İçeriğe atla


     

Fotoğraf

2004-2005 Mondeo Ghia...


  • Please log in to reply
43 cevap var

#1 Mahmut Yasir Özcan

Mahmut Yasir Özcan
  • Üye
  • 19 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: mondeo olacak inş
  • Doğum Yılı: 1990
  • Meslek: Öğrenci

Gönderim tarihi 18.11.2012 - 22:05

Sa forumda yeni olmakla beraber kalıcı olmayı uman ben hepinizi saygıyla selamlıyor ve sorularima başlıyorum :)
2004 2005 civarı düşünüyorum ama kafama takılan bazı sorular var;
1-Otomatikin artısı var mı (sol bacak sağ elden başka) Gönlüme yatan aslında manueldir
2-Dizel ile benzin daha doğrusu lpg arasında yakıtın dışında ne gibi fark var
3-forumdan anladigim kadarı ile
Dizel tiptronicler şehir içi 8-9 ş.d. 5,5-6
Dizel manueller. 6,5-8. 5,2-5,8
Lpg otomatikler. 12-14. 8,5-9,5
Lpg manueller. 11-13. 7,5-8,5 litre
Bu veriler doğru mu sizce sonuçta herkes farklı diyor
4-Herhangi birinde km çok olması sıkıntı olur mu malum düşük bulmak imkansız gibi hele de hesaplı
5-Özellikle dikkat etmem gereken ne var okuduklarımdan turbo ve enjektörün mühim olduğunu anladım ama onların da ne kadar önce değişmis olması gerekir sizce
6-Trend olup yüksek model daha az km mi ghia olup daha düşük model daha çok km mi mantıklı
Bilgilerinize muhtaç bir mondeocu adayı yorumlarinızi bekler :)
Saygılarımla şimdiden teşekkürler


Bu mesaj Mahmut Yasir Özcan tarafından düzenlendi: 18.11.2012 - 22:10


     

#2 Evren İskent

Evren İskent
  • Kulüp Üyesi
  • 5,840 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 11'Fiat Evo MJ
  • Doğum Yılı: 1978
  • Meslek: Sigorta Satış Yönetim

Gönderim tarihi 18.11.2012 - 22:34

Sa forumda yeni olmakla beraber kalıcı olmayı uman ben hepinizi saygıyla selamlıyor ve sorularima başlıyorum :)
2004 2005 civarı düşünüyorum ama kafama takılan bazı sorular var;
1-Otomatikin artısı var mı (sol bacak sağ elden başka) Gönlüme yatan aslında manueldir
2-Dizel ile benzin daha doğrusu lpg arasında yakıtın dışında ne gibi fark var
3-forumdan anladigim kadarı ile
Dizel tiptronicler şehir içi 8-9 ş.d. 5,5-6
Dizel manueller. 6,5-8. 5,2-5,8
Lpg otomatikler. 12-14. 8,5-9,5
Lpg manueller. 11-13. 7,5-8,5 litre
Bu veriler doğru mu sizce sonuçta herkes farklı diyor
4-Herhangi birinde km çok olması sıkıntı olur mu malum düşük bulmak imkansız gibi hele de hesaplı
5-Özellikle dikkat etmem gereken ne var okuduklarımdan turbo ve enjektörün mühim olduğunu anladım ama onların da ne kadar önce değişmis olması gerekir sizce
6-Trend olup yüksek model daha az km mi ghia olup daha düşük model daha çok km mi mantıklı
Bilgilerinize muhtaç bir mondeocu adayı yorumlarinızi bekler :)
Saygılarımla şimdiden teşekkürler

Bir de internetteki çok satılık ilanda şehir dışı 220 yazmakiş bu kadar düştüğü oluyor mu lpgnin


Sanırım ilk mesajınızın tanışma bölümünde olması gerekiyor ancak genel bilgiler olması dolayısı ile cevap vereyim.

1- Otomatiğin avantajı kimisine göre değişilemez. Örneğin, yeni araç kullanan ve gaz debriyaj ilişkisini kurmakta zorlanan için otomatik avantaj ötesidir. Ya da yoğun trafikte saatlerce araç kullanan deneyimli şöför için keza öyle. Ancak daha önce hep düz vites kullanmış birisinin otomatiği görmeden, otomatiğe heves etmesi sadece kullanıcı yorumlarından kaynaklıdır. Trafkte şerit değiştirmeyen, devamlı yoğun trafikte araç kullanan için konforu da beraberinde getirir. Benzinli mondeo klasik otomatik, ağırbaşlıdır, atraksiyona izin vermez. Hatta kaza bile yaptırabilir saniyelik hareketlerde. Dİzelin jatco otomatiği daha verimlidir. Hatta dizelin düzüne göre hızlanması ve yakıt tüketimi bir miktar önde gelen nadir otomatik-triptronik modellerdendir.

2- Mondeo dizel turbo destekli bir motordur. Turbo klasik motorlardan farklı olarak belli devir aralıklarında maksimum torku sürekli sağlar. Bu da küçük viteslerde ve belli hızlara kadar avantajlı hızlanma, uzama, rampalarda zorlanmama gibi avantajlar taşır. Fakat genelde 4000-4500 devre kadar süren turbo desteği, bu devirlerden sonra azalmaya başlar ve aracın ivmelenmesi düşer. Dizel motoru kadranın gösterdiği son devre kadar zorlamak asla verim sağlamaz. Maksimumtorkunun alındığı devri bilerek o devir aralıklarında kullanmak zevkli ve ekonomik olandır.

Benzinli araçlarda ise maksimum tork genelde 4000 devir civarında alınır ama güç devrin çevrildiği son noktaya kadar artış sağlar. Bu nedenle dizele göre kadranın son 1/4'lük bölümündeki hızlara bir dizelle kafa kafaya girilirse ve ayak dip gazdaysa, dizel yavaş yavaş gerilere düşer. Bundan önceki hemen hemen her durumda dizel benzine göre avantajlıdır.

Dizelde turbo'nun tam torku veren devrine gelinmeden güç alınamaz. Bu nedenle ilk kalkışta turbonun maksimum tork verdiği 1750d/d'ya kadar araç çok ağırbaşlı olur.

2.0 TDCI dizel motor çok başarılıdır. Küçük motor benzinliler bir yana, kendi hacmindeki benzinlileri de çok ama çok zorlar.

3- Yakıt verileri biraz klasik olacak ama kişiye ve yol şartlarına göre değişir. Verdiğinizi değerlere ne doğru, ne de yanlış diyebiliriz. Genelde otomatikler, düze göre en az %10 fazla yakarlar. Mondeo benzinli klasik otomatik eski teknoloji 4 vites yapısındadır ve düzüne göre çok daha müsriftir. 2.0 bir aracın şehir içi yakıt tüketimi benzinli olarak 10-11lt'dir. Otomatikte 12-13lt olur. Gaz ile 14-15lt'dir. Uzun yolda bu veriler %20-30 düşebilir hıza bağlı olarak. Ancak lpg'li bir aracı uzun yolda sürekli olarak 130 ve üzeri hızlarda kullanırsanız tüketimi şehir içi değerlerine yaklaşır.

4- Dizelin yüksek km'li olanı benzinliye göre daha çok risk taşır. Pompa ve enjektörler dizelin yakıt ve bakıma bağlı en çok arıza göstermeye nüsait ve en sıkıntılı parçalarıdır. Turbo ise her an risktir ve bakım, dikkat bu parça için çok önemlidir. Aracın sürekli servis bakımlı olması, geçmişinin bilinmesi bu riskleri minimize etse de, ömürlü bu parçaların bir çalışma ömrü vardır ve bu araçlar "0" alınmadığı müddetçe daha sonraki sahipleri için bu risk her zaman oluşacaktır yüksek km'lerde.
Benzinli de kötü bi lpg sistemi kullanılmadıysa, hararet görmediyse motor genelde uzun ömürlüdür. Yine de yüksek km sadece motoru değil, aracın yürüyen her aksamını yorar. Bakımları düzenli yapılmazsa, içerdeki tıkırtılardan, aşınmalara kadar birçok negatif unsuru beraberinde getirir. Daha riskli olanı, düşük km diye güvenerek ve dah yüksek meblağ ödenen aracın km'sinin oynanmış olmasıdır. Önceki sahibi ve mümkünse ilk sahibine kadar geçmişi bilinen araçların yüksek km'lileri tercih edilebilir, diğerleri risktir.

5- Bu sorunun cevabı biraz yukarda gizli ama tam detayı ancak kullananlar verebilir. Benzinlinin kronik sorunlarından biri alternatördür. 700.-TL'dir fiyatı. Genelde tamir edilir ama yine bozulur.

6- İkinci elde, temizliki donanımın önünde gelir. Seçici olmak istiyorsanız aynı zamanda sabırlı da olmanız gerekir.

7- Lpg uzun yolda Ankara fiyatları ile (2,54) yakabilir ama 90-100km sabit hızda kullanmak gerekir aracı.

Saygılarımla.

2011 Fiat Punto Evo 1.3 Mjet Dynamic+Skydom+Asistkit
2006 Peugeot 206 Feline 1.4 Bva

Ford Geçmişi: 2004 Mondeo 2.0 GhiaX, 2000 Ford Mondeo Ghia


#3 Mahmut Yasir Özcan

Mahmut Yasir Özcan
  • Üye
  • 19 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: mondeo olacak inş
  • Doğum Yılı: 1990
  • Meslek: Öğrenci

Gönderim tarihi 18.11.2012 - 22:58

Çok teşekkürler anlattıklarınızdan yola çıkarak geçmişinin sağlam olması kaydıyla dizelin daha fazla memnun edeceği söylenebilir o halde....
Yakıt ile alakalı şunu merak ettim dizel aynı kullanımda daha az maliyetli mi oluyor mondeoda
Bir de vergileri ne civarda acaba



#4 Süleyman Can Şahin

Süleyman Can Şahin
  • Üye
  • 821 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ordu
  • Araç: 11 Focus Titanium
  • Doğum Yılı: 1991
  • Meslek: İnşaat Teknikeri

Gönderim tarihi 18.11.2012 - 23:01

Uzun zamandır bende araştırıyorum 3 kasa mondeoları temizini bulmak çok zor. Aynı zamanda elden çıkarmakta zor. Forumda biraz araştırma yaptıysanız bu araçlarda da belirli bir hızdan sonra yol ve rüzgar sesi oluyormuş. Ayrıyetten koltuk kumaşları kalitesiz olduğu için çabuk deforme oluyormuş. Ve 2000 motor vergisi,yakıtı ve yedek parçası çok pahalı . Focuslara kıyasla özellik bakımından daha zayıf. Şimdilik bunlar geldi aklıma.

#5 Tansel Yavuz

Tansel Yavuz
  • Üye
  • 1,599 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 05 Mondeo Trend TDCI
  • Doğum Yılı: 1978
  • Meslek: Hava Kontrol Sistemleri

Gönderim tarihi 18.11.2012 - 23:09

Uzun zamandır bende araştırıyorum 3 kasa mondeoları temizini bulmak çok zor. Aynı zamanda elden çıkarmakta zor. Forumda biraz araştırma yaptıysanız bu araçlarda da belirli bir hızdan sonra yol ve rüzgar sesi oluyormuş. Ayrıyetten koltuk kumaşları kalitesiz olduğu için çabuk deforme oluyormuş. Ve 2000 motor vergisi,yakıtı ve yedek parçası çok pahalı . Focuslara kıyasla özellik bakımından daha zayıf. Şimdilik bunlar geldi aklıma.

Mondeo mk3 de yol ve rüzgar sesi çok değildir, döşemelerde gayet kalitelidir uzun yıllar yıpranmadan kullanılabiliyor, 2006 ve öncesi vergi dilimi düşüktür, yakıtı 2.0 motor bir araç için gayet makul düzeydedir ve parçası d sınıfı standartlarında çokda pahalı değildir, focus ile hiçbir şekilde kıyas yapılamaz her şekilde üstündür, focus c sınıfıdır.

Bayrakları Bayrak Yapan Üstündeki Kandır,Eğer Uğruna Ölen Varsa Toprak Vatandır.


#6 Mahmut Yasir Özcan

Mahmut Yasir Özcan
  • Üye
  • 19 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: mondeo olacak inş
  • Doğum Yılı: 1990
  • Meslek: Öğrenci

Gönderim tarihi 18.11.2012 - 23:15

O meseleleri ben de duydum ama eğer yedek parçaya çok ihtiyaç duymayacaksam verdiğimde çok vermeye razıyım karşılığını fazlasıyla verecek bir araba sanki...
Vergi ve yakıt hakkında hala tam bilgim olmadığı için birsey de diyemiyorum vergi düşürme filan varmış ama nedir ne kadar iner pek bilgim yok...
Ses çok da önemli değil benim satışı hesaba katınca clio albeaya sıkışıyon yada wv ye yüksek meblağ vermek zorunda kalıyon :)

Özellik zayıf derken?

Mondeo mk3 de yol ve rüzgar sesi çok değildir, döşemelerde gayet kalitelidir uzun yıllar yıpranmadan kullanılabiliyor, 2006 ve öncesi vergi dilimi düşüktür, yakıtı 2.0 motor bir araç için gayet makul düzeydedir ve parçası d sınıfı standartlarında çokda pahalı değildir, focus ile hiçbir şekilde kıyas yapılamaz her şekilde üstündür, focus c sınıfıdır.


Vergi ve yakıt hakkında rakamsal bilgi var mi acaba

#7 Süleyman Can Şahin

Süleyman Can Şahin
  • Üye
  • 821 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ordu
  • Araç: 11 Focus Titanium
  • Doğum Yılı: 1991
  • Meslek: İnşaat Teknikeri

Gönderim tarihi 18.11.2012 - 23:16

http://www.fordclubt...o-kararsizligi/ Bu konuyu okudunuz mu ?

#8 Tansel Yavuz

Tansel Yavuz
  • Üye
  • 1,599 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 05 Mondeo Trend TDCI
  • Doğum Yılı: 1978
  • Meslek: Hava Kontrol Sistemleri

Gönderim tarihi 18.11.2012 - 23:18

O meseleleri ben de duydum ama eğer yedek parçaya çok ihtiyaç duymayacaksam verdiğimde çok vermeye razıyım karşılığını fazlasıyla verecek bir araba sanki...
Vergi ve yakıt hakkında hala tam bilgim olmadığı için birsey de diyemiyorum vergi düşürme filan varmış ama nedir ne kadar iner pek bilgim yok...
Ses çok da önemli değil benim satışı hesaba katınca clio albeaya sıkışıyon yada wv ye yüksek meblağ vermek zorunda kalıyon :)

Özellik zayıf derken?



Vergi ve yakıt hakkında rakamsal bilgi var mi acaba

2006 ve önce 7-11 yaş grubuna girer vergisi 965 tl dir.
Yakıt dizellerde kullanılan mesafe,trafik durumu ve kullanım tarzına göre değişir.Kaba ortalaması şehir içi jatco şanzıman 8 lt yakar.

Bayrakları Bayrak Yapan Üstündeki Kandır,Eğer Uğruna Ölen Varsa Toprak Vatandır.


#9 Mahmut Yasir Özcan

Mahmut Yasir Özcan
  • Üye
  • 19 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: mondeo olacak inş
  • Doğum Yılı: 1990
  • Meslek: Öğrenci

Gönderim tarihi 18.11.2012 - 23:21

Evet bazı eleştiriler var ama ben mondeonun artılarını hesaba katınca çok mühim eksi gibi gelmedi başka aracı araştırıyor olsanız yi.e böyle eksiler çıkar bence...

2006 ve önce 7-11 yaş grubuna girer vergisi 965 tl dir.
Yakıt dizellerde kullanılan mesafe,trafik durumu ve kullanım tarzına göre değişir.Kaba ortalaması şehir içi jatco şanzıman 8 lt yakar.


Manuelde 7lerde olur o halde?
Vergi düşümü filan oluyormuş o nasıl oluyor

#10 Tansel Yavuz

Tansel Yavuz
  • Üye
  • 1,599 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 05 Mondeo Trend TDCI
  • Doğum Yılı: 1978
  • Meslek: Hava Kontrol Sistemleri

Gönderim tarihi 18.11.2012 - 23:26

Evet bazı eleştiriler var ama ben mondeonun artılarını hesaba katınca çok mühim eksi gibi gelmedi başka aracı araştırıyor olsanız yi.e böyle eksiler çıkar bence...



Manuelde 7lerde olur o halde?
Vergi düşümü filan oluyormuş o nasıl oluyor

Aracın mtv si, kasko değerinin %5 ini geçiyorsa bir alt dilimden vergilendirilir.05-06 modellerde olmuyor.

Bayrakları Bayrak Yapan Üstündeki Kandır,Eğer Uğruna Ölen Varsa Toprak Vatandır.


#11 Mahmut Yasir Özcan

Mahmut Yasir Özcan
  • Üye
  • 19 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: mondeo olacak inş
  • Doğum Yılı: 1990
  • Meslek: Öğrenci

Gönderim tarihi 18.11.2012 - 23:30

Teşekkürler...

Dizel ile lpgnin masrafında nasıl bir fark var acaba hangisi hesaplı olur...

#12 Çağlar Bayur

Çağlar Bayur
  • Moderatör
  • 42,743 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 96 Mondeo 2.0 Glx
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Hasar Giderici

Gönderim tarihi 18.11.2012 - 23:31

Uzun zamandır bende araştırıyorum 3 kasa mondeoları temizini bulmak çok zor. Aynı zamanda elden çıkarmakta zor. Forumda biraz araştırma yaptıysanız bu araçlarda da belirli bir hızdan sonra yol ve rüzgar sesi oluyormuş. Ayrıyetten koltuk kumaşları kalitesiz olduğu için çabuk deforme oluyormuş. Ve 2000 motor vergisi,yakıtı ve yedek parçası çok pahalı . Focuslara kıyasla özellik bakımından daha zayıf. Şimdilik bunlar geldi aklıma.

mondeo mk3 için mi bu yazılanlar :s ?
herşeyden önce GÜVENLİK bunu unutmadan araç sürelim

#13 Süleyman Can Şahin

Süleyman Can Şahin
  • Üye
  • 821 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ordu
  • Araç: 11 Focus Titanium
  • Doğum Yılı: 1991
  • Meslek: İnşaat Teknikeri

Gönderim tarihi 18.11.2012 - 23:34

http://www.sahibinde...104321396/detay Şu araç nasıl sizce km ile oynanmış gibi geldi bana.

mondeo mk3 için mi bu yazılanlar :s ?

Evet abi. Ama şöylede anlaşılmayalım burada mondeo yu kötülemiyorum öyle olsa hala araştırmaya devam etmezdim :)

#14 Mahmut Yasir Özcan

Mahmut Yasir Özcan
  • Üye
  • 19 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: mondeo olacak inş
  • Doğum Yılı: 1990
  • Meslek: Öğrenci

Gönderim tarihi 18.11.2012 - 23:35

Teşekkürler...

Dizel ile lpgnin masrafında nasıl bir fark var acaba hangisi hesaplı olur...

#15 Mahmut Yasir Özcan

Mahmut Yasir Özcan
  • Üye
  • 19 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: mondeo olacak inş
  • Doğum Yılı: 1990
  • Meslek: Öğrenci

Gönderim tarihi 18.11.2012 - 23:41

Yakıt konusunda kullananların deneyimi nasıl acaba

#16 Mehmet Kaya

Mehmet Kaya
  • Moderatör
  • 17,057 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Kahramanmaraş
  • Araç: 2004 Mondeo GhiaX OV
  • Doğum Yılı: 1980
  • Meslek: BTR

Gönderim tarihi 18.11.2012 - 23:44

Uzun zamandır bende araştırıyorum 3 kasa mondeoları temizini bulmak çok zor. Aynı zamanda elden çıkarmakta zor. Forumda biraz araştırma yaptıysanız bu araçlarda da belirli bir hızdan sonra yol ve rüzgar sesi oluyormuş. Ayrıyetten koltuk kumaşları kalitesiz olduğu için çabuk deforme oluyormuş. Ve 2000 motor vergisi,yakıtı ve yedek parçası çok pahalı . Focuslara kıyasla özellik bakımından daha zayıf. Şimdilik bunlar geldi aklıma.

Mondeonun ghia-x lerinin alcantara kumaşları deforme oluyor. Ghia ve trend için aynı şeyi söyleyemem.
Parça durumuna pahalı demişsiniz çok pahalı derken ne ile kıyasladığınıza bağlı. Opelden ucuz diyeceğim neredeyse. Toyotanın parçalarından ucuz mesela. (Bu parça fiyatları hususunda baya bilgi sahibi oldum :) )
Focuslara kıyasla özellik zayıf derken. Hangi 2004 ghia focusta elektrilik koltuk xenon far ısıtmalı önce cam far yağmur park sensörü var far yıkama var 6 lı cd çalar 8 havayastığı hız sabitleyici var.
Vergisi 2004 modellerin yıllık 958 tl .
Rüzgar sesi çok değil ama yokta değil. Bu sesi duyma sebebi yol sesi ve motor sesi çok düşük seviyede olduğu için bunu duyuyorsunuz.
LPG otomatik mondeo şehir dışı 10-11 lt /100km ancak 120 km hız ortalaması ve ara ara 130-140 ları görürseniz.

1987 Ford Taunus GL 1.6 / 1997 Opel Vectra GLS 2.0 / 2004 Ford Mondeo Ghia-X Otomatik LPG'li //// /// Memleket:İskenderun
Karşındakinin değeri 5 kuruş ise sen 3 kuruş değer ver. Kaybettiğinde 2 kuruş cebinde kalsın.

İnsanlar sizleri eskisi kadar kullanamadıklarında değiştiğinizi söylerler !!!


#17 Çağlar Bayur

Çağlar Bayur
  • Moderatör
  • 42,743 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 96 Mondeo 2.0 Glx
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Hasar Giderici

Gönderim tarihi 18.11.2012 - 23:45

http://www.sahibinde...104321396/detay Şu araç nasıl sizce km ile oynanmış gibi geldi bana.


Evet abi. Ama şöylede anlaşılmayalım burada mondeo yu kötülemiyorum öyle olsa hala araştırmaya devam etmezdim :)

http://www.sahibinde...104321396/detay Şu araç nasıl sizce km ile oynanmış gibi geldi bana.


Evet abi. Ama şöylede anlaşılmayalım burada mondeo yu kötülemiyorum öyle olsa hala araştırmaya devam etmezdim :)

boyananı yok, km önemli değil bizim piyasada :sihirbaz: rakamı normal, bu şartlarda

Vesile ile bütçe nedir?
herşeyden önce GÜVENLİK bunu unutmadan araç sürelim

#18 Mehmet Kaya

Mehmet Kaya
  • Moderatör
  • 17,057 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Kahramanmaraş
  • Araç: 2004 Mondeo GhiaX OV
  • Doğum Yılı: 1980
  • Meslek: BTR

Gönderim tarihi 18.11.2012 - 23:47

Yakıt konusunda kullananların deneyimi nasıl acaba

Şehir için objektif yorum olmaz. Herkesin kullandığı güzergah farklı. Maraş'ta ben 15 lt lpg yaktırıken Ankara'da 12-13 lt yaktırıyorum. Maraş'ta bir arkadaş 12-13 lt yaktırıyor. Benim Maraş'taki güzergahım 7 km 14 defa dur kalk (Işıklar kasisler ve kavşaklar) yapıyorum ve sabah yoğum trafiği saymıyorum. Ama en doğru karar uzun yollarda verilir. Ben Ankara'ya giderken 10 lt ortamala ile gidiyorum. Ama ayağımın ayarı kaçarsa rampalarda 140-160 altına düşmezsem 12 lt yakıyor.

1987 Ford Taunus GL 1.6 / 1997 Opel Vectra GLS 2.0 / 2004 Ford Mondeo Ghia-X Otomatik LPG'li //// /// Memleket:İskenderun
Karşındakinin değeri 5 kuruş ise sen 3 kuruş değer ver. Kaybettiğinde 2 kuruş cebinde kalsın.

İnsanlar sizleri eskisi kadar kullanamadıklarında değiştiğinizi söylerler !!!


#19 Süleyman Can Şahin

Süleyman Can Şahin
  • Üye
  • 821 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ordu
  • Araç: 11 Focus Titanium
  • Doğum Yılı: 1991
  • Meslek: İnşaat Teknikeri

Gönderim tarihi 18.11.2012 - 23:49

boyananı yok, km önemli değil bizim piyasada :sihirbaz: rakamı normal, bu şartlarda

Vesile ile bütçe nedir?

Bütçe max 25 bu aracın fiyatı yüksek geldi biraz. İki hafta sonra sivasa gideceğim o zamana kadar satılmaz ise bakacağım bu araca.

#20 Evren İskent

Evren İskent
  • Kulüp Üyesi
  • 5,840 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 11'Fiat Evo MJ
  • Doğum Yılı: 1978
  • Meslek: Sigorta Satış Yönetim

Gönderim tarihi 18.11.2012 - 23:51

Hocam ben elektronik gaz pedallı araç kullanmadığım için avantajını bilmiyorum. Hız sabitleme belki daha stabil çalışırdı sanırım. Gaz pedalına gelene kadar.
1-Yol bilgisayarı keşke daha detaylı olsaydı (C kasa vectra gibi)
2-Arka yan perde olsaydı (2006 model ghia focusta var ancak Ghia-x mondeoda yok)
3-Anlık yakıt olsaydı
4-Çift yönlü klima olsaydı (2006 model ghia focusta var ancak Ghia-x mondeoda yok)
5-Arka tarafta klima kanalları olsaydı.
6-Xenonların mercekleri biraz daha büyük olsaydı.
7-MP3 çalarlı teyp olsaydı(2006 model ghia focusta var ancak Ghia-x mondeoda yok)
8-Hafızalı koltuk olsaydı (Vectra C de var)
9-lastik basınç sensörü olsaydı.
10-Ghia-Xlerin koltuk kumaşları biraz daha kaliteli olsaydı. (alcantara kumaş rezil bir kumaşmış)
.
.
..
Hocam eksikleri çok. :D
D segment bir araç için verdiğimiz parada çokuyugun ama :)


Mehmet (Kaya) Bey'in yazdıklarını yanlış yorumlamışsınız. Daha doğrusu Mondeo hakkında olumlu görüşlerini hekes bildiği için o sadece çıkarabildiği kadar olumsuz yönlerini yazmış buraya.

Siz mesela koltuk kılıflarına dikkat etmişsiniz ama dikkat etmediğiniz şey, yazılanlar GhiaX modeller için yazılmış. GhiaX deri döşemeye sahiptir. Koltuğun kenarları deri, ortası alcantra kumaştır. Zamanla potluk yapan bu kumaş, dikiş yerlerinden ayrılabiliyor ve metresi pahalı. Bulmak da zor. Ghia'larda ise kadife döşeme var ve eminim ki en son eleştirilecek yeridir döşemeleri.

Focus ile kıyalsanacaksa bu aracın 2001 yılında çıktığını gözönüne almak lazım. Focus'a göre eksiği yoktur. Fazlası vardır. Sadece çift yönlü klima Focus2'ye göre eksikliğidir. 2,5'tan eksik olan yönü ise detaylı yol bilgisayarıdır. Ancak bunların yanında artıları daha çoktur.

Yol sesi yoktur, rüzgar sesi 120'den sonra hafif gelir ama bu daha çok aynadan kaynaklı diye düşünüyoruz. Bu bahsedilen rüzgar sesi de rahatsız edici değildir. Araç gereğinden sessiz olduğu için duyulur. Trim sesi nerdeyse yok denecek kadar azdır. Kaportası S40 eski kasalar gibi kemiklidir. Örneğin şiddetli bir dolu yağışından dahi zarar görmez.

Saygılarımla.

Bu mesaj Evren İskent tarafından düzenlendi: 18.11.2012 - 23:52

2011 Fiat Punto Evo 1.3 Mjet Dynamic+Skydom+Asistkit
2006 Peugeot 206 Feline 1.4 Bva

Ford Geçmişi: 2004 Mondeo 2.0 GhiaX, 2000 Ford Mondeo Ghia





0 Kullanıcı bu konuyu okuyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli üye