...05072011826.jpg
http://img818.images...05072011827.jpg
http://img193.images...05072011828.jpg
Tekrar IDS e bağlandı ve teste çıkıldı sonuçta.Marş almama problemi ortadan kalktı.Arabam daha atak ve seri oldu.Devirlenmeme problemi ortadan kalktı.Sonrasında motor temizliği yapıldı.Radyatorden çıkan çamurun resmini çekemedim sanki çamurla kaplanmış gibiydi.Her ne kadar araç motorunun yıkatılmasına olumsuz baksamda aracın motorunun rahatladığına şahit olmak buna değer.
http://img98.imagesh...05072011847.jpg
http://img34.imagesh...05072011834.jpg
http://img695.images...05072011838.jpg
http://img819.images...05072011842.jpg

Bu mesaj ?smet Oru tarafından düzenlendi: 05.07.2011 - 22:09


     

#2 Çağlar Bayur

Çağlar Bayur
  • Moderatör
  • 42,330 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 96 Mondeo 2.0 Glx
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Hasar Giderici

Gönderim tarihi 05.07.2011 - 22:13

Geçmiş olsun, yanlış anlamadıysam, şu anda ısı sensörü henüz değişmedi ve sadece benzin pompası değişti, komple şamandıra değişmedi mi?
herşeyden önce GÜVENLİK bunu unutmadan araç sürelim

#3 Yusuf Yeşilkaya

Yusuf Yeşilkaya
  • Üye
  • 84 Mesaj
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 03 Focus 1.6 Ghia HB
  • Doğum Yılı: 1983
  • Meslek: İnş.Müh.

Gönderim tarihi 06.07.2011 - 09:12

Marş almamayı bilemiyorum, ancak sanal hararet dediğiniz ısı sensöründen kaynaklı. İki arabamda da bizzat yaşadım. Ayrıca motor temizlendikten sonra adeta sıfır gibi olmuş maşallah..
İnsan Her Nefesini Hayatını Uzatmak İçin Alır, Fakat Geriye Bir Nefes Eksilmiş Hayat Kalır..

#4 Ayhan Onaran

Ayhan Onaran
  • Kulüp Üyesi
  • 14,841 Mesaj
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 07 Focus Ghia
  • Doğum Yılı: 1978
  • Meslek: Bilgisayar+Emlak

Gönderim tarihi 06.07.2011 - 11:22

Isı sensörü bende de aynı şekilde kopmuştu.Rolanti bozulması,hararet ibresinin kafasına göre sonlara dayanıp sonra ortalara gelmesi hiç yerinden kıpırdamaması gibi belirtileri olmuştu.Ayrıca gauge menü de baktığımda derecenin 600-800 derecelere çıkıp - 30- 70 derecelere indiğini görmüştüm :nazar: Isı sensörü değiştikten sonra her şey düzelmişti.Yalnız usta bu şekilde neden kopmuş olduğuna anlam verememişti.Demek ki focuslar da kronik sorunlardan birisi de bu...
''Bir eski dost,iki yeni dosttan iyidir''

#5 İsmet Oruç

İsmet Oruç
  • Üye
  • 347 Mesaj
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 2001 Focus Ghia
  • Doğum Yılı: 1966
  • Meslek: Antrenör

Gönderim tarihi 06.07.2011 - 16:50

Geçmiş olsun, yanlış anlamadıysam, şu anda ısı sensörü henüz değişmedi ve sadece benzin pompası değişti, komple şamandıra değişmedi mi?


Teşekkür ederim Çağlar bey, ısı sensörüde değiştirildi.Komple şamandıra değişimine gerek görülmedi.Şöyleki şamandıra bildiğiniz gibi benzin deposunun içinde motorla birleşik çalışıyor.Motor ayrı değiştirildiğinde ortaya çıkan problem motorun çıkarıldığı yerdeki plastik dudakların çıkarma sırasında deforme olmasıymış.Ustam yeni motor ile bu plastik dudakların arasına bir plastik kılıf takıp öyle monte etti.Bu uygulamayı sürekli yaptıklarını ve sadece motorunu değiştirdiği 5-10 focusun olduğunu söyledi.

Ayrıca motor temizlendikten sonra adeta sıfır gibi olmuş maşallah..


Teşekkür ederim.

#6 İsmet Oruç

İsmet Oruç
  • Üye
  • 347 Mesaj
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 2001 Focus Ghia
  • Doğum Yılı: 1966
  • Meslek: Antrenör

Gönderim tarihi 06.07.2011 - 18:03

Isı sensörü bende de aynı şekilde kopmuştu.Rolanti bozulması,hararet ibresinin kafasına göre sonlara dayanıp sonra ortalara gelmesi hiç yerinden kıpırdamaması gibi belirtileri olmuştu.Ayrıca gauge menü de baktığımda derecenin 600-800 derecelere çıkıp - 30- 70 derecelere indiğini görmüştüm :D Isı sensörü değiştikten sonra her şey düzelmişti.Yalnız usta bu şekilde neden kopmuş olduğuna anlam verememişti.Demek ki focuslar da kronik sorunlardan birisi de bu...


Ayhan bey belkide yüksek ısı nedeniyle kopuyordur.




0 Kullanıcı bu konuyu okuyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli üye