• Duyurular

    • Mehmet Ozyurek

      Forumumuz Büyüyor, Değişiyor, Gelişiyor ...   09-01-2017

      Değerli Üyelerimiz,
      Forumumuz 2000’yılında “Yahoo Grup” olarak kurulmuş, daha sonra “focusum.com” olarak forum platformuna giriş yapmış, hızla büyüyerek tüm “Ford” marka araçları kapsar hale geldiği için 2005 yılında “da fordclubtr.com” ismiyle bu günlere kadar başarı ile gelmiştir.

      Forumumuzun bugünlere gelmesinde en büyük etken tabiki siz değerli üyelerimizin varlığı, katkısı ve devamlılığıdır.  
      Bugün ise genişlemesi kaçınılmaz olmuş, ve artık gerek bilgi içeriği, gerek üye talepleri, gerek küreselleşmenin olduğu bir ortamda boyutumuz tek bir markaya olan bağlılığı aşmış bulunmaktadır. Bu sebeple, bu duyuru ile bugün itibariyle forumumuzu tüm markalara açtığımızı sizlerle paylaşmak istedim.

      Yeni hedefimiz, tüm otomobil markalarının eşit şart ve haklarla forumda yer almasıdır. Bu sebeple sizlerden ve yeni üyelerimizden en büyük beklentimiz bütün otomobil üreticisi markalara ve kullanıcılarına karşı saygı ile yaklaşmanız ve bireylerin tercihlerine saygı duymanızdır.

      Bu büyümeyle birlikte yönetim yapısında da değişikler yapılmıştır. Yönetici sayısı artırılmış, İçerik ve Bölüm Sorumlusu sistemine geçilmiş ve daha işlevsel daha hızlı kontrol imkanı sağlanmak hedeflenmiştir. Forum altyapısı yenilenerek bu değişimlere ve gelişmelere cevap verebilir duruma getirilmiştir.

      Hedefimiz yine en iyi olarak büyümeye devam etmektir. Bu konuda bizler elimizden geleni yapacağız ancak sizlerle başaracağız.

      Yeni yapının hepimiz için hayırlı olmasını diliyorum.
Batuhan Kılıç

1.6 8V Bgu Motor Ilk Yürümede Silkeleme Ve Rölanti Problemi

Bu konuda 14 ileti var

Araçta şöyle saçma bazı sorunlar var, lpg li ve hatırladığım kadarıyla lpg den sonra ortaya çıkan şeyler

 

Öncelikle rölantide fazla sarsıntı ve dalgalanmadan dolayı ecu üzerinden rölanti devrini yukarı çektim, bu sayede daha düzenli çalışıyor ancak sorunun başında rölantide hissedilen bir sarsıntı var

 

Mesela araç akşamdan sabaha yatmış olsun, sabah ilk çalıştığında rölanti olması gereken yere geliyor, araç sarsıntısız yürüyor, lpg ye düzgün geçiyor hiçbir sıkıntı yok, ancak bir süre kullandıktan sonra motoru durdurup hemen arkasına tekrar çalıştırınca rölanti 200 devir aşağıya kayıyor ve hafif dalgalanma yapıyor, aracı yürütünce de aşırı bir sarsma yapıyor, birkaç kere gazı bırakıp tam gaz yapınca toparlıyor, yavaş yavaş da yok oluyor bu sarsma, bundan sonra aralıksız bin km yol gitsem de en ufak bir sarsma yapmıyor

 

3 farklı boğaz kelebeği denedim değişmedi, oksijen sensörü ve egzozla ilgili arıza kaydı oluşturuyor araba ama benzindeyken bunları yapmadığından lpg kaynaklı olduğunu düşünüyorum, beyin üzerinden adaptasyon namına ne varsa yaptım, buji ve bobinler değişmişti lpg takıldıktan bir süre sonra, benzinde denediğimde de aynı şeyi yapıyor

 

Benzeri durumlar yaşayan veya öneri olan var mıdır?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sıkıntı ateşleme sistemi kaynaklı olması muhtemel. Boğaz kelebeği denediğini göre buji, Buji kablosu ve bobin de kontrol edilmeli. Benzeri bir problemi altea da yaşamıştım. Sorun lpg montajındaki hatadan kaynaklı çıkmıştı. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanirim benzinde sorun yok. Lpg nozullarini kucultturun. Belki rolantta zengin karisim oluyordur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sıkıntı ateşleme sistemi kaynaklı olması muhtemel. Boğaz kelebeği denediğini göre buji, Buji kablosu ve bobin de kontrol edilmeli. Benzeri bir problemi altea da yaşamıştım. Sorun lpg montajındaki hatadan kaynaklı çıkmıştı.

 

Ateşleme sistemi problemi olsa sürekli olması gerekmez mi? Araç çalışır çalışmaz da olmuyor, araç çalışıyor 100 metre yürüdükten sonra başlayıp 1 dakika bile sürmeden tekleme sorunu kesiliyor

Sanirim benzinde sorun yok. Lpg nozullarini kucultturun. Belki rolantta zengin karisim oluyordur.

 

Aynı şekilde benzinde de var sorun, rölantide zengin karışım oluyor, hata kaydından çoğu zaman görüyorum zengin karışım uyarısını

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zengin karışımın nedeni olarak enjektörler benzin kaçırıyor olabilir veya enjektör raili benzin regületörüne vakum gelmiyor ve kapalı kalmış olabilir dolayısı ile yüksek benzin basıncı fazla miktarda benzin püskürtülmesine neden oluyor olabilir? Sonuç olarak ya fazla benzin sisteme giriyor ya da hava filtresi tıkalı sistem az hava emiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ecu dan rölanti yi yukarı çektim derken. Yapılan işlem ne idi? Egzos sensörü sağlıklı veri yolluyor mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zengin karışımın nedeni olarak enjektörler benzin kaçırıyor olabilir veya enjektör raili benzin regületörüne vakum gelmiyor ve kapalı kalmış olabilir dolayısı ile yüksek benzin basıncı fazla miktarda benzin püskürtülmesine neden oluyor olabilir? Sonuç olarak ya fazla benzin sisteme giriyor ya da hava filtresi tıkalı sistem az hava emiyor.

 

Lpgci ayarlama yaparken herhangi bir problem gözükmedi, düzgün çalışıyor gaza geçince benzinle bir alakası kalmıyor gibiydi, hava filtresi yeni.

 

Ecu dan rölanti yi yukarı çektim derken. Yapılan işlem ne idi? Egzos sensörü sağlıklı veri yolluyor mu?

 

Vagcom ile ecu üzerinden rölanti devri ayarlanabiliyor. Egzoz üzerindeki sensör hata vermiyor ama öndeki oksijen sensörü sanırsam manifold a bağlı olan genelde hata veriyor. Çok ters bir yerde olduğundan fırsat olmadı sökmek ama araç benzindeyken hata vermiyor. Sadece gazla bir süre çalışınca hata veriyor ki lpg li her araçta olduğu gibi sıradan bir durum, bir de anlık teklemeye de neden olmaz bildiğim kadarıyla oksijen sensörü.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lpg kitiniz ne marka 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lpg kiti lovato marka

 

4 gün boyunca aküden de lpg nin bağlantısını sökerek sadece benzinde kullandım, olabildiğince motoru kapatıp açtım, aynı zamanda bujiler de değişti, bujilerin değişmesiyle arıza kayıtları da silindi, oksijen sensörü de arıza vermiyor, benzinde bir süre gidince de rölanti oldukça sarsıntısızlaştı ancak şu sıkıntı hala gitmedi

 

temelde problem şu gibi, aracın rölantisi 850 civarında, motor soğukken çalıştığında otomatik olarak ısınana kadar 1000 civarında çalışıyor, bu süreçte bir sıkıntı yok, ancak ısındığı an rölanti devri 600 lere kadar düşüyor ki işte bu durumda tekleme başlıyor, bu sırada çalışması da sarsıntılı, kısa bir süre sonra rölanti olması gereken yere çıkıyor ve aracın çalışması düzeliyor

 

motor sıcakken de en başta 600 lere düşüyor ve anlattığım süreç aynen işliyor

 

sanki araç her çalıştırmada haritayı baştan güncelliyor ve tekrar ayarlıyor, ayarladıktan sonra da çalışma şeklini düzeliyor gibi, bin km kesintisiz yol gitsem sıkıntısız çalışırken yolda motoru durdurup çalıştırsam bu süreç aynen işliyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorun LPG den kaynaklı gibi gözüküyor. Bizde 2004 model 1.6 Passat vardı (hiç lpg taktırmadık) bir ara rölantide çok silkeliyordu. Boğaz kelebeği temizlenince sorun direk çözüldü. İsterseniz bir de aracı Avcılar'da Üçel servise gösterin orada Reyhan Usta var son derece tecrübelidir kendisi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Egzos sensörü hata okunduğunda şunu incelemeli.. Sensör mü okumuyor yoksa karşım mı dengesiz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sıcak su sensörü.

 

AKL 8V motorlarda kroniktir.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

daha önce temizlemiştim ama yine de bu sefer adam akıllı temizleyeyim diye maf sensörünü çıkarıp baya dibine kadar temizledim, gerçi taktığımda olduğu yerde biraz denediğimde devir hoplama yapmadı ama aracı bir süre yürütünce çıkar ortaya

 

benim araçtaki motor bildiğim kadarıyla AKL motordan farklı bir motor ama yine de bakayım sıcak su sensörüne, gerçekten aracı hoplatacak kadar devir tutarsızlığına neden olur mu bu sensör?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

MAF sensörü sorununa benziyor sanki. Araç dengesiz çalışıyor sanırsam.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş