İçeriğe atla


     

Fotoğraf

Direksiyon Problemi


  • Please log in to reply
32 cevap var

#1 Uğur Çınar

Uğur Çınar
  • Kulüp Üyesi
  • 4,291 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 2006 Connect 1.8
  • Meslek: Serbest meslek.

Gönderim tarihi 23.05.2013 - 14:53

aracı aldığım dan beri direksiyonunda bi sikintı mevcut çözemedik bi türlü şüphelendiğim eps motorundaydı sorun oradan çıkmadı aracı bi türlü düz tutamıyorum yolda bide sağa veya sola döndüğümde direksiyonu biraktığımda merkeze gelmiyor öyle belli bir açıda neden yapabilir yolda düz tutmak için iki elle direksiyonu sımsıkı tutmak zorundayim .
aracı aldığımdan beri yaptıklarım ön askı rotlar viraj demir lastiği 4 amörtisör 4 yay ön takım da yapılan lar rot başlarında rotillerde sıkıntı yok neden yapabilir şimdi aklıma takılan bir yer var direksiyon kutusunda ki tıkırtı burcları veya direksiyon kutusu kontrolu

     

#2 Mert Gülkokan

Mert Gülkokan
  • Üye
  • 5,934 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Eskişehir
  • Araç: Fiesta Sport
  • Doğum Yılı: 1986
  • Meslek: Makina Mühendisi

Gönderim tarihi 23.05.2013 - 15:01

Rot balans yapıldı değil mi bu işlerden sonra?

*Ne kadar zengin ve müreffeh olursa olsun, istiklalden mahrum bir millet, medeni insanlık karşısında uşak olmak mevkiinden yüksek bir muameleye layık sayılamaz... Mustafa Kemal ATATÜRK

*Konforsuz araç yoktur, bozuk amortisör vardır :) Lütfen 100 bin km geçince amortisörlerinizi yenileyin :)

 


#3 Uğur Çınar

Uğur Çınar
  • Kulüp Üyesi
  • 4,291 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 2006 Connect 1.8
  • Meslek: Serbest meslek.

Gönderim tarihi 23.05.2013 - 15:26

Rot balans yapıldı değil mi bu işlerden sonra?

ypıldı yazmayı unutmuşum

#4 Mükremin Kocataşkın

Mükremin Kocataşkın
  • Kulüp Üyesi
  • 5,578 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 04 C- Max Tdci Ghia
  • Doğum Yılı: 1961
  • Meslek: Kamu

Gönderim tarihi 23.05.2013 - 15:27

Bu kadar işlemden sonra direksiyon kutusu olmasa bile dümdüz gitmesi lazım. İlginç.
Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. Atatürk
Bir insanı ahlaken eğitmeden sadece zihnen eğitmek ,topluma yanlızca okumuş bir bela kazandırmaktır. Roosevelt

#5 Sani Gerşon

Sani Gerşon
  • Moderatör
  • 23,982 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 09 Megane III 1.5dci
  • Doğum Yılı: 1986
  • Meslek: IT & Satış/Hizmet

Gönderim tarihi 23.05.2013 - 15:45

Uğur, rica ediyorum cümlelerinde notka ile virgül kullan. Vallahi nefes nefese kalıyorum okurken. Kaç kere konuştuk bunu :(

Salıncaklar ne alemde? Viraj demirleri (z-rot) vs?

#6 Uğur Çınar

Uğur Çınar
  • Kulüp Üyesi
  • 4,291 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 2006 Connect 1.8
  • Meslek: Serbest meslek.

Gönderim tarihi 23.05.2013 - 16:00

Uğur, rica ediyorum cümlelerinde notka ile virgül kullan. Vallahi nefes nefese kalıyorum okurken. Kaç kere konuştuk bunu :(

Salıncaklar ne alemde? Viraj demirleri (z-rot) vs?

viraj demirler değişti salıncak sıkıntı yok tamirci dedi z rotları sıfır amörtisörler orjinal bilemiyorum,artık sinir bozucu durum

Bu kadar işlemden sonra direksiyon kutusu olmasa bile dümdüz gitmesi lazım. İlginç.

mükremin abi anlamadım bende durumu illa iki el direksiyonu tutman yoksa bi anda kacacak gibi oluyor araba bu aralar aklıma gelen lastikler var ama onlar da sıfır

#7 Mükremin Kocataşkın

Mükremin Kocataşkın
  • Kulüp Üyesi
  • 5,578 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 04 C- Max Tdci Ghia
  • Doğum Yılı: 1961
  • Meslek: Kamu

Gönderim tarihi 23.05.2013 - 16:11

viraj demirler değişti salıncak sıkıntı yok tamirci dedi z rotları sıfır amörtisörler orjinal bilemiyorum,artık sinir bozucu durum


mükremin abi anlamadım bende durumu illa iki el direksiyonu tutman yoksa bi anda kacacak gibi oluyor araba bu aralar aklıma gelen lastikler var ama onlar da sıfır


Rot ayarında ciddi bozukluk olsa, ön tekerler açık veya kapalı dursa senin dediğin şey olur. Araç bazen sol bazen sağ tekere uyarak sürekli sağa sola dalma eğilimi gösterir. Hidrolik direksiyonda böyle bir sorun olur mu bilemiyorum. Yani aracın rot ve eksantrik ayarları düzgün olsa bile direksiyon kutusundaki bir arıza buna sebep olurmu bilemiyorum.

Bir de aracı düz gitmeye zorladığında, yani sen direksiyonu sıkı sıkı tuttuğunda temiz asfaltta lastik sesi geliyor mu?, veya kavşaklarda sağa sola dönerken temiz, sıcak asfaltta ciddi lastik sesi geliyor mu? Kavşaklarda her araçta bir miktar lastik sesi gelir ama rot veya eksantrik ayarı bozuk araçta bu ses oldukça abartılıdır.

Eğer düz giderken veya dönüşlerde bu söylediklerim olmuyorsa sorun direksiyon sistemindedir diye düşünüyorum.
Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. Atatürk
Bir insanı ahlaken eğitmeden sadece zihnen eğitmek ,topluma yanlızca okumuş bir bela kazandırmaktır. Roosevelt

#8 Mert Gülkokan

Mert Gülkokan
  • Üye
  • 5,934 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Eskişehir
  • Araç: Fiesta Sport
  • Doğum Yılı: 1986
  • Meslek: Makina Mühendisi

Gönderim tarihi 23.05.2013 - 16:20

Bu araç bu zamana kadar 17 jant ve kesik yaylarla kullanıldı. Acaba poryalarında bir sıkıntı olabilir mi? Ben bu konulardan çok anlamam sadece varsayım üzerine aklıma gelenleri yazıyorum:)

*Ne kadar zengin ve müreffeh olursa olsun, istiklalden mahrum bir millet, medeni insanlık karşısında uşak olmak mevkiinden yüksek bir muameleye layık sayılamaz... Mustafa Kemal ATATÜRK

*Konforsuz araç yoktur, bozuk amortisör vardır :) Lütfen 100 bin km geçince amortisörlerinizi yenileyin :)

 


#9 Çağlar Bayur

Çağlar Bayur
  • Yönetici
  • 44,019 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 96 Mondeo 2.0 Glx
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Hasar Giderici

Gönderim tarihi 23.05.2013 - 16:29

direksiyon kendisi toplamıyorsa, ya direksiyon kutusu önceden tamirlidir (kötü işçilik) ya da kamber kaserde sorun vardır, rotçu buna fazla bakmaz bazen

herşeyden önce GÜVENLİK bunu unutmadan araç sürelim


#10 Uğur Çınar

Uğur Çınar
  • Kulüp Üyesi
  • 4,291 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 2006 Connect 1.8
  • Meslek: Serbest meslek.

Gönderim tarihi 23.05.2013 - 16:52

direksiyon kendisi toplamıyorsa, ya direksiyon kutusu önceden tamirlidir (kötü işçilik) ya da kamber kaserde sorun vardır, rotçu buna fazla bakmaz bazen,abi bide bunların kronik olan eps motoru arıza yapıyor ondan şüphelendim servis e bıraktım sorun yok diyolar

abi rotu yapan arkadaş aldı turladı bunun direksiyonda sorun var dedi tam oda bilmiyo neden olabileceğini bide bunlarda hidrolik değil elektrik li direksiyon en gıcığı bu rot ayarlarının fotosunu çeker atarım her rot ayarında sonra çıktı veriyor.

Bu araç bu zamana kadar 17 jant ve kesik yaylarla kullanıldı. Acaba poryalarında bir sıkıntı olabilir mi? Ben bu konulardan çok anlamam sadece varsayım üzerine aklıma gelenleri yazıyorum:)

mert poryalarda sıkıntı olsa bilya sesi duyulur içerde kanımca


Rot ayarında ciddi bozukluk olsa, ön tekerler açık veya kapalı dursa senin dediğin şey olur. Araç bazen sol bazen sağ tekere uyarak sürekli sağa sola dalma eğilimi gösterir. Hidrolik direksiyonda böyle bir sorun olur mu bilemiyorum. Yani aracın rot ve eksantrik ayarları düzgün olsa bile direksiyon kutusundaki bir arıza buna sebep olurmu bilemiyorum.

Bir de aracı düz gitmeye zorladığında, yani sen direksiyonu sıkı sıkı tuttuğunda temiz asfaltta lastik sesi geliyor mu?, veya kavşaklarda sağa sola dönerken temiz, sıcak asfaltta ciddi lastik sesi geliyor mu? Kavşaklarda her araçta bir miktar lastik sesi gelir ama rot veya eksantrik ayarı bozuk araçta bu ses oldukça abartılıdır.

Eğer düz giderken veya dönüşlerde bu söylediklerim olmuyorsa sorun direksiyon sistemindedir diye düşünüyorum.

lastik sesi o kadar duyulmuyor aklıma şu geliyor lastiğin sırtı kırıksa olursa ondan yaparmı şüpesi var bide abi bundaki elektrikli direksiyon

Bu mesaj Uğur Çınar tarafından düzenlendi: 23.05.2013 - 16:53


#11 Çağlar Bayur

Çağlar Bayur
  • Yönetici
  • 44,019 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 96 Mondeo 2.0 Glx
  • Doğum Yılı: 1969
  • Meslek: Hasar Giderici

Gönderim tarihi 23.05.2013 - 16:57

tıkırtı vardır, kutuyu sıkıştırmışlardır, geri toplamaz

herşeyden önce GÜVENLİK bunu unutmadan araç sürelim


#12 Uğur Çınar

Uğur Çınar
  • Kulüp Üyesi
  • 4,291 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 2006 Connect 1.8
  • Meslek: Serbest meslek.

Gönderim tarihi 23.05.2013 - 17:33

tıkırtı vardır, kutuyu sıkıştırmışlardır, geri toplamaz

abi bi iki video cekiyim dedim oldumu bilmiyorum sokak içinde bi tur attın fazla hızlanamadım
ama bunlara yakın sorun




#13 Mükremin Kocataşkın

Mükremin Kocataşkın
  • Kulüp Üyesi
  • 5,578 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 04 C- Max Tdci Ghia
  • Doğum Yılı: 1961
  • Meslek: Kamu

Gönderim tarihi 24.05.2013 - 09:29

Uğur direksiyonu çok rahat çevirebiliyorsun, ancak geri gelmiyor. Görüntülerden anladığım bu. Şöyle bir sonuca varıyorum. "dönme yönünde problem yoksa, toplama yönünde de büyük bir ihtimalle problem yoktur, yani direksiyon kutusunun masum olduğunu düşünmeye başladım.

Eklediğim linkte "king-pim açısı" ve "kaster açısı" bölümlerini oku ve bence rot-balanscını değiştir.

http://www.teamhonda...i-t52044.0.html

abi bi iki video cekiyim dedim oldumu bilmiyorum sokak içinde bi tur attın fazla hızlanamadım
ama bunlara yakın sorun


.

Bu mesaj Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi: 24.05.2013 - 09:24

Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. Atatürk
Bir insanı ahlaken eğitmeden sadece zihnen eğitmek ,topluma yanlızca okumuş bir bela kazandırmaktır. Roosevelt

#14 Uğur Çınar

Uğur Çınar
  • Kulüp Üyesi
  • 4,291 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 2006 Connect 1.8
  • Meslek: Serbest meslek.

Gönderim tarihi 24.05.2013 - 09:47

Uğur direksiyonu çok rahat çevirebiliyorsun, ancak geri gelmiyor. Görüntülerden anladığım bu. Şöyle bir sonuca varıyorum. "dönme yönünde problem yoksa, toplama yönünde de büyük bir ihtimalle problem yoktur, yani direksiyon kutusunun masum olduğunu düşünmeye başladım. Eklediğim linkte "king-pim açısı" ve "kaster açısı" bölümlerini oku ve bence rot-balanscını değiştir. http://www.teamhonda...i-t52044.0.html .

abi biraz okudum kafam karıştı anladığım bu yazıdakiler doğruysa kamber kaster açısında sıkıntı var büyük bi ihitimal bu aracın sol önden kazası mevcut kaza ile ilgili bi sikintı olup düzeltilme olmamıştır.

#15 Mükremin Kocataşkın

Mükremin Kocataşkın
  • Kulüp Üyesi
  • 5,578 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 04 C- Max Tdci Ghia
  • Doğum Yılı: 1961
  • Meslek: Kamu

Gönderim tarihi 24.05.2013 - 10:04

abi biraz okudum kafam karıştı anladığım bu yazıdakiler doğruysa kamber kaster açısında sıkıntı var büyük bi ihitimal bu aracın sol önden kazası mevcut kaza ile ilgili bi sikintı olup düzeltilme olmamıştır.


Sorun yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Çok iyi bir rot-balansçı bulman gerekiyor. Kaza sonucunda bir dengesizlik oluşmuş ise, rot-balansçının tespitleri doğrultusunda şasiciye gideceksin, oynayan zıplayan yerleri yerine getirecekler. Çok tedirgin olmana gerek yok böyle durumlar kaza olmasa da sağlam bir şekilde kaldırıma çarpmalar sonucunda da oluşabiliyor. Ama çok iyi bir rot balansçı bulman şart.
Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. Atatürk
Bir insanı ahlaken eğitmeden sadece zihnen eğitmek ,topluma yanlızca okumuş bir bela kazandırmaktır. Roosevelt

#16 Uğur Çınar

Uğur Çınar
  • Kulüp Üyesi
  • 4,291 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 2006 Connect 1.8
  • Meslek: Serbest meslek.

Gönderim tarihi 24.05.2013 - 10:07


Sorun yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Çok iyi bir rot-balansçı bulman gerekiyor. Kaza sonucunda bir dengesizlik oluşmuş ise, rot-balansçının tespitleri doğrultusunda şasiciye gideceksin, oynayan zıplayan yerleri yerine getirecekler. Çok tedirgin olmana gerek yok böyle durumlar kaza olmasa da sağlam bir şekilde kaldırıma çarpmalar sonucunda da oluşabiliyor. Ama çok iyi bir rot balansçı bulman şart.

biliyorum abi akşam ayar yaptırdığım yere gidip konuşacağım :D bakalm ne diyecek bu bilgiler biraz konuşunca anlar herhalde beni

#17 Mert Gülkokan

Mert Gülkokan
  • Üye
  • 5,934 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Eskişehir
  • Araç: Fiesta Sport
  • Doğum Yılı: 1986
  • Meslek: Makina Mühendisi

Gönderim tarihi 24.05.2013 - 10:08

Eskişehir'de olsaydın sağlam usta var. Adam mercedes'den emekli olmuş. Bütün hayatım kamyon ve otobüs rot balansı yapmakla geçti diyor. Arabaları çerez niyetine yapıyorum diyor:)

*Ne kadar zengin ve müreffeh olursa olsun, istiklalden mahrum bir millet, medeni insanlık karşısında uşak olmak mevkiinden yüksek bir muameleye layık sayılamaz... Mustafa Kemal ATATÜRK

*Konforsuz araç yoktur, bozuk amortisör vardır :) Lütfen 100 bin km geçince amortisörlerinizi yenileyin :)

 


#18 Uğur Çınar

Uğur Çınar
  • Kulüp Üyesi
  • 4,291 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 2006 Connect 1.8
  • Meslek: Serbest meslek.

Gönderim tarihi 24.05.2013 - 10:18

Eskişehir'de olsaydın sağlam usta var. Adam mercedes'den emekli olmuş. Bütün hayatım kamyon ve otobüs rot balansı yapmakla geçti diyor. Arabaları çerez niyetine yapıyorum diyor:)

bakalım bizim buradakiler burunlarından kıl aldırmıyolar ben anlatıyorum tip tip bakıyolar dalacam bi gün birilerine bende tam senin anlattığın gibi birine ihtiyacım var şuu an :D mert

#19 Mükremin Kocataşkın

Mükremin Kocataşkın
  • Kulüp Üyesi
  • 5,578 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Ankara
  • Araç: 04 C- Max Tdci Ghia
  • Doğum Yılı: 1961
  • Meslek: Kamu

Gönderim tarihi 24.05.2013 - 10:24

bakalım bizim buradakiler burunlarından kıl aldırmıyolar ben anlatıyorum tip tip bakıyolar dalacam bi gün birilerine bende tam senin anlattığın gibi birine ihtiyacım var şuu an :D mert


Uğur "senin bildiğin karşıdakinin anladığıyla sınırlıdır" diye bir söz var. Bilmeyen ve bilmediğini bilmeyenle uğraşma. Bileni aramak hem daha kazançlı, hem de daha kısa sürede olur.
Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. Atatürk
Bir insanı ahlaken eğitmeden sadece zihnen eğitmek ,topluma yanlızca okumuş bir bela kazandırmaktır. Roosevelt

#20 Uğur Çınar

Uğur Çınar
  • Kulüp Üyesi
  • 4,291 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 2006 Connect 1.8
  • Meslek: Serbest meslek.

Gönderim tarihi 24.05.2013 - 10:30


Uğur "senin bildiğin karşıdakinin anladığıyla sınırlıdır" diye bir söz var. Bilmeyen ve bilmediğini bilmeyenle uğraşma. Bileni aramak hem daha kazançlı, hem de daha kısa sürede olur.

bakacağız abi anlattıyım da anlamıyorsa biner arabama giderim :D rot çu ararum adama akıllı




0 Kullanıcı bu konuyu okuyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli üye