• Duyurular

    • Mehmet Ozyurek

      Forumumuz Büyüyor, Değişiyor, Gelişiyor ...   09-01-2017

      Değerli Üyelerimiz,
      Forumumuz 2000’yılında “Yahoo Grup” olarak kurulmuş, daha sonra “focusum.com” olarak forum platformuna giriş yapmış, hızla büyüyerek tüm “Ford” marka araçları kapsar hale geldiği için 2005 yılında “da fordclubtr.com” ismiyle bu günlere kadar başarı ile gelmiştir.

      Forumumuzun bugünlere gelmesinde en büyük etken tabiki siz değerli üyelerimizin varlığı, katkısı ve devamlılığıdır.  
      Bugün ise genişlemesi kaçınılmaz olmuş, ve artık gerek bilgi içeriği, gerek üye talepleri, gerek küreselleşmenin olduğu bir ortamda boyutumuz tek bir markaya olan bağlılığı aşmış bulunmaktadır. Bu sebeple, bu duyuru ile bugün itibariyle forumumuzu tüm markalara açtığımızı sizlerle paylaşmak istedim.

      Yeni hedefimiz, tüm otomobil markalarının eşit şart ve haklarla forumda yer almasıdır. Bu sebeple sizlerden ve yeni üyelerimizden en büyük beklentimiz bütün otomobil üreticisi markalara ve kullanıcılarına karşı saygı ile yaklaşmanız ve bireylerin tercihlerine saygı duymanızdır.

      Bu büyümeyle birlikte yönetim yapısında da değişikler yapılmıştır. Yönetici sayısı artırılmış, İçerik ve Bölüm Sorumlusu sistemine geçilmiş ve daha işlevsel daha hızlı kontrol imkanı sağlanmak hedeflenmiştir. Forum altyapısı yenilenerek bu değişimlere ve gelişmelere cevap verebilir duruma getirilmiştir.

      Hedefimiz yine en iyi olarak büyümeye devam etmektir. Bu konuda bizler elimizden geleni yapacağız ancak sizlerle başaracağız.

      Yeni yapının hepimiz için hayırlı olmasını diliyorum.
Tolgay Bilge

2013 Yaz Lastigi Adac Test Sonuclari

Bu konuda 17 ileti var

arkadaslar aldigim latik ve servisteki muhendisin gösterdigi video :)

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

namnls.jpg

3 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Pirelli P6 kullanıyorum. Kuru zeminde idare eder bir performansı var fakat ıslak zeminde son derece tutarlı davranıyor.. :good1:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şimdi bu tabloya göre en iyisi michelin mi oluyor?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

conti , yine conti

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şimdi bu tabloya göre en iyisi michelin mi oluyor?

Yok abi en başarılısı vredestein ultrack vorti. Aynı listede ki aynı başarıyı sağlayan eagle f1 e göre fiyatı daha uygun. Liste 1. 2. diye sıralanan bir liste değil. Yakıt tüketimi konusunda en başarılı lastik ise semperid.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şimdi bu tabloya göre en iyisi michelin mi oluyor?

Abi bana adamin dedigi en kaliteli 3 lastik CONTI,GOOD YEAR,MICHELIN hangisini alirsan al farketmez ama ben 25 yillik lastikci olarak Good Year öneririm dedi burdaki lastikcilerde oyle sallama degil yani adam makine muhendisi okul okuyosun lastikci olmak icin bende sabah Dunlop almaya gitmistim baya konustuk sonra lastikleri gosterdi good year i cikardi neyse elledim baya bi tatli sertligi vardi dis yuzeyide dunlopa göre daha iyi geldi bana onu aldim yani bana soracak olursan 3 lastikte ayni kalite secim size kalmis!

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Büyük çoğunluk 205-55R16 kullanıyor. Bu test 225-45R17 için yapılmış.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi dikkatimi bir şey çekti.

Şöyle ki; 1. resimde kuru zeminde 1.6 puan verip tek + vermiş

8512946125_4bb4fe737e_z.jpg

2. resimde kuru zemine 1.4 puan verip iki + vermiş.

8514055744_3361325b6e_z.jpg

Bunlarında dışında ıslak puanlamasında 1. resimde 2.7 puan verip ortalama geçer demiiş ama 2. resimde 2.4 verip bir + vermiş.

Puanlar sıfıra yaklaştıkça mı yüksek puan anlamına geliyor, yoksa bu işte bir çelişki mi vaR?

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi dikkatimi bir şey çekti.

Şöyle ki; 1. resimde kuru zeminde 1.6 puan verip tek + vermiş

2. resimde kuru zemine 1.4 puan verip iki + vermiş.

Bunlarında dışında ıslak puanlamasında 1. resimde 2.7 puan verip ortalama geçer demiiş ama 2. resimde 2.4 verip bir + vermiş.

Puanlar sıfıra yaklaştıkça mı yüksek puan anlamına geliyor, yoksa bu işte bir çelişki mi vaR?

bende öyle biliyorum, küçük puan daha iyi puan anlamına geliyor...

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi dikkatimi bir şey çekti.

Şöyle ki; 1. resimde kuru zeminde 1.6 puan verip tek + vermiş

2. resimde kuru zemine 1.4 puan verip iki + vermiş.

Bunlarında dışında ıslak puanlamasında 1. resimde 2.7 puan verip ortalama geçer demiiş ama 2. resimde 2.4 verip bir + vermiş.

Puanlar sıfıra yaklaştıkça mı yüksek puan anlamına geliyor, yoksa bu işte bir çelişki mi vaR?

sanirim dusuk puan daha iyi demek oluyor

tarihinde Tolgay Bilge tarafından düzenlendi
2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Nokian neden testte yok ki?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Başka bir konudada yazmıştım, buradada yazayım..

Adac, Auto Bild, Ace Lekrand vb... birçok Test kuruluşu var bunlar bile aralarında farklı sonuçlar çıkarıyor..

Örneğin Sadece Almanyada satılan Vresdein diye bir Alman Lastik Üreticisi vardır.. Dünyada çok tanınan, bilinen bir lastik olmamasıyla birlikte ne Hikmetse Auto Bild'te 3. sırada!..buradada karşımıza çıkmış..

Diğer Test Kuruluşlarında ismi geçmez...

Yani demek istediğim şudur ki bana ne lazım, benim kriterlerime hangisi uyuyor diye nitelendirmek gerekiyor.. O listelerde ilk sırada gördüğün Islakta, kuruda, yol tutuşta, ömürde ortalama bir rakam alırsa ilk sırada bulur kendini..

Ben Yol Tutuş, FrenTestlerine bakarım Yaz Lastiğinde, beni ömrü çok fazla ilgilendirmiyor neden ? Çünkü En kral lastik 2 Yıl sonra sertleşiyor ben zaten 90000km. aynı lastiği kullanmam..

Lastik Firmaları Yeni Piyasaya süreceği lastik için kendine bir hedef koyar mesela Islakta En İyi Yol Tutuş gibi.. Bunun üzerinde yoğunlaşır, ama diğer biryandan bazı şeylerden feragat etmek zorundadır.. Bunuda başka bir modelle sağlar.. yani 4/4 lük bir lastik bulamazsın..

Her sene bir farklılık göze çarpıyor, bu farklılık neden kaynaklanıyor, neden istikrar yok. Bir Markanın ürünü çok iyiymiş demek yanlış...

Avrupada birçok insan özellikle bu lastik testlerini dikkatle izler.. Bizim Ülkemizde durum bu değil maalesef Michelin gerisi hikaye der işin içinden çıkar... Bu Çok Yanlış bir değerlendirme Maalesef...

Bende Yurtdışında 2 Lastik Forumunu düzenli olarak takip ediyorum.. Kullanıcı yorumlarıda önemli.. Edindiğim tecrübeye göre en sorunsuz 2 marka Nokian ve Yokohama...

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

vredesdein hollanda kökenli diye biliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

225/45/17 ye geçeceğim yakın zamanda.Favorim good year f1 asymetric 2

Buna alternatif olarak Michelin Pilot Sport 3

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

225/45/17 ye geçeceğim yakın zamanda.Favorim good year f1 asymetric 2

Buna alternatif olarak Michelin Pilot Sport 3

michelin fiyattan kaybediyor hocam! :D:biggrin:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1. adac oldukça ciddi bir kurumdur, para ile üye olunur, sayısını bilmediğim çalışanı , taşeronu ile tüm dünyada, üyelerine çekici+parça hizmeti bile taşır

2. test sonuçları sunumunu değiştiler, iyi de yaptılar, kişisel ihtiyaca göre kelimelere tıklayınca, sıralamayı kendiniz oluşturuyorsunuz, mesela ıslak zemin (nass) tıklayın, sıra değişsin,

3. + ların sayısı ve testteki puanlar fazla simetrik gitmeyebilir, zira bu tabloda az bilgi gösterirler normaldir, sıralama ile fikir edinmek en sağlıklısı

4. lastik tekniği her geçen zaman iyileşiyor, mesela pirelli cinturato 7, çıktığında ıslak zeminde test birincisi idi, şimdi ortalara gelmiş, yeni nesiller çok daha iyi demek ki

5. vesile ile, lastik ömrü derken, ömür düşükse 7-8bin km de performansından %70e varan kayba uğrayan marka da olabilir buna dikkat etmeli, ömrü süper olandan da sıfır halinde bile fren performansı beklenemeyecek olan olabiliyor

ŞAhsen bu testi şunda kullanırım: Lastik alacağım zaman, rakamları toplar sonra bu listeye bakarım, %20 ucuza hemen hemen çok iyi performans vereni bulabilirsiniz, lastikte ödenen meblağ, her zaman performans olarak geri gelmez, az ucuz olsun derken de kayıp kaldırıma toslayabilirsiniz.

Trocken: kuru

Nass: ıslak

Gerausch: ses

Kraftstoffverbrauch: yakıt tüketimi

verschleiss: aşınma

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

conti , yine conti

Lastik yanaklarının zayıflığı dışında,bence de en iyisiConti. Çok fazla yol yaptığım ve değişik yo lkoşullarında kullandığım için ben lastik yanaklarından çok çekiyorum. O nedenle bu sefer Good Year alacağım sanırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş