İçeriğe atla


     

Fotoğraf

Teneke Jant Vs. Replika Jant


  • Please log in to reply
10 cevap var

#1 Aykut Can

Aykut Can
  • Üye
  • 1,047 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 12 Connect Blackline
  • Doğum Yılı: 1988
  • Meslek: Akademisyen Adayı

Gönderim tarihi 31.08.2013 - 00:07

Geçenlerde jant almak için fikir edinirim diye foruma bakıyordum. Replika jantların kırıldığını, çok güvensiz olduğunu gösteren fotoğraflar gördüm. Anında vazgeçtim. Fakat sonra şunu düşündüm, aracımda teneke jant var. O ne kadar güvenilir ki? Diğeri 3x kuvvette kırılıyorsa bunun da x kuvvette ağzı burnu yamulur diye düşündüm.

 

Haksız mıyım? Buradan yola çıkarak replika alınabilir mi? Yoksa orijinalden şaşmamak mı lazım?



     

#2 Ali Tolga Aslan

Ali Tolga Aslan
  • Üye
  • 15 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 2012 Ford Fiesta XP
  • Doğum Yılı: 1992
  • Meslek: Öğrenci

Gönderim tarihi 31.08.2013 - 09:24

piyasada kaliteli replicalar mevcut ama  size aradaki farkı anlatıyım isteseniz. hem siz hemde replica almak isteyen arkadaşlara faydası olur.

toyota corolla marka aracıma replica jant aldım. kaldırıma çarptığımda jantın ufak bir bölümü kırılırken.

ford fiesta marka aracımda orjinal jantlarlada aynı olay başıma geldi. bu kez ise jant kırılmayıp zımparanmış gibi yüzeysel çizik oluştu jantta.

 

şu demek oluyorki. 

 

replica jantların alaşımı sert oldugu için sert darbelerde jant kırılabiliyo. bu nedenle cok ince telli yada arası çok açık olan replicalar almak yerine oturaklı kalın telli az boşluklu jantlar almanız gerekmektedir.

ama orjinal jantın yerini tutmaz hiç bir zaman bunuda aklınızdan çıkarmayınız.


34HK4327

#3 Aykut Can

Aykut Can
  • Üye
  • 1,047 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 12 Connect Blackline
  • Doğum Yılı: 1988
  • Meslek: Akademisyen Adayı

Gönderim tarihi 31.08.2013 - 09:27

piyasada kaliteli replicalar mevcut ama  size aradaki farkı anlatıyım isteseniz. hem siz hemde replica almak isteyen arkadaşlara faydası olur.

toyota corolla marka aracıma replica jant aldım. kaldırıma çarptığımda jantın ufak bir bölümü kırılırken.

ford fiesta marka aracımda orjinal jantlarlada aynı olay başıma geldi. bu kez ise jant kırılmayıp zımparanmış gibi yüzeysel çizik oluştu jantta.

 

şu demek oluyorki. 

 

replica jantların alaşımı sert oldugu için sert darbelerde jant kırılabiliyo. bu nedenle cok ince telli yada arası çok açık olan replicalar almak yerine oturaklı kalın telli az boşluklu jantlar almanız gerekmektedir.

ama orjinal jantın yerini tutmaz hiç bir zaman bunuda aklınızdan çıkarmayınız.

 

Peki teneke jantlarla kıyaslarsak?



#4 Ali Tolga Aslan

Ali Tolga Aslan
  • Üye
  • 15 Mesaj
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 2012 Ford Fiesta XP
  • Doğum Yılı: 1992
  • Meslek: Öğrenci

Gönderim tarihi 31.08.2013 - 09:46

tenekeler yamulur.

replicalar kırılır. 


34HK4327

#5 Reşat Uz

Reşat Uz
  • Üye
  • 149 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Bursa
  • Araç: 2006 Fusion 1.4 tdcı
  • Doğum Yılı: 1965
  • Meslek: Elektrik

Gönderim tarihi 31.08.2013 - 10:36

orjinalden şaşmamanı salık veririm

geçen sene sonunda aldım 1 ay öncede 2 lastik alıp balans yaptırayım dedim sağdaki 2  jantım göbekten yamuk çıktı düzelmedi

üstünden çıkanlarıda bir daha janta ihtiyacım olmaz düşüncesiyle sattırmıştım

 

usta ısıl işlemle düzelip jantların boyanabileceğini aracın sağ tarafının derin bir çukura sertçe girip çıktığını yada kayarak kaldırıma çarptığını aracı kullanacaksam jantları değişmem gerektiğini ifade etti 

 

2 tane çıkma mı bulsam çıkma saç ve kapak mı alsam yoksa mevcutlarımı düzeltsem?

 

Böyle bir olayla karşılaşmadık bende jantların uyduruk kalitesiz olduğu kanati oluştu darbe azda olsa büyük hasar meydana geldi sanırım

replika= çin mi?

biraz pahalı da olsa cms dj gibi yerlileri tercih etmek gerek



#6 Mustafa Yanar

Mustafa Yanar
  • Üye
  • 646 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Antalya
  • Araç: Focus 2,5 SW TDCİ
  • Doğum Yılı: 1976
  • Meslek: Öğretmen

Gönderim tarihi 31.08.2013 - 12:03

Bildiğim kadarıyla teneke jantlar hammaddesi çelik.Diğerleri aluminyum alaşım.Çeliğin darbe karşısındaki mukavemeti genelde eğilme, yamulma oluyor.Alaşımlar ise kalitesine göre kırılıyor veya çatlıyor.Bazen kılcal çatlaklar olabiliyor dikkatli bakmadan göremiyoruz.Bu da tehlike yaratıyor.


"İnsanlar kuyulara benzer, dikkat edin içinde boğulabilirsiniz"


#7 Ömer Emre Çeltekoğlu

Ömer Emre Çeltekoğlu
  • Üye
  • 88 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: Fiesta1.4 Tdci
  • Doğum Yılı: 1982
  • Meslek: Muhabbet Kuşu Üreticisi

Gönderim tarihi 21.09.2013 - 21:40

Replica nında  kalitelisi, kalitesizi var... ST jant diyoruz... Öyle st jantlar varki görünce alıp üstüne cay koymam diyosun,oylesi varki mest oluyosun... Yani görüntü bile bazen kaliteyi ele veriyor.. Tabiki replica jantı kim üretmiş, sertifika varmı , garanti veriyosa üretim kartıda olmalı illaki.



#8 Mustafa ÇİÇEK

Mustafa ÇİÇEK
  • Üye
  • 1,020 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Karabük
  • Araç: 01' Focus Amb GP
  • Doğum Yılı: 1986
  • Meslek: Mat. Öğr.

Gönderim tarihi 21.09.2013 - 22:16

http://www.fordclubt...s-replika-jant/



#9 Mert Yeldan

Mert Yeldan
  • Üye
  • 5,973 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Kocaeli
  • Araç: NewBalance 42Nr.
  • Doğum Yılı: 1984
  • Meslek: Devlet Amelesi

Gönderim tarihi 22.09.2013 - 07:05

Aykut alacaksan 16" Boavista al ;)



#10 Aykut Can

Aykut Can
  • Üye
  • 1,047 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: İstanbul
  • Araç: 12 Connect Blackline
  • Doğum Yılı: 1988
  • Meslek: Akademisyen Adayı

Gönderim tarihi 01.11.2013 - 13:52

Yeni konu açmak istemedim. Bir sorum var. Malumunuz geçenlerde Çin malı bir jant taktık orijinal ebatlarında ve orijinal lastiği kullandık (175*70*14). Jant taktıktan sonra bozuk zeminlerde vs. araçta sağa sola meyil ve sarsıntı hissediyorum demiştim. Sorun büyük ölçüde bir lastiğe fazla hava basılmasındanmış. Çözüldü gibi ama hala problem var. Babamla konuştuk, o şunu söyledi: Araçtaki orijinal teneke jantlar kaliteli olduğundan bozuk yolda esneyerek konfor sağlıyordu. Şimdi gittin dandik jantları taktın, sert metalden üretilmiştir, hiçbir esneme yok, haliyle o esneyemediği için arabayı sallıyor dedi. Yani aracın bana verdiği his direksiyonda boşluk varmış hissi gibi ama test ettim, 1 milim bile boşluk yok.

 

Babma haklı mı sizce?



#11 Mert Yeldan

Mert Yeldan
  • Üye
  • 5,973 Mesaj
  • Ülke: Türkiye
  • Şehir: Kocaeli
  • Araç: NewBalance 42Nr.
  • Doğum Yılı: 1984
  • Meslek: Devlet Amelesi

Gönderim tarihi 01.11.2013 - 14:00

Yeni konu açmak istemedim. Bir sorum var. Malumunuz geçenlerde Çin malı bir jant taktık orijinal ebatlarında ve orijinal lastiği kullandık (175*70*14). Jant taktıktan sonra bozuk zeminlerde vs. araçta sağa sola meyil ve sarsıntı hissediyorum demiştim. Sorun büyük ölçüde bir lastiğe fazla hava basılmasındanmış. Çözüldü gibi ama hala problem var. Babamla konuştuk, o şunu söyledi: Araçtaki orijinal teneke jantlar kaliteli olduğundan bozuk yolda esneyerek konfor sağlıyordu. Şimdi gittin dandik jantları taktın, sert metalden üretilmiştir, hiçbir esneme yok, haliyle o esneyemediği için arabayı sallıyor dedi. Yani aracın bana verdiği his direksiyonda boşluk varmış hissi gibi ama test ettim, 1 milim bile boşluk yok.

 

Babma haklı mı sizce?

 

Babalar her konuda haklıdır :p






0 Kullanıcı bu konuyu okuyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli üye