İçeriğe atla


     

Fotoğraf

2010 Focus Lastik Seçimi Ve Bazı Sorular


  • Please log in to reply
18 cevap var

#1 Bülent Gökmen

Bülent Gökmen
  • Üye
  • 10 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 2010 Focus 1.6
  • Doğum Yılı: 1974
  • Meslek: Serbest

Gönderim tarihi 10.06.2012 - 14:36

2003 ten bu yana ara verdiğim focus sevdasına kaldığım yerden devam ediyorum. Bu ay başında 2010 Focus Titanium aldım ve başta lastik olmak üzere sorularım olacak;

1) Üzerindeki lastik Michelin Primacy Hp 205*55*R16 ancak yük değerini bilemiyorum. Lastikleri muayeneden önce belki değiştirebilirim. Yeni lastik öneriniz ne olur? Michelin düşünüyorum ama tam bilemediğim hangi ölçülerde olması gerektiği. Jant malum ama taban ve yanak ne olmalı sizce?

2) Ruhsatta Focus mca titanium olarak geçiyor. MCA nedir?

3) Yağ markası (motor, hidrolik vs) olarak en ideali hangileri ve benzine arada sırada bor katkısı kullanmalı mıyız?

4) 2001-2003 arası modellerde bilmem gereken detayları öğrenmiştim ancak bu kasadaki bilinmesi gereken kritik bilgiler nelerdir?

5) Servis olarak nereyi önerirsiniz?

Şimdiden teşekkür ederim...

     

#2 Yusuf Dagli

Yusuf Dagli
  • Üye
  • 12 Mesaj
  • Şehir: Yozgat
  • Araç: 11 Ford Focus
  • Doğum Yılı: 1985
  • Meslek: Öğretmen

Gönderim tarihi 11.06.2012 - 08:08

1) Tercihin yine Michelin olabilir. Yumuşak yapısı sessiz yolculuk için ideal.

2 )MCA (Mid Cycle Actions) türkçesi makyajlı kasa demek.

#3 Salih Aktaş

Salih Aktaş
  • Üye
  • 23 Mesaj
  • Şehir: Çorum
  • Araç: 11 focus 1.6 comfort
  • Doğum Yılı: 1986
  • Meslek: öğretmen

Gönderim tarihi 11.06.2012 - 08:19

ben michelin kullanıyorum. çok memnunum.

#4 Varol Nevzat Cantürk

Varol Nevzat Cantürk
  • Üye
  • 25 Mesaj
  • Şehir: İzmir
  • Araç: 2011 Focus 1.6 Titanium
  • Meslek: Emekli

Gönderim tarihi 11.06.2012 - 14:13

Lastik olarak Michelin den şaşma derim...araban hayırlı ve uğurlu olsun...kazasız yolculuklar dileklerimle...

#5 Bülent Gökmen

Bülent Gökmen
  • Üye
  • 10 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 2010 Focus 1.6
  • Doğum Yılı: 1974
  • Meslek: Serbest

Gönderim tarihi 12.06.2012 - 18:43

Yorumlarınız ve iyi niyet temennileriniz için teşekkür ederim.

#6 İ.Göksel Yaman

İ.Göksel Yaman
  • Kulüp Üyesi
  • 8,371 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 2011 YMN Focus
  • Doğum Yılı: 1983
  • Meslek: CNC Laser

Gönderim tarihi 12.06.2012 - 19:07

Daha Sessiz ve Güvenli yolculuk için Focus'ta 205x55x16 Yokohama C Drive 2 öneririm...
Yag olarak aracınızda Diesel Partikül Filtresi bulunduğundan kesinlikle Mobil ESP 5w 30 öneririm..
Yetkili Servis olarak en uygun fiyat veren en iyisidir...

#7 Avni Turna

Avni Turna
  • Üye
  • 54 Mesaj
  • Şehir: Trabzon
  • Araç: 2009 focus tdci
  • Doğum Yılı: 1982
  • Meslek: ingilizce öğretmeni

Gönderim tarihi 14.06.2012 - 12:20

aynı lastiklerden bende de var bence aynısını al derim jetta varken de michelin kullandım kesinlikle konforlu ve yumuşak bir lastik(kolay deforme olmuyor) ama karlı,sulu ve buzlu yollarda daha iyileri vardır.

#8 Ahmet Dalmaz

Ahmet Dalmaz
  • Üye
  • 35 Mesaj
  • Şehir: Tekirdağ
  • Araç: 11 focus 1.6 col
  • Doğum Yılı: 1979
  • Meslek: elektrik teknisyeni

Gönderim tarihi 15.06.2012 - 00:54

focusların seyir halinde asfalt ve lastik sesini içeri biraz fazla aldığı düşünülürse bunu en aza indirecek lastik bence michelin dir konforlu ve yumuşak ama yurdumun çok değişken yollarında parasına göre çabuk deforme oluyor bence yağ Castrol Magnatec yada mobil ve motorda mevzu yağsa 3e 5e bakılmamalı diye düşünüyorum....
2011 ford focus hb 1.6 tdci 90hp collection

#9 Ahmet Buğrak Gözel

Ahmet Buğrak Gözel
  • Üye
  • 591 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Bitlis
  • Araç: 2009 Seat Leon Sty
  • Doğum Yılı: 1977
  • Meslek: güvenlik

Gönderim tarihi 15.06.2012 - 04:41

Micheline devam derim....

Bu mesaj Ahmet Buğrak Gözel tarafından düzenlendi: 15.06.2012 - 04:41

Oyun bittiğinde şah'ta piyon da aynı kutuya konur.

#10 Kaan Serter

Kaan Serter
  • Üye
  • 120 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 09 Focus Titanium HB
  • Doğum Yılı: 1978
  • Meslek: Öğretmen

Gönderim tarihi 17.06.2012 - 00:31

2003 ten bu yana ara verdiğim focus sevdasına kaldığım yerden devam ediyorum. Bu ay başında 2010 Focus Titanium aldım ve başta lastik olmak üzere sorularım olacak;

1) Üzerindeki lastik Michelin Primacy Hp 205*55*R16 ancak yük değerini bilemiyorum. Lastikleri muayeneden önce belki değiştirebilirim. Yeni lastik öneriniz ne olur? Michelin düşünüyorum ama tam bilemediğim hangi ölçülerde olması gerektiği. Jant malum ama taban ve yanak ne olmalı sizce?

2) Ruhsatta Focus mca titanium olarak geçiyor. MCA nedir?

3) Yağ markası (motor, hidrolik vs) olarak en ideali hangileri ve benzine arada sırada bor katkısı kullanmalı mıyız?

4) 2001-2003 arası modellerde bilmem gereken detayları öğrenmiştim ancak bu kasadaki bilinmesi gereken kritik bilgiler nelerdir?

5) Servis olarak nereyi önerirsiniz?

Şimdiden teşekkür ederim...


öncelikle hayırlı olsun arabanız. kazasız belasız kullanırsınız umarım.

Lastik konusunda (değiştirmek için yakın zamanda yaptığım araştırma sonucu) yokohama c drive 2
205x55xr16 ya devam derim

servis olarak ben yenibosnada ki gaziantepli kardeşler e gidiyorum ve gayet memnunum
Kaan SERTER
Geleceği görebilmek, zafere ve başarıya doğru atılan en büyük adımdır.
Mustafa Kemal ATATÜRK

#11 Bülent Gökmen

Bülent Gökmen
  • Üye
  • 10 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 2010 Focus 1.6
  • Doğum Yılı: 1974
  • Meslek: Serbest

Gönderim tarihi 21.06.2012 - 01:24

4. soru hariç tüm cevapları aklımda tutacağım. 4. soru kapsamlı olduğundan değinilmemil olsa gerek, yoksa her araçta kritik 3-5 nokta vardır ama sanırım bunu zamanla öğreneceğim :)
9. ayda muayeneye götüreceğim ama lastiğim bana denilene göre 2 sene daha götürürmüş. Ruhsatta emisyon pulu, motorlu taşıtlar ilgili ayın taksidi, zorunlu trafik sigorta belgesi ve ruhsattın ilgili nüshaları bulunuyor biliyordum ama bende emisyon ve m.t. taksidi yok. Emisyon 2 seneden yaşlı araçlarda zorunlu snaırım ama muayene öncesi almak gerekiyor mu? Ayrıca m.t. taksit nüshası kontrollerde gösterme zorunluluğu artık yok mu?
Ayrıca HB modellerde ön kapı eşiği korumalarından arka kapı eşiği içinde mevcut mu?

#12 Mustafa Öz

Mustafa Öz
  • Üye
  • 47 Mesaj
  • Şehir: Bursa
  • Araç: 2005 focus2 ghia
  • Doğum Yılı: 1975
  • Meslek: Erkek Kuaförü

Gönderim tarihi 06.11.2012 - 20:33

Arkadaşlar kış lastiklerini sadece önlere taksam,+, - ne gibi sonuçları olur?Birde,yazlık lastiklerde michelin mi ,nokıan mı yokohoma mı sizce hangisi yardımcı olurmusunuz?

#13 Hüseyin Dilsiz

Hüseyin Dilsiz
  • Üye
  • 79 Mesaj
  • Şehir: Malatya
  • Araç: 09 focus 1.6titanium
  • Doğum Yılı: 1981
  • Meslek: Memur

Gönderim tarihi 06.11.2012 - 22:47

Öncelikle aracınız hayırlı uğurlu olsun.
1-Lastik olarak Goodyear 205/55R16 91V EfficientGrip önerebilirm.Bundan önceki aracımda vardı.Çok memnundum.
2-Sorunuz cevaplanmış.(makyajlı kasa)
3-Castrol 5-30 veya mobil 5-30 tam sentetik yağlardan birini kullanabilrsiniz.
4-Aracınız Lpg ile çalışıyorsa motor konusunda dikkatli olmalısınız.4000 devir ve üzerine fazla çıkmayınız. Birincisi TiVCT motorlar V motor gibi çalışmaz. O ifade de anlatılmaya çalışılan şey, yakıt ve ateşleme sisteminin birbirinden bağımsız iki motor varmışcasına iki ayrı "bank" olarak yönetiliyor olması. Yani o motorlar sanki iki ayrı ECU su varmış gibi birbirinden bağımsız hareket ediyor. Ateşleme sırasıda 1342.
LPG ve diğer piggyback ECU larında bu tip motorların yaşadığı belirgin sorun püskürtme zamanlamasını ayarlayamamaları. Zira neredeyse tüm LPG sistemleri püskürtme zamanını ayarlarken birinci silindirin pozisyonunu okur ve ona göre motor devrine dayalı oalrak püskürtme zamanını belirler. Ancak, TiVCT bu konuda diğerlerinden ayrılıyor. Zira birinci ve dördüncü silindirler birinci "bank" ile yönetilirken 2nci ve 3ncü silindirler ise "ikinci bank" ile yönetiliyor. Dolayısı ile bunların püskürtme zamanları ve süreleri birbirinden bağımsız. Ve dahası aralarında faz farkı var. Yani eğer LPG piggyback ünitesini birinci silindire göre ayarlarsanız, ikinci ve üçüncü silindirlerdeki püskürtme zamanlamasını doğru ayarlayamıyorsunuz. Ve dolayısı ile yakıtın büyük kısmı manifoltta kalıyor ve işe yaramıyor. Dolayısı ile 1 ve 4 doğru miktarda yakıt alırken 2 ve 3 ise aşırı fazla yakıt alıyorlar. Bu da silindir içerisinde aşırı ısınmaya ve pistonun erimesine yol açıyor. Piston eritenlerin motorlarına baktığınızda hepsinin 2nci ya da 3ncü silindirlerinin eridiğini görürsünüz zaten. Hangisinin eriyeceği de tamamen rastlantısal olarak VCT nin o anki konumuna göre değişiyor.
5-Bilmiyorum.(İstanbul'u) :)

#14 Galip YILDIZ

Galip YILDIZ
  • Üye
  • 124 Mesaj
  • Şehir: Tunceli
  • Araç: 08 Focus TitaniumX
  • Doğum Yılı: 1984
  • Meslek: Polis Memuru

Gönderim tarihi 07.11.2012 - 03:09

Hüseyin Bey,
Bende de 2008 115'lik focus var yakınlarda lpg dönüşümü yapmayı düşünüyorum.. Anladığım kadarıyla konuya hakimsizin.. Aynı şeyi daha önce bir arkadaşımdan da duymuştum.. Şimdi bu 4000 devir olayını biraz açmak gerekirse eğer, kısa süreli kullanımlarda da bahsettiğiniz sıkıntılar zuhur eder mi ? Mesela bazen uzun mesafeli yokuşlar oluyor 3. vites fazla 4. vites az geliyor ve aracı 5000 devirlere getirip öyle vites değiştirmek icab eden zamanlar oluyor.. Ya da ne biliyim kırmızı ışıkta yaşanan tahrik olaylarında falan zaman zaman aracı sıkıştırmamız gerekebiliyor.. Bu ve bunun gibi kısa süreli kullanımlarda da motoru elimize alma ihtimalimiz yüksek mi ?

Daha somutlaştırmak gerekirse mesela diyelim ki 3 dk boyunca durmadan 6000 devirde kullanırsak aracı kesin alırmıyız erimiş pistonları elimize ?

Bu arada konuya hakimsiniz demek istemiştim özür dilerim yazım hatası için.. :(
Yerinde Söz Söyleyen, ÖZÜR Dilemek Zorunda Kalmaz !

#15 Mustafa Öz

Mustafa Öz
  • Üye
  • 47 Mesaj
  • Şehir: Bursa
  • Araç: 2005 focus2 ghia
  • Doğum Yılı: 1975
  • Meslek: Erkek Kuaförü

Gönderim tarihi 12.11.2012 - 16:29

teşekkürler Gürsel bey..

#16 Mete Topçu2

Mete Topçu2
  • Üye
  • 1 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Sinop
  • Araç: 10 Focus 1.6 ttnm
  • Doğum Yılı: 1989
  • Meslek: İnşaat Teknikeri

Gönderim tarihi 28.01.2013 - 14:56

nokian lastikleri bi araştırın bence

#17 Semih Başalp

Semih Başalp
  • Üye
  • 99 Mesaj
  • Şehir: İzmir
  • Araç: 11 focus 1.6tdı
  • Doğum Yılı: 1987
  • Meslek: uluslararası ticaret

Gönderim tarihi 29.01.2013 - 14:12

conti premiumcontact 5 kullanıyorum tavsiye ederim

#18 Misafir_Hasan Ekici_*

Misafir_Hasan Ekici_*
  • Misafir

Gönderim tarihi 29.01.2013 - 18:35

Şu michelini tavsiye edenler sadece yumuşak diye bunu yazıyorlar tamam yumuşak ama bu lastikte tutunma sorunu var. Abs erken devreye giriyor sert frende. Aracın üzerinde fabrikada takılan primacy hp 2 lastikler var emin olun ben memnun değilim bu lastikten.

#19 Soner Çalkaya

Soner Çalkaya
  • Üye
  • 1,939 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 06 1.6tdcifocus110hp
  • Doğum Yılı: 1986
  • Meslek: satış pazarlama

Gönderim tarihi 01.03.2013 - 17:07

Aracımda önceden prellı p7 vardı 205 55 16 çok sert bı lastıktı yanlız yol tutusu mukemmeldı.yanlız sertleştıgınden dolayı mıchelın enerj saver plus taktırdım 1 ay once ama gercekten ıgrenc bı lastık yol tutusa guskunsenız sayet enerjı saver almayın nıtekım ben kullanamadım ozellıkle sıcak havalarda yol tutus sıfır kayık gıbı sallıyor aracı sonuc olarak sokturdum lastıklerı ve araştırmaya basladım sonunda yumusak yanak ve sert tabana sahıp mıchelın pılot sport 3 aldım ve çok memnunum yol tutusu harıka ve çok sessız tevsiye ederım :good1:

Direksiyon tutmakla şoför,Kravat takmakla adam olunmaz ;)





0 Kullanıcı bu konuyu okuyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli üye